Igen, belemélyedtem rendesen. Az eredeti szakmám gépszerelő, de a suli közben volt a rendszerváltás, mikor végeztem, felszámolták a TSZ-ket. Lettem tűzoltó, közben maszek villanyszerelő. Gyerekkorom óta foglalkozom elektronikával, most pár éve ez lett a fő hobbim. 21 év tűzoltóság után, 190-es vérnyomás, gyomorbetegség, gerincsérv és még néhány apróság miatt, feladtam a pályát. Most egy élelmiszergyártó cégnél vagyok szerelő, ahol főként TetraPak gépsorok vannak. (üdítős, tejesdoboz, stb...) Na ezeket javítom napi szinten, itt aztán van villamosság, elektronika, számítástechnika, hidraulika, pneumatika, szervó motorok, stb...
Valamikor motorokkal kezdtem, de az autóimat is mindig magam javítottam. Az Octaviát nem volt olyan nehéz, ott is mindent magam csináltam. Önindító csere, turbó csere, sárvédő csere, festés, lakkozás, alvázvédőzés. Így amit tudok, próbálok ezen is megoldani. A legszomorúbb, hogy meg is kell magamnak, mert más nem tudja, vagy ha tudná, nem szán rá időt.
Sajnos emelő hiányában, mindent nem tudok, a Toyotához pedig nagyon kellene.
Eddig nem is gondoltam rá, de múltkor 0 fok körül, felment az alapjáratom 1100-ra. Ez már többször volt. Ha melegebb van, nincs ilyen gond. Még azt is tapasztaltam, hogy nagyon hidegen (persze ilyenkor nem tolom neki) és nagyon melegen, nem húz úgy, mint amikor köztes állapotban van, tehát már meleg, de még nincs teljes üzemi hőn.
Az biztos, hogy a Skodán, nagyon hasonló volt a jelenség, a légtömegmérő volt a hibás. Nem tartom kizártnak, hogy annak a hibája okozta a turbó geometria középen megszorulását és kokszosodását, mert ott az volt a gond. Hibakódot nem adott, de a műszeres vizsgálat egyből kiírta, hogy nem jó.
Itt viszont, minden jó a vizsgálat szerint. Megvenném az új légtömegmérőt, mert azt a 40-50 ezret kibírom, de fogalmam nincs, milyen a gyári. Mindenen rajta van a Pierburg, vagy Denso felirat, de ezen nincs. Persze mielőtt megveszem, mérünk egy nyomásszenzort, nem csal-e véletlen.
A geometrián, ha kell majd állítok, de nem akarom tuningolni. Ha tudja a gyári közeli értéket, nekem tökéletes.
A Skodán összeszerelés után lett beállítva úgy, hogy max. 1 barig menjen ki, ezt még az ECU tolerálta szépen.
Azért köszönöm a segítséget és ha valakinek van ötlet, akár az én, akár más problémájára, ossza meg.
Nagyon boldog új esztendőt.
Üdvözlettel: Tibi