Sajnos indult egy másik fórumon egy másik topik ugyanezzel a témával ahol lefikázták a szerelőket és bennünket többünket is innét és úgy állítják be az egész dolgot, mintha nem tudnánk, hogy mit csinálnánk se mi se azok a szerelők, akik csinálták.
Mozso hsz-e: (azért írom be hátha kitörli valaki amott, már volt rá példa)
"Akkor par adat, csak hogy elorefele is haladjunk :-)
Jo ideje gondolkodtam, hogy osszerakjam-e ezt a hozzaszolast, mert az utolso ket oldal azert picit masrol szol.
1ZZ-FE, 3ZZ-FE es 4ZZ-FE motor 100% azonos, minden komponenst beleertve, kivetelek:
- injektorok 260ccm-esek az 1ZZ-nel, 180ccm-esek a 3ZZ es a 4ZZ-nel
- mas a dugyattyu mindharom motornal
- mas a hajtokar mindharom motornal
- mas a fotengely mindharom motornal
- mas a fotengely ekszijtarcsa az 1ZZ-nel (masik kettonel azonos), atmeroben nincs kulonbseg, csak rezgescsillapitasban / tomegben
- mas a szivosor es a pillango az 1ZZ-nel (masik kettonel azonos)
- mas a harom dugattyu gyuru az 1ZZ-nel (masik kettonel azonos)
A komplett hengerfej tokkal vonoval azonos. A szenzorok azonosak (fotengely, vezermutengely, kopogas, legtomegmero, elso hatso lambda). Szinten azonos a VVT-i vezerles osszes eleme beleertve az OCV-t is.
A gyari ECU 25%-os hibaturest enged. 1.4-rol 1.8-ra valtasnal ez tobb szempontbol keves -> CEL es a tobbi, gyujtas, benzin, 1.6-rol 1.8-ra semmilyen hibakod sem keletkezik tobb tizezer km alatt sem.
Tobb, mint 1 eve megkertek a fiuk, hogy nezzunk gyujtas adatokat kulonbozo tartomanyokban, fuel trimeket teljesen gyari ECU-val. Elvileg le vannak mentve meg kell keresnem oket, sokat monitoroztam a sajat gyari 1.6-os motorom vezerleset is mas okok miatt, mert sokmindent nekem kellett kitalalnom, hogy ne egessem szet. Nalam alapjaraton a gyujtas a hivatalos speckok szerint es a meres szerint is ugyanaz, mind az 1.6-ra, mint az 1.8-ra akar osszerakott, akar szeria.
A fenti allitasok alol tovabbi kivetelek:
1. Celica, MR2 Mk3 (MR-S), mert ott a hengerfej es a benne levo szelepek, szeleprugok, szivo oldali vezermutengely a szeleprugo tanyerok es meg par dolog is mas + ehhez van igazitva azoknak az ECU-ja is, emiatt ezek a motorok 129 helyett 143 loerosek, azert van a masik forumon feltuntetve sok elteres, mert anno en ehhez a motor varianshoz hasonlitottam
2. Az olajfogyasztas mizeria miatt tobbszor valtoztak a dugok es a gyuruk emiatt a fenti osszehasonlitasnal mindig a javitott utolso szeriat neztem
3. szinten valtozott a VVT-i vezerlo is hibajavitasok soran, de ez minden esetben (belertve a Celica/MR2-t is) azonos a hibajavitasok utan
4. az 1.4-es motorokhoz gyakran Bosch MSE 7.1-es vezerlo tarsult a Denso helyett, ennek pl. mas a vezermutengely jeladoja es nem kompatibilis az ECU az Emanage Blue-val
Az atalakitasban en csak adatokat gyujtottem a sracoknak, nem az en bizniszem. Tutinet kompresszioja egeszen biztosan 10.5 felett van, hiszen az 1.4-es dugok nincsenek annyira kimarva, de ezt valoban soha senki nem merte/szamolta. Ezert is erdeklodom tschangow PM-es storija irant annyira, mert sokkal konnyebb lenne jo par dolog, ha tudtam volna, hogy idehaza ilyen lehetosegek is vannak, a tobbit majd PM-ben.
16.8 bar volt a vegnyomasa Tutinetnek ezt valoban osszekeverte. A "harang alak" a meromuszer jellegzetessege, nem egy modern darab volt.
Amugy az eredeti topic pont arra lett volna hivatott, hogy ramutasson, hogy a sima atalakitasnal hogyan lehetne picit jobbat csinalni (utolagos ECU, rendes hangolast, konkret kulonbsegek, stb). Nyilvan a legtokeletesebb metodus tschangow altal vazolt megoldas, de ezek az atalakitasok mar jo ideje mennek idehaza jopar Toyotas csoportnal en sokaig nem is tudtam a letezeserol, amikor a forumhoz csatlakoztam. "