Na meg ha többen vesznek bérletet több lesz a bevétel, talán új buszokat is vehetnek
Nem tudnak annyian venni, hogy kijöjjön belőle. A közösségi személyszállítás a világon
mindenütt veszteséges. A különbség "csak" annyi, hogy milyen fajlagos árak mellett, és azért milyen szolgáltatást kapsz. Budapest fő baja az, hogy a tömegközlekedés a buszra épül, ami lassabb, drágább, és bizonytalanabb, mint a kötöttpályás. Csakhogy ezen változtatni nem egyszerű, kicsit leegyszerűsítve:
- a metróval az a baj, hogy Pest talajszerkezete - finoman szólva - nem ideális a metróépítéshez, túl puha. Emiatt nálunk eleve (érstd: korrupció nélkül is) nagyon drága.
- a villamossal az a baj, hogy az feltételez egy bizonyos utcaszélességet, ami kevés helyen van meg. Száz éve még simán keresztülszelték a belvárosi kerületek utcáit a villamosok, ez most lehetetlen lenne.
- a trolival az a baj, hogyha elakad, akkor nagy gáz van, márpedig nálunk olyan a közlekedési morál, amilyen, ergo elakad...
- a busz meg a legdrágább a négy közül.
Na, mi sül ebből ki? Az, ami most is van: mindenki marad az autójában, mert azzal még mindig gyorsabb és olcsóbb, így aztán a BKV még inkább ráfizetéses...