A hajtóanyagra vonatkozó előírások szerint már az olcsóbb gázolajnak is teljesítenie kell a max. 50ppm kéntartalmat, és ez az érték már a Toyota D-CAT-nek is megfelel a doksija szerint. Más kérdés, hogy mi az amitől egyes kutakon mégis gyengébb minőségűnek mondjuk a gázolajat....a választ rávághatjuk: adalékolás. Habzásgátló, hidegfolyás-javító, kenőképesség növelő, cetánszámnövelő, vízdiszpergáló (vagy minek hívják)...stb. Az alapolaj a finomítón múlik, a kolonnáról lejövő bázisolaj ugyanaz. Ezek közűl mi lehet az, aminek hiánya az élettartamot csökkenti, vagy ami a fogyasztást egy literrel megnöveli? A kéntartalom csökkentése a kenőképesség csökkenését vonja maga után, erre a gyártók igazán felkészíthetnék a termékeiket (szivattyú, befecskendező)! Ami a fajlagos teljesítményt, így a fajlagos fogyasztást is befolyásolja, az a gázolaj cetánszáma. Ez a két dolog utólagos, nem is vészesen drága adalékokkal megoldható; kb. 6-8 forinttal lesz drágább a go/liter a nem prémiumból.
A vízzel nem nagyon tudunk mit kezdeni, de a gázolajjal nem keveredik, és leül az aljára.
Szeirntem, (bár nem jártam még kuti tartály belsejében) ha a kutakon nagyon vizes lenne a gázolaj, akkor az a tartály alján gyűlne össze, és amíg van víz a tartályban, addig gyakorlailag csak az jönne a csapból, de azzal meg nem menne a kocsi--> ezt nemigen merik megkockáztatni...vagy..ki tudja...
Szóval, én nem bízom a premium gázolajban sem, épp a kutak rossz híre miatt, így inkább magam veszem a bevált adalékot, és azt tudom, hogy benne van. A szűrő vízleeresztőjét akkor is kitekerem néha, ha nem jelzi a műszer a vizet.
Az egy literes fogyasztás növekedés lehet, hogy azért van, mert a németeknél a levegő is jobb.