Szerző Téma: Avensis III.  (Megtekintve 717366 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Re:Avensis III.
« Válasz #1620 Dátum: 2011.11.28 15:43:09 »
Költség oldalon bizonyára már jobb egy benzines.A vezetési élményben viszont sosem lesznek egy szinten.
Igen, a benzines mindig jobb lesz. ;)  :whistling:
Attila 31
  - Avensis
- Prius

fagyis

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 123
Re:Avensis III.
« Válasz #1621 Dátum: 2011.11.29 20:50:43 »
Ha elcserélnénk az autónkat egy napra,lehet mást mondanál :yes:

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26329
Re:Avensis III.
« Válasz #1622 Dátum: 2011.11.29 21:36:04 »
Ha egy napra, akkor biztos... ;)
music     

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Re:Avensis III.
« Válasz #1623 Dátum: 2011.12.01 12:00:23 »
Ha elcserélnénk az autónkat egy napra,lehet mást mondanál :yes:
Pedig nem. ;)
Neked jobb nekem nem. (Például utálnám, hogy lassan melegszik be. Asszony pláne, mert ő sokat használja 2-3 kilométeres utakon.)
És nem szeretem a dízel környezetszennyezését sem. Nekem inkább hibrid kéne.
Vezetési élménynél még ritkán halottam a dízelt mint etalont. A fogyasztás már más téma.
« Utoljára szerkesztve: 2011.12.01 12:02:03 írta afekete »
Attila 31
  - Avensis
- Prius

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9392
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Avensis III.
« Válasz #1624 Dátum: 2011.12.01 12:10:04 »

Vezetési élménynél még ritkán halottam a dízelt mint etalont.
Próbáld ki, nem rossz, amikor el kezd tolni a nagy nyomaték  ;)

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9392
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Avensis III.
« Válasz #1625 Dátum: 2011.12.01 12:19:03 »
Én ugy kalkulálok,hogy miután a benzines kb 30%-al többet fogyaszt (pláne a nagyobbak és télen vagy városban) akkor éri meg a benzines ha mondjuk 400 Ft benzinár mellett a gézolaj 600 Ft lenne :D
De alapból drágább a dízeles változat, jó pár tankolás előre kifizetnek  ;)

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Re:Avensis III.
« Válasz #1626 Dátum: 2011.12.01 12:28:10 »
Próbáld ki, nem rossz, amikor el kezd tolni a nagy nyomaték  ;)
A 2.0-ás benzines is tol 4000 felett. Ha meg hátbavágást akarok, akkor egy turbós benzines.
Vezettem már dízelt, nem hatott meg.
Attila 31
  - Avensis
- Prius

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re:Avensis III.
« Válasz #1627 Dátum: 2011.12.01 12:53:33 »
De alapból drágább a dízeles változat, jó pár tankolás előre kifizetnek  ;)
Meg dragabban is tudsz rajta tuladni. Vagy a Te Citromodat 1,6 benyas aron adtad el?


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9392
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Avensis III.
« Válasz #1628 Dátum: 2011.12.01 16:10:46 »
Meg dragabban is tudsz rajta tuladni. Vagy a Te Citromodat 1,6 benyas aron adtad el?
Ezzel az eladással óvatosan, mert nem véletlenül félnek többen is a használt dízel vásárlásától. Szerintem ott is olvad az idővel a különbség a benzines és dízel között rendesen.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26329
Re:Avensis III.
« Válasz #1629 Dátum: 2011.12.01 20:46:30 »
Meg dragabban is tudsz rajta tuladni.
Ez már a múlté. Dízelt 100.000 km-ig lehet eladni, utána mindenki fél a lendkerék-problémától, és nem veszi meg. Most jó ideig néztem a COV árakat, a kínálat háromnegyede dízel, és per pillanat adott évjáraton belül a 2,2D ára ugyanannyi, mint az 1,8 benzinesé, pedig újkorukban majd 700.000 volt a különbség.
music     

fagyis

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 123
Re:Avensis III.
« Válasz #1630 Dátum: 2011.12.03 20:24:48 »


Neked jobb nekem nem. (Például utálnám, hogy lassan melegszik be. Asszony pláne, mert ő sokat használja 2-3 kilométeres utakon.)
És nem szeretem a dízel környezetszennyezését sem. Nekem inkább hibrid kéne.
Vezetési élménynél még ritkán halottam a dízelt mint etalont. A fogyasztás már más téma.

A D-Cat környezetszennyezési adatai,bármelyik benzinesetekét felülmúlja.Vezetési élményről meg annyit,szerintem 400 Nm-es nyomaték 2400 ford. számnál leadva igazi élmény. Te ezt az hasonló érzést 5000 ford. szám felett bömbölő motorhang mellett érezheted :cool2: De szerintem ki kéne próbálnod az érzést,kíváncsi lennék rá mit mondasz utána,mert a szavaidból ítélve még nem ültél D-Catben. :yes:

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Avensis III.
« Válasz #1631 Dátum: 2011.12.04 10:15:25 »
Idézet
A D-Cat környezetszennyezési adatai,bármelyik benzinesetekét felülmúlja.Vezetési élményről meg annyit,szerintem 400 Nm-es nyomaték 2400 ford. számnál leadva igazi élmény. Te ezt az hasonló érzést 5000 ford. szám felett bömbölő motorhang mellett érezheted :cool2: De szerintem ki kéne próbálnod az érzést,kíváncsi lennék rá mit mondasz utána,mert a szavaidból ítélve még nem ültél D-Catben. :yes:

károsanyag-kibocsátás? na prezentáljad a számokat mert asszem most egy nagy baromságot sikerült mondanod. bömbölő motorhang?  asszem te nem ültél még soha egy 2.4-es benzinesben. ez a nyomatékból autózás meg egyetlen dolgot jelent, hogy nem kell visszaváltani, semmi mást. tegyünk egymás mellé egy dízel meg egy benzines automatát, mindjárt más lesz a képlet...és drukkolok, hogy ne legyen gondod a motorral...
« Utoljára szerkesztve: 2011.12.04 13:10:17 írta music »

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Re:Avensis III.
« Válasz #1632 Dátum: 2011.12.05 00:53:22 »
A D-Cat környezetszennyezési adatai,bármelyik benzinesetekét felülmúlja.Vezetési élményről meg annyit,szerintem 400 Nm-es nyomaték 2400 ford. számnál leadva igazi élmény. Te ezt az hasonló érzést 5000 ford. szám felett bömbölő motorhang mellett érezheted :cool2: De szerintem ki kéne próbálnod az érzést,kíváncsi lennék rá mit mondasz utána,mert a szavaidból ítélve még nem ültél D-Catben. :yes:
Már CO-ban. Mert NO ban és részecskében "kicsit" több jön ki még a D-CAT-ből is. (Annak ellenére, hogy az Euro5, míg a benzines csak Euro4.) Talán az se véletlen, hogy nincs dízel Prius.  :winkiss:
A CO engem kevésbé zavar - abból az ipar sokkal többet bocsát ki, mint az autók -, a gyerekem viszont esetleg koromtól fog rákot kapni.
D-CAT-et tényleg nem vezettem, csak a 150 LE D4-D-t. De vezettem a 2.5 literes IS-t is - automata váltóval. A két motor közül nekem egyértelműen jobban tetszett a benzines.
Én nem vagyok boyracer, nekem nem ad érdemleges többletet a D-CAT 177 lóereje. Az IS-sel is - ami ugye inkább 200 lóerő - 7 litert etettem meg átlagban, persze nagyrészt országúton. Szóval nálam egyedül a fogyasztás szól még mindig a dízel melett.
Nincs azzal semmi gond, ha neked a dízel jön be, de nem vagyunk egyformák, nekem nem.
« Utoljára szerkesztve: 2011.12.05 00:55:45 írta afekete »
Attila 31
  - Avensis
- Prius

fagyis

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 123
Re:Avensis III.
« Válasz #1633 Dátum: 2011.12.05 07:02:55 »
Ez a benzines vs. diesel harc mindig örökös téma lesz. :yes: Kinek ez,kinek az. 8 literrel járok vele városban,10 felett autópályán nagyon komoly tempóban sem eszik többet. 2,4-es benzinesem volt,hasonló autózás mellett megette a 11 litert. 200 ezer felett járok,sosem volt vele gondom.De ha elromlik,megcsináltatom kerül amibe kerül,nem spórolni vettem,hanem az élvezetes autózás miatt.Távol álljon,hogy itt vitázni kezdjek bármelyikőtökkel,5 év tapasztalatait mondom csak el.
Én csak ajánlani tudom a D-Cat-et bárkinek.Az idén valószínűleg lecserélem egy III.-ra,ami szintén D-Cat motoros lesz. ;)

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Avensis III.
« Válasz #1634 Dátum: 2011.12.05 10:14:14 »
Költség oldalon bizonyára már jobb egy benzines.A vezetési élményben viszont sosem lesznek egy szinten.
Én értem, mire gondolsz, de a vezetési élmény mindenkinek mást jelent. Nyilván Te arra gondolsz, hogy kevés váltással, csak a gázpedál pöccingetésével is tudsz dinamikusan menni. Ez is egy élmény, tesóm is ezért szereti a OFF 160LE-s Sharanját ON. De a hangja mindig is kerepelő lesz, hiába bármilyen hangszigetelés, meg kipufogó hangolás, ez a dízel velejárója.
Másnak az a vezetési élmény, ha 4000 fölé forgathatja a motort, netán elmegy 6400.ig, ahol nagyjából letilt és löki a következő fokozatot és kezdi újra. Ezt is vezetési élménynek nevezik.

Én azt gondolom, mivel a családunkban igen sok turbó dízel autó van/volt az elmúlt 15 évben, hogy rendben, jó a nyomatékosság, de manapság a gyorshajtási bírságok magas díjai miatt, illetve, a gázolaj árának egekbe szökése (és itt jegyezném meg a dízel javítási költségeket is) egyszerűen nem ésszerű ÚJONNAN dízel autót venni. Max akkor, ha az ember évi 50.000km+ -t megy, folyamatosan autópályán és céges az autó (gázolaj áfája visszajön). Egyébként nem sok értelme van.

Egy szívó benzines, természetesen más vezetési stílust igényel, de én is vissza tudtam szokni a kisköbös benzin motorra az 1,9-1,7 dízelek után, és teljesen elégedett vagyok a dinamizmusával.

Használtan, azonban egészen biztosan nem vennék dízelt.  :no: ..bár, az is igaz, hogy anyagilag nem merek bevállalni dízelt, nem pedig azért, mert nem szeretem a dízelt.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i