Gurulni semmivel sem kevésbé biztonságos, mint motorfékkel lassulni.
Ez nem így van. Meredekebb és/vagy tartós lejtőkön semmiképp nem szerencsés dolog üresben gurulni, mert lényegesen jobban igénybe veszi a féket; nem beszélve arról, hogy ha a lejtő elég meredek ahhoz, hogy motorfékkel se lassuljon az autó, akkor spórolás szempontjából sem jelent hátrányt a motorfék (sőt). De ezzel aligha mondtam neked újat
Nyilván nem a szakadékban értettem
Olyan helyen sohasem jó gurulni motorfék helyett ahol fékezni kell mellé. Ha lassulni (vagy jobban nem gyorsulni a lejtőn) a cél akkor nyilván előszőr motorfék, majd fék. Csodálkoznál ha tudnád milyen motorfékre vagyok képes
Inkább rakom vissza 3-ba (gázfröccsel nyilván) 100 nál, mintsemhogy fékezni kelljen
Olyan lejtőn célszerű gurulni, ahol motorfékkel lassulna az ember (holott nem cél) majd utána gázzal visszagyorsul alap tempóra, majd ismétlés.
De szerintem egyről beszélünk
Remélem a starlettel mész majd néhány jót. Ekkora (közel 20%) os fordulatszámesés jelentős fogyasztáscsökkenést okoz. Példaként a yaris 1 eco-ba 16%-al hosszabb a 4-5-gang és 5.1 helyett 4.4-et ír a katalógus fogyira. Igaz, azon 175 helyett 155-ös gumi is van.
Nyomásra visszatérve sajna a téli-nyári gumi teszt a zord időjárás miatt télen elmaradt, ha minden összejön jövő hét végén tesztelek egy gyári nyomás, és néhány nagyobb nyomással egy fék tesztet. Felteszem majd yutubéra, dokumentálva legyen
Ha szabad előre saccolni, akkor a legrövidebb fékút szerintem 2,5-2,8 közötti nyomásnál lesz, de kiváncsi leszek mekkorát romlik 4ig. Meglátjuk