Szerző Téma: Avensis III.  (Megtekintve 717441 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Avensis III.
« Válasz #2085 Dátum: 2013.12.13 12:53:09 »
Nekem régebbi benzines van, de így is szinte mindig premium-ot tankolok (OMV-hez szoktam járni), ha dízeles autóm lenne akkor tuti mindig premium menne bele.
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re:Avensis III.
« Válasz #2086 Dátum: 2013.12.13 12:58:06 »
Nekem régebbi benzines van, de így is szinte mindig premium-ot tankolok (OMV-hez szoktam járni), ha dízeles autóm lenne akkor tuti mindig premium menne bele.
Nem mindenki teheti meg, hogy 20-30 forinttal többet adjon ki literenként állandóan...
         

Coxee

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 35
Re:Avensis III.
« Válasz #2087 Dátum: 2013.12.13 12:59:57 »
Azért az eléggé necces, hogy egy mai dízelt Mo-on csak prémium gázolajjal lehet életben tartani, különben jönnek a drága gondok  :hmmmm:

Necces-necces igaz!

De az is necces, hogy most pillanatnyilag Magyarországon a legdrágább és legszarabb a gázolaj (Romániát, Bulgáriát és Szerbiát leszámítva).
Az is necces, hogy Németországban és Ausztriában olcsóbban tankolok gázolajat az autópálya mentén ahol a legdrágább, mint Magyarországon, Bp.-en a legolcsóbb városi minőségi kutakon.

Az is necces, hogy a német gázolajjal az autóm a 170-180-as utazósebességgel egy literrel kevesebbet eszik mint az otthoniból 140-150-es utazósebességgel.

Szar a bezin is, főleg MOL , ÖMV és AGIP kutakon, de egy nagyköbcentis benzines nem veszi annyira észre mint egy kis nyolcszelepes kisköbcentis.

A Toyotának meg nem véletlenül olcsó az ilyen cserealkatrésze. Meg is lehet nézni, mi a különbség egy Toyota levegőszűrő, Olaj szűrő, üzemanyag szűrő és minden más autóé között.

De véleményem szerint ezek a gondok még nem gondok, nem olyan dolgok amit egy tisztítással és szűrőcserével nem lehet megoldani egy jó kis kikormolással ne lehetne megoldani. Időben kell észre venni, törődni az autóval és meghálálja.

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Avensis III.
« Válasz #2088 Dátum: 2013.12.13 13:14:07 »
Nem mindenki teheti meg, hogy 20-30 forinttal többet adjon ki literenként állandóan...

OMV MaxxMotion95 10Ft-al drágább mint a sima95-ös, ez 40 liternél 400Ft többlet tankolásonként. Ez vágna földhöz akárkit is? Na ne már!
« Utoljára szerkesztve: 2013.12.13 13:20:57 írta netferry »
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Avensis III.
« Válasz #2089 Dátum: 2013.12.13 13:20:39 »
Szar a bezin is, főleg MOL , ÖMV és AGIP kutakon, de egy nagyköbcentis benzines nem veszi annyira észre mint egy kis nyolcszelepes kisköbcentis.
És akkor melyik a jobb? Shell, LukOil? :) Én inkább azt vallom, hogy kutak közt van különbség legyen az akár egy márkán belül.
Idézet
A Toyotának meg nem véletlenül olcsó az ilyen cserealkatrésze. Meg is lehet nézni, mi a különbség egy Toyota levegőszűrő, Olaj szűrő, üzemanyag szűrő és minden más autóé között.
Mi a különbség?
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Re:Avensis III.
« Válasz #2090 Dátum: 2013.12.13 15:23:26 »
Shell Fuelsave megy bele mindig.
Szülinapjára kap V-Power Nitro+ Dieselt. :)
én is azt szoktam vagy az ömw maxmósön dízelét,amit osztrákiából hoznak állítólag.
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:Avensis III.
« Válasz #2091 Dátum: 2013.12.13 15:54:49 »
A hajtóanyagra vonatkozó előírások szerint már az olcsóbb gázolajnak is teljesítenie kell a max. 50ppm kéntartalmat, és ez az érték már a Toyota D-CAT-nek is megfelel a doksija szerint. Más kérdés, hogy mi az amitől egyes kutakon mégis gyengébb minőségűnek mondjuk a gázolajat....a választ rávághatjuk: adalékolás. Habzásgátló, hidegfolyás-javító, kenőképesség növelő, cetánszámnövelő, vízdiszpergáló (vagy minek hívják)...stb. Az alapolaj a finomítón múlik, a kolonnáról lejövő bázisolaj ugyanaz. Ezek közűl mi lehet az, aminek hiánya az élettartamot csökkenti, vagy ami a fogyasztást egy literrel megnöveli? A kéntartalom csökkentése a kenőképesség csökkenését vonja maga után, erre a gyártók igazán felkészíthetnék a termékeiket (szivattyú, befecskendező)! Ami a fajlagos teljesítményt, így a fajlagos fogyasztást is befolyásolja, az a gázolaj cetánszáma. Ez a két dolog utólagos, nem is vészesen drága adalékokkal megoldható; kb. 6-8 forinttal lesz drágább a go/liter a nem prémiumból.

A vízzel nem nagyon tudunk mit kezdeni, de a gázolajjal nem keveredik, és leül az aljára.
Szeirntem, (bár nem jártam még kuti tartály belsejében) ha a kutakon nagyon vizes lenne a gázolaj, akkor az a tartály alján gyűlne össze, és amíg van víz a tartályban, addig gyakorlailag csak az jönne a csapból, de azzal meg nem menne a kocsi--> ezt nemigen merik megkockáztatni...vagy..ki tudja...

Szóval, én nem bízom a premium gázolajban sem, épp a kutak rossz híre miatt, így inkább magam veszem a bevált adalékot, és azt tudom, hogy benne van. A szűrő vízleeresztőjét akkor is kitekerem néha, ha nem jelzi a műszer a vizet.

Az egy literes fogyasztás növekedés lehet, hogy azért van, mert a németeknél a levegő is jobb. :)

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Avensis III.
« Válasz #2092 Dátum: 2013.12.13 16:02:12 »
A vizet nagyobb nyomással befecskendezve a gázolajba, nem fog egyből leülni, hanem vele együtt kitankolja a páciens.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:Avensis III.
« Válasz #2093 Dátum: 2013.12.13 16:21:52 »
A vizet nagyobb nyomással befecskendezve a gázolajba, nem fog egyből leülni, hanem vele együtt kitankolja a páciens.

Igen, ez igaz, de abba a nagy tartályba a megtöltésén kívül nincs nagy nyomással fecskendezve, az a hatalmas tömeg szépen megnyugszik, és lekerül az aljára a víz. Ahhoz, hogy egy tartályt ki lehessen üríteni, az aljáról kell szívni (mint az autó tankjában a búvárcső), ahol a víz van. Persze, lehetséges, hogy van valami előírás, hogy az ilyen tartályokat nem lehet teljesen leüríteni, így lehet, hogy nem is az aljáról szívnak, de akkor meg csak az járhat rosszul, az tankolhat vizet, aki röviddel a tartálytöltés után tankol.

Egyébként, olyanról is hallottam, vagy talán épp itt olvastam a fórumon, hogy az vesz észre igazán különbséget a nyugati, meg az Mo. gázolaj között, akinek az autója egyébként sincs igazán jó állapotban, (kissé kopottabb, sok kilóméteres, esetleg kezdődő hibája van). Esetükben a minőségibb, becsületesen adalékolt, magasabb cetánszámú gázolajjal jobban indul a kocsi, kevésbé füstöl, esetleg jobb a fogyasztása. Én őszintén szólva nagyon ritkán tankolok prémiumot, szinte soha, de nem volt még ebből gondom. Talán egyszer, nagy hidegben egy Kagyló kútnál a lémlelő ablakban észrevettem, hogy fehér darabkák igyekeznek a gázolajjal a tankomba. Azonnal abbahagytam a tankolást, másnap meg gázolaj szűrőt cseréltem.

Fery

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2052
Re:Avensis III.
« Válasz #2094 Dátum: 2013.12.13 17:04:31 »
Szóval, én nem bízom a premium gázolajban sem, épp a kutak rossz híre miatt, így inkább magam veszem a bevált adalékot, és azt tudom, hogy benne van. A szűrő vízleeresztőjét akkor is kitekerem néha, ha nem jelzi a műszer a vizet.
Mi az a bevált adalék dizelhez ? Mitől bevált, hogyan mérhető?
Fery

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Avensis III.
« Válasz #2095 Dátum: 2013.12.13 17:05:13 »
ne rakjatok bele semmi adalékot,minek az?
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

Fery

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2052
Re: Avensis III.
« Válasz #2096 Dátum: 2013.12.13 17:08:32 »
ne rakjatok bele semmi adalékot,minek az?
Tudod, hogy lesz pro és kontra !? ::) ;)
Fery

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Avensis III.
« Válasz #2097 Dátum: 2013.12.13 17:31:42 »
hát,én nem hiszek benne.
maradjon csak a sima gázolaj. igyexek prémiumot tankolni. shell meg ömw,dicsérik agipot is. nemtom lukoil dízelt merjek e tankolni?
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:Avensis III.
« Válasz #2098 Dátum: 2013.12.13 20:44:49 »
Mi az a bevált adalék dizelhez ? Mitől bevált, hogyan mérhető?

Nem azokra gondolok, amik azt ígérik, hogy majd a kopott motor nem füstöl, meg helyreállítja az újkori teljesítményt. A tisztításban sem nagyon hiszek, inkább a tisztántartásban. Az Ave I.ben elég gyakran volt trutyis az EGR, és a Wynn's adalékkal láthatóan kevesebb volt a korom benne ugyanannyi km után. A leírása szerint cetánszám növelő hatása van (szerintem toluol van benne), meg a kenési tulajdonságokat javítja a csökkentett kéntartalmú gázolajok esetén. (persze a cetánszámot sem ajánlott a végtelenségig növelni)

Nehéz a hatásukat bizonyítani...szerintem hosszabb távon lehetne, de nem tudhatjuk, hogy mi lett volna, ha nem használjuk. Amikor beleöntöm, érzésre nem veszek észre semmit, talán kissé kiegyensúlyozottabban gyorsít, és gyorsításkor lágyabb a hangja...mikor, hogy kelek fel :) Én fogyasztáscsökkenést nem tapasztaltam, de a prémiummal sem.

A Carina E-ben semmit sem használtam, de az úgyis egy agyonverhetetlen konstrukció volt.

Ne értsen félre senki, nem akarok kardoskodni az adalék mellett, és nem is akarok senkit rábeszélni a használatukra. Mindenki maga kell, hogy eldőntse, megtapasztalja. Egy biztos, mióta D-CAT-em van, azóta igyekszem minden kézenfekvő eszközzel megelőzni a DPF-problémákat, és ezek a módszerek még nem tűnnek irracionálisnak. Azt hiszem, rosszat nem teszek a motornak és ha csak 30000km-el kitoltam pl. a DPf eltömődést, vagy az EGR-tisztítást, nekem már megérte. (nem beszélve arról, hogy ha kevesebb a korom az EGR-ben, akkor a motorba-motorolajba is kevesebb jut vissza belőle)

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Avensis III.
« Válasz #2099 Dátum: 2013.12.14 08:25:38 »
ha adalékolni kell a motort, már régen rossz szerintem...a különféle üzemanyagfajták közti különbségek állítólag mérési hibahatárokon belül vannak, szóval alapvetően egy humbug. arról nem is beszélve, hogy egy alacsonyabb oktánszámúra beállított motor észre sem veszi, ha magasabb oktánszámú naftát töltenek bele. egy magasabb oktánszámúval üzemelő motor meg legfeljebb gyengébb lesz a rosszabb üzemanyagtól...
persze ha pancsolva van az üzemanyag, az rossz a motornak, de ehhez semmi köze annak, hogy milyen kúton és mennyire drága üzemanyagot tankol az ember...