Köszönöm a jókívánságokat!
Szóval a kocsi tetszik. Csend van, nyugalom. És bitang nagy, főleg hosszú. Olyan lábtér marad mögöttem... A fejtért viszont most szűkösnek érzem, de egy egyterű után ez természetes
Tetszik kívülről. A szedán szerintem meg sem közelíti. Az első túlnyúlás talán kicsit sok, de azzal, hogy egy kicsit lecsapták a hátulját, szebb lett (bár nem praktikusabb). Tetszenek az élek, a vállszerű kialakítás és nekem a lekerekített orr is.
Belül az anyagok teljesen rendben vannak. Az ülés a francia autó után kicsit keménynek tűnik, viszont cserében van oldaltartása. Nem volt nehéz megtalálni az ideális ülés pozíciót. A kartámasz egy kicsit hiányzik, mert a tároló teteje a sebességváltáshoz ad jó pozíciót, a kormányhoz alacsony. A két első ülés közötti tároló méretes és kell is, mert az ajtón levőben nem fér el egy nagyobb ásványvizes palack (az OFFosban ott egy 1,5 literesnek volt hely!). Pozitívum: a szemüvegtartóba tényleg belefér a szemüvegem és ki sem esik, ha kinyitom (kis öröm is öröm
)
A kormány szervó rásegítése nagyon jó, nem szeretem a túl lágy kormányt (mint másik kocsinknál - Honda Jazz). A fék szintén OK, nagyon jól adagolható, határozott fogási pontja van.
A kapcsolókkal és kezelő szervekkel kicsit meggyűlt a bajom. 3 francia kocsi után bőszen nyomogathatom a jobboldali bajuszkapcsoló végét, de nem szól a duda
. Az ablaktörlő egyszer töröl funkció felfelé van, nem lefelé, az abalkemelő bal kéznél van, nem jobbra és a gyújtás levételekor minden azonnal kikapcsol (volt 1 percem ablak felhúzásra és a rádió sem hallgatott el azonnal). De ezek csak szokás kérdése, hát majd megszokom
Az meglepett, hogy a pillanatnyi fogyasztási értéket nem számokkal jelzi, hanem egy vonallal
Az automata ablaktörlőt is kipróbálhattam (hol esik - hol nem volt hazafelé): alapvetően jól végezte a dolgát, bár időnként túlbuzgónak tűnt.
A telefon kihangosítót több újságíró is lehúzta, hogy bonyolult összehangolni a mobillal. Kb. 2 perc volt
A váltó pontos, a laza francia után még fura és szoknom kell, hogy van élet az 5. sebesség után is.
A motorról még nem nagyon tudok mit mondani, 110 km-t autóztam a forgalommal, 3000 fölé nem ment még a fordulatszám. Jó: ha 60-nal gurulok át egy falun, nem kell visszaváltani 6-ból, ott kb. 1500-at forog.
Most így elsőre ennyi, majd jönnek a további tapasztalatok.
(bevallom, 1,5 hete nagy űrt hagyott a HDi-s Picasso, amikor elvitték, szerettem és határozottan hiányzott, de most ez megoldódni látszik
)