Sziasztok!
T22 1.8 VVT-i problémámmal sikerült odáig jutni, hogy felismerték a szervizesek, hogy azért nem megy az autó, mert el van dugulva az alsó katalizátor. Próbaképpen a leömlő utáni flexicsöves szakaszt meglazították, hogy így próbáljam ki, és lássanak csodát, igaz, enyhe trakrorhanggal, de az Ave megtáltosodott...
Szépen elforog 5000-ig, rugalmas, erős 3000 fölött is,nagyjából most hozza a gyári gyorsulási adatokat is.
A szervizben emiatt felmerült opcióként a katalizátordob kasztrálása, de én nem szeretem az ilyen ördögtől való dolgokat, pláne, hogy ennél a motornál a kat. uán is van még egy kontroll lambdaszonda. Egyedül a pénztárcámnak tetszene...
Gyorsan elmentem kipufogóshoz, aki megerősített a lambdaszondás elképzeléseimben, mondván, hogy ha ott nem lesz katalizátor, akkor folyamatosan hibakódos lesz és a motor is szervizüzemben, elbutulva fog csak üzemelni. Ennek némileg ellentmond, hogy így széthúzott kipuffogórendszerrel sem mutat hibakódot akkusaru levétel után, persze ez nem ugyanaz, mert így még nem tisztítatlan gázt kap a szonda, csak kevesebbet.
Hol lehet az igazság? Érdemes elköltenem a nem kevés pénzt a katalizátoros dobra, vagy a berhelés hasznosabb lenne? Van ilyen tapasztalata itt valakinek esetleg?
Szeretem a gyári megoldásokat, de van az az összeg, amiért a dízel botrányok közepette fel tudnám dolgozni, hogy nincs benne katalizátor.
85000-ért cserélné a kipufogós a flexicsöves résszel együtt.
Köszönöm.