Szerző Téma: Avensis hibák (nincsenek:)  (Megtekintve 3765584 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #1605 Dátum: 2008.07.03 15:22:09 »
Na megvettem 25e-rért egy zsír új, orig csomagos légtömegmérőt (toyota, denso) vkinek a garis javításából hiányzik :nono: na de már több hónapja maradt ki, így csak min. lelkiismeretfurdalásom van :whistling:
=-re nem teszem be, csak legyen tartalékba, mert többen mondták, h a tisztítás csak ideid-óráig használ :wacko:

Ez vagy igaz, vagy nem. Én a helyedben semmiképp nem cserélném ki, míg tényleg el nem romlik a régi.
Nem is tervezem, csaklegyen tartalék, főleg, h most akcióban volt ::)

Ez mondjuk tényleg nem volt sok egy gyári szondáért, anno vagy hét évvel ezelőtt jóbarátném Volvo 440-eséhez vettünk egy utángyártottat, az volt -akkor- 18 ezer. És -szintén akkor- 40 ezer lett volna a gyári.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

tgazso

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 18
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #1606 Dátum: 2008.07.05 11:29:33 »
A csörgés fordulatszám függő?
A katalizátor csörgése fordulatszámfüggő, ált hidegen alacsony fordulaton van, mikor húznia kell, magas fordulaton nincs. A hátsó dob pedig független pl bukkanón is bezörög, az alapjárati rázkódás is megzörgeti. Megnéztem elég húzós a dob kb 40 középső dobbal, van után gyártott csak hátsó 24-ért. Még kipufogós nem látta, a szerelő nem tudott hozzászólni.

Mr. Moon

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 84
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #1607 Dátum: 2008.07.06 10:09:17 »
Sziasztok!
Egy kicsit bár beleolvasgattam a fórumba, de még új vagyok.
Az lenne az első kérdésem, hogy Ti mivel oldottátok vagy oldattátok meg azt a hibát, hogy bizonyos szélviszonyok között a tükrök elkezdenek "trombitálni"? (AvensisII)
Érdekes, hogy pl. az M6-oson már 140 körül elkezdenek trombitálni, a német autópályán pedig csak 180-190 körül jön elő ez a jelenség.
Van erre valami megoldás? Elég idegesítő, hogy van az embernek egy több mint 7 milliós autója és ilyen buta hiba van vele.
Köszi,
Mr. Moon

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #1608 Dátum: 2008.07.06 12:08:30 »
Sziasztok!
Egy kicsit bár beleolvasgattam a fórumba, de még új vagyok.
Az lenne az első kérdésem, hogy Ti mivel oldottátok vagy oldattátok meg azt a hibát, hogy bizonyos szélviszonyok között a tükrök elkezdenek "trombitálni"? (AvensisII)
Érdekes, hogy pl. az M6-oson már 140 körül elkezdenek trombitálni, a német autópályán pedig csak 180-190 körül jön elő ez a jelenség.
Van erre valami megoldás? Elég idegesítő, hogy van az embernek egy több mint 7 milliós autója és ilyen buta hiba van vele.
Köszi,
Mr. Moon

Szerinted a tükrök csinálják? Nekem is feltűnt egyik alkalommal, szintén az M6-oson, de 170-nél, egy elég hirtelen jelentkező, dallamos szélhang. Próbaképpen töröltem egyet az első ablaktörlőkkel, és erre (amíg a törlők mozgásban voltak) elhallgatott! Utána visszajött. De ahogy kicsit tovább gyorsítottam, újra eltűnt.

Következő alkalommal 160 környékén bukkant fel, de fél perc után magától elhallgatott, pedig a tempó változatlan maradt.

Ezeken kívül máskor nem jelentkezett, pedig jópárszor mentem már ilyen 150-170 közötti tempóval a kocsival, néhányszor még gyorsabban is.

Én arra jutottam, hogy ehhez egy bizonyos széljárásra is szükség van tehát.

Amúgy az ilyesmi eléggé normális dolognak tekinthető, nem lehet a tervezés során tökéletesen megoldani, hogy mindig, minden helyzetben, minden széljárásban, minden alkatrész körül zajtalanul áramoljon a levegő.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Beken

  • TOYOTA fan
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 980
  • A KEMÉNY VAS!!!
    • carstyling.hu
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #1609 Dátum: 2008.07.06 12:36:25 »
Sziasztok!
Egy kicsit bár beleolvasgattam a fórumba, de még új vagyok.
Az lenne az első kérdésem, hogy Ti mivel oldottátok vagy oldattátok meg azt a hibát, hogy bizonyos szélviszonyok között a tükrök elkezdenek "trombitálni"? (AvensisII)
Érdekes, hogy pl. az M6-oson már 140 körül elkezdenek trombitálni, a német autópályán pedig csak 180-190 körül jön elő ez a jelenség.
Van erre valami megoldás? Elég idegesítő, hogy van az embernek egy több mint 7 milliós autója és ilyen buta hiba van vele.
Köszi,
Mr. Moon

Szerinted a tükrök csinálják? Nekem is feltűnt egyik alkalommal, szintén az M6-oson, de 170-nél, egy elég hirtelen jelentkező, dallamos szélhang. Próbaképpen töröltem egyet az első ablaktörlőkkel, és erre (amíg a törlők mozgásban voltak) elhallgatott! Utána visszajött. De ahogy kicsit tovább gyorsítottam, újra eltűnt.

Következő alkalommal 160 környékén bukkant fel, de fél perc után magától elhallgatott, pedig a tempó változatlan maradt.

Ezeken kívül máskor nem jelentkezett, pedig jópárszor mentem már ilyen 150-170 közötti tempóval a kocsival, néhányszor még gyorsabban is.

Én arra jutottam, hogy ehhez egy bizonyos széljárásra is szükség van tehát.

Amúgy az ilyesmi eléggé normális dolognak tekinthető, nem lehet a tervezés során tökéletesen megoldani, hogy mindig, minden helyzetben, minden széljárásban, minden alkatrész körül zajtalanul áramoljon a levegő.

Szia!

Nekem 110-120 között előjön halkan egy szélzaj! (ez nem is olyan zavaró) De ha oldalszél van akkor előjön 120 v. 140 v. 160 körül nekem is egy brutál visító éles hang! De csak oldalszélben! Menet közben hajtsd be a tükröt, hogy szól-e még. Nekem a szélvédő leg alsó sarka sipol, mikor betalál a szél! Szélzej van Corollánál és Yarisnál is! Ja és az ajtó és a gumitömítés is tud ilyen hangot adni! Ezt a modellfrissített AveII-nél már kiköszöbölték egy + anyaggal a gumitömítésen. Az AveII nem modellfrissítettnél a megoldás az ablakkeretek megtörése! (nem szó szerint, de egy kasznis megoldja pik-pak)
Ha van még ezzel kérdése, akkor kérdezz csak, mert én ezt a dolgot már nagyon körüljártam.

u.i.: én ragasztószalaggal egyesével leragsztgatva elautóztam vagy 1/2 tank benzint, mire rájöttem mi is sípol.

Üdv.:
Norbi
« Utoljára szerkesztve: 2008.07.06 12:43:31 írta Beken »
BekeN

Mr. Moon

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 84
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #1610 Dátum: 2008.07.06 13:10:55 »
Igen, én a tükrökre gyanakodtam eddig. Onnan hallom a hangot...aztán lehet hogy tévedek. Majd talán a tükrök behajtása lesz a megoldás. Ha azután is csinálja, akkor valahonnan máshonnan jön.
Széljárás nagyon befolyásolja, mert az M6-oson rendszeresen csinálja és nem annyira nagy sebességnél. Németeknél 180-190 körül jön elő.
Szervízbe ha ezt megemlítem tudnak orvosolni a helyzeten, vagy erre csak akkor létezne megoldás, ha mint ahogy Beken írta kasztnishoz vinné el az ember? (persze ha valóban az a hangforrás)

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #1611 Dátum: 2008.07.06 13:25:45 »
Igen, én a tükrökre gyanakodtam eddig. Onnan hallom a hangot...aztán lehet hogy tévedek. Majd talán a tükrök behajtása lesz a megoldás. Ha azután is csinálja, akkor valahonnan máshonnan jön.
Széljárás nagyon befolyásolja, mert az M6-oson rendszeresen csinálja és nem annyira nagy sebességnél. Németeknél 180-190 körül jön elő.
Szervízbe ha ezt megemlítem tudnak orvosolni a helyzeten, vagy erre csak akkor létezne megoldás, ha mint ahogy Beken írta kasztnishoz vinné el az ember? (persze ha valóban az a hangforrás)

A tükör behajlítását tényleg kipróbálhatod.

Szervízben legfeljebb akkor fognak tudni tenni valamit, ha konkrétan megmondod, hogy innen és innen jön a hang. Máskülönben ők is csak találgatnának.

Erről egyébként a véleményem az, hogy én emiatt tutira nem engedném meg senkinek, hogy nekiálljon hajlítgatni az ablakkeretet  :nono:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Mr. Moon

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 84
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #1612 Dátum: 2008.07.06 19:42:18 »
Hát igen...van benne vmi. Ki lesz majd próbálva a tükör behajtása.
Még apróbb gondok amiket megemlítek, hátha nem egyedi.
-A kuplung minden egyes kinyomáskor nyekereg. Vmit mondtak hogy csináltak vele a reálszisztémánál, de rá 2-3 napra újra nyekergett.
-Kisebb-nagyobb utak után ha kiszállok és még jár a motor, vmi nyiszog az alváz felől. Vmi olyan hang, amit érzésre annyival meg lehetne oldani, hogy a rögzítést megigazítod. Mintha vmi cső lenne, ami valamihez hozzáremeg.
(2006-os D-CAT-ről van szó)

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #1613 Dátum: 2008.07.06 20:06:46 »
Hát igen...van benne vmi. Ki lesz majd próbálva a tükör behajtása.
Még apróbb gondok amiket megemlítek, hátha nem egyedi.
-A kuplung minden egyes kinyomáskor nyekereg. Vmit mondtak hogy csináltak vele a reálszisztémánál, de rá 2-3 napra újra nyekergett.
-Kisebb-nagyobb utak után ha kiszállok és még jár a motor, vmi nyiszog az alváz felől. Vmi olyan hang, amit érzésre annyival meg lehetne oldani, hogy a rögzítést megigazítod. Mintha vmi cső lenne, ami valamihez hozzáremeg.
(2006-os D-CAT-ről van szó)

A kuplung-nyiszogás ha az utastérből (a pedáltól) jön, akkor valszeg el lehetne hallgattatni már némi kenőanyaggal is. Pl. odafújni egy kis WD-40 sprayt. Camrynek, Carinának is nyiszogott a kuplungja néha - ez a sprays kezelés segített rajtuk.

Az alulról jövő zirizörinek meg tényleg meg kéne keresni a forrását, nem lehet vmi komoly dolog.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Mr. Moon

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 84
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #1614 Dátum: 2008.07.06 20:29:02 »
Igen, azt hiszem ez a kenegetés volt a reálszisz-nél, ami pár napig jó volt. Majd a Sakuránál hátha megoldják, főleg ha már majd tudják hogy a kenegetés nem segített.
Még apróbb dolgok...
-Az átlagfogyasztás néha nektek is elszáll? Minden előjel nélkül elveszti az addigi adatot, mint ahogy tankolás után szokta. Pedig sík felületen áll az autó, tehát még az zavarhatja meg.
-A tankfedél másnak is nehezen nyílik ki? Néha csak többszöri gombnyomásra nyitja ki.
-A legutolsóhoz már kezdek hozzászokni: Nagyon sok helyen leér az eleje. Pedig egyáltalán nem vészes a járda magassága, mert ahol vészesen magas, oda nem is próbálkozom, mert ott marad a fél eleje. Tudom, hogy az a fekete kopófelület épp erre van, de talán ha azt lehagyták volna, éppen nem érne le az eleje.
-Egyik napról a másikra való inditózásnál néha előfordul, hogy elsőre nem indul. Nem csak télen fordul elő, mivel legutóbb éppen tegnap előtt nem akart elsőre indulni. Másodikra már életre szokott kelni.

Bestati

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #1615 Dátum: 2008.07.06 22:09:33 »
Hát igen...van benne vmi. Ki lesz majd próbálva a tükör behajtása.
Még apróbb gondok amiket megemlítek, hátha nem egyedi.
-A kuplung minden egyes kinyomáskor nyekereg. Vmit mondtak hogy csináltak vele a reálszisztémánál, de rá 2-3 napra újra nyekergett.
-Kisebb-nagyobb utak után ha kiszállok és még jár a motor, vmi nyiszog az alváz felől. Vmi olyan hang, amit érzésre annyival meg lehetne oldani, hogy a rögzítést megigazítod. Mintha vmi cső lenne, ami valamihez hozzáremeg.
(2006-os D-CAT-ről van szó)

A kuplung-nyiszogás ha az utastérből (a pedáltól) jön, akkor valszeg el lehetne hallgattatni már némi kenőanyaggal is. Pl. odafújni egy kis WD-40 sprayt. Camrynek, Carinának is nyiszogott a kuplungja néha - ez a sprays kezelés segített rajtuk.

Az alulról jövő zirizörinek meg tényleg meg kéne keresni a forrását, nem lehet vmi komoly dolog.


Hali

Tüzkarikákat fújd  be zsírspayvel ha elhalgat megvan a hiba

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #1616 Dátum: 2008.07.06 22:17:12 »
A nyikorgó kuplungpedál típushiba, szerintem a WD-40-nek orvosolnia kell.
Az átlagfogyasztásmérő nálam is csinál ilyet minden előzetes értesítés nélkül. Néha hónapokig semmi, aztán két tankolás közt akár két-három alkalommal is.
Tankfedél nekem jó, indítózással sem volt bajom.
Összes japán alacsony építésű, nagyon ferde garázsbejáróknál ez komoly problémaforrás, az eleje pedig csak hab a tortára. Meg kell szokni. Többek közt ezért is fogyaszt keveset az autó...
music     

Profy

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3148
  • Bontó szökevény 5,2L országút :D
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #1617 Dátum: 2008.07.06 22:30:06 »
A csörgés fordulatszám függő?
A katalizátor csörgése fordulatszámfüggő, ált hidegen alacsony fordulaton van, mikor húznia kell, magas fordulaton nincs. A hátsó dob pedig független pl bukkanón is bezörög, az alapjárati rázkódás is megzörgeti. Megnéztem elég húzós a dob kb 40 középső dobbal, van után gyártott csak hátsó 24-ért. Még kipufogós nem látta, a szerelő nem tudott hozzászólni.

Látom 4A-FE a motor. :D Akkor lehet még nálad flexibilis cső mint a Carinánál.

Ha kell egy Valker dobom van felesleg.
Toyota Avensis I.Se 2002 kifutó

16

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #1618 Dátum: 2008.07.07 00:16:32 »
Összes japán alacsony építésű, nagyon ferde garázsbejáróknál ez komoly problémaforrás, az eleje pedig csak hab a tortára. Meg kell szokni. Többek közt ezért is fogyaszt keveset az autó...

Nemcsak a japánok; a legtöbb mai autón mélyre lóg az első szoknya. Aerodinamika. Ha nem fúj be a szél az autó alá, kisebb lesz a légellenállás és ezzel a fogyasztás. Parkolásnál oda kell figyelni; én az Avénál arra lőttem be magam, hogy ha a járdaszegély egy vonalba kerül a bal oldali belső kilinccsel (vezetőülésből, normál testtartásból nézve), akkor kell megállni, mert akkor pár centire van a szegélytől a spoiler. Ezt egyszer kell kitapasztalni, és utána figyelni rá.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #1619 Dátum: 2008.07.07 08:35:29 »
Hát igen...van benne vmi. Ki lesz majd próbálva a tükör behajtása.
Még apróbb gondok amiket megemlítek, hátha nem egyedi.
-A kuplung minden egyes kinyomáskor nyekereg. Vmit mondtak hogy csináltak vele a reálszisztémánál, de rá 2-3 napra újra nyekergett.
-Kisebb-nagyobb utak után ha kiszállok és még jár a motor, vmi nyiszog az alváz felől. Vmi olyan hang, amit érzésre annyival meg lehetne oldani, hogy a rögzítést megigazítod. Mintha vmi cső lenne, ami valamihez hozzáremeg.
(2006-os D-CAT-ről van szó)

A kuplung-nyiszogás ha az utastérből (a pedáltól) jön, akkor valszeg el lehetne hallgattatni már némi kenőanyaggal is. Pl. odafújni egy kis WD-40 sprayt. Camrynek, Carinának is nyiszogott a kuplungja néha - ez a sprays kezelés segített rajtuk.

Az alulról jövő zirizörinek meg tényleg meg kéne keresni a forrását, nem lehet vmi komoly dolog.


Hali

Tüzkarikákat fújd  be zsírspayvel ha elhalgat megvan a hiba

???? :sweatdrop: :sweatdrop:
A mennyisége meg attól függjön mekkora tüzet akar az ember, nem?
« Utoljára szerkesztve: 2008.07.07 08:37:05 írta b.c. »