Ha a szerviz költséget is mellévesszük, akkor mégnagyobb lesz a különbség a belsőégésű-elektromos autó között. Utóbbi sokkal kevésbé koptatja a fékeket, nincsenek benne szűrők (hajtás oldalon), kenőanyag töltet sokkal hosszabb élettartamú, stb, stb...
A probléma az akkuk előállításával (ár, és környezetszennyezés, illetve a kitermelő ország(ok) teletömése), és az áram előállításával van.
Valaki írta, hogy valószínű külön lesz bontva a háztartási áram, és a járművek töltésére szolgáló áram. Ezt én is így gondolom, jó eséllyel 400V-os hálózatként, de ennek kiépítése is drága lesz (szolgáltató, és fogyasztó oldalról is), és hogy erre rengeteg sarcot fognak tenni, az 1000%. Ahogy csökkennek majd a bevételek a fosszílis tüzelőanyagokból, úgy dobják majd rá az áramra...