Szerző Téma: Szerviz  (Megtekintve 2303689 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Kacsabi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 214
  • '10 Prius
Szerviz
« Válasz #210 Dátum: 2005.06.28 15:24:53 »
Bontó, vagy esetleg http://www.autotukor.co.hu/ ???
007

Gábor

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 128
visszapillantó tükör
« Válasz #211 Dátum: 2005.06.29 14:39:48 »
bontókat próbálom... én úgy gondolom, hogy az általad is említett helyen csak sík tükröt tudnak beletenni.
1998 Toyota Corolla 1.3 Hatchback

Dragon79

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 239
márkaszerviz - kicsit másképp
« Válasz #212 Dátum: 2005.07.07 07:57:43 »
Sziasztok!

Ha jól emlékszem Robi kérte, hogy fejtsem ki bövebben a márkaszerviz tapasztalatomat.

Szóval a gond ott kezdödött, hogy a Corollám az elsö autóm, és mivel fiatal vagyok, sajnos a kocsikhoz sem értettem még annyira - khum... most se értek, de tapasztaltam már egy s mást. :?

Az elsö probléma a rejtéjes hütöviz fogyás volt. Elöször csak kis mértékben, aztán egyre jobban. Szivárgás sehol nem volt, az olaj nem volt vizes.
Aztán kiderült, hogy a tulfojón csepeg el a viz. Ekkor jöttek az elsö meleg nyári napok, és egy ilyen lakalommal felfort a viz. Több se kellett, vittem a szervizbe.

1. kör: Termosztát csere, savazás, feltöltés: 25 ezer.

1 hétig mentem az autóval, kb 5-600Km-er. A viz egyik pillanatról a másikra elpuszant.  :shock:  Szerviz curük!

2. kör: "Nem huztunk meg egy szritó gyürüt, biztos az volt a baj" - 500Ft.  :!:

Természetesen kulturáltan hangot adtam a nem tetszésemnek, mire a szerviz vezetöje azzal rázot le "Hát attól, hogy ök márka szerviz, még nem biztos hogy értenek hozzá."  :shock:
Minden esetre megnyugtatott, hogy most tökéletes az autó, mehetk vele Miskolcra. /nekem ez 400Km-er/. Na Miskolcon folyt el a hütöviz 3-szor.
A lelki állapotomat nem ecsetelem. :evil:
Egy helyi szervizbe vittük, ahol rögvest megállapitották, hogy hengerfejes az autó, hiszen buborékolt a viz. És itt jött képbe ez én nem tudásom: Ugyanis már a második szerviz elött is buborékolt, csak én nem tudtam mitöl.  :cry:
A folytatás lényegtelen. Természetesen súlyos 10 ezerekben mérhetö a károm. Eddig 50 ezeret költöttem a motor összepofozására, most eszi az olajat, ez további 100 ezer lesz.  :oops:

Csupán azt nem értem, hogy egy akármilyen szervizben ezt miért nem vették észre - legalább másodszorra? Lényegesen kevesebb lett volna a károm.  :x

A márkaszerviz Nagykanizsán van. Csak egy márkaszerviz van ott, de aki teheti, kerülje, mert nem hogy nem értenek hozzá /nem én mondtam/, de pofátlanul átverik az embert, és nagyon durván lehuzzák.

Pert csak azért nem akasztottam a nyakukba, mert számla nélkül javitottak. Pedig ha az 500Ft-ra számlát kértem volna...  8)

Igazából szeretem a kocsim  :wink: mert dinamikus, kényelmes, és tágas. Szóval Corolla rulez! Remélem rendbe jön a motor, és nem lesz vele több gond.  :lol:  ... hehe, amig élsz remélsz!  :idea:
126.] volt valamikor, de kilépett a klubból, mert 1 év után se tudták elküldeni a toyotás apróságokat, pedig többször is kérte szépen,  most meg tagdíjat követelenek tölle.

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9521
Re: márkaszerviz - kicsit másképp
« Válasz #213 Dátum: 2005.07.07 08:06:43 »
Idézetet írta: "Dragon79"
A márkaszerviz Nagykanizsán van. Csak egy márkaszerviz van ott, de aki teheti, kerülje, mert nem hogy nem értenek hozzá /nem én mondtam/, de pofátlanul átverik az embert, és nagyon durván lehuzzák.

Igazából szeretem a kocsim  :wink: mert dinamikus, kényelmes, és tágas. Szóval Corolla rulez! Remélem rendbe jön a motor, és nem lesz vele több gond.  :lol:  ... hehe, amig élsz remélsz!  :idea:

Nem semmi történet... milyen autód van, pontosan?

Dragon79

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 239
Re: márkaszerviz - kicsit másképp
« Válasz #214 Dátum: 2005.07.07 08:18:17 »
Idézet
Nem semmi történet... milyen autód van, pontosan?


Toyota Corolla 95' évjárat. 1.3-as motor. Sedan.
126.] volt valamikor, de kilépett a klubból, mert 1 év után se tudták elküldeni a toyotás apróságokat, pedig többször is kérte szépen,  most meg tagdíjat követelenek tölle.

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9521
Re: márkaszerviz - kicsit másképp
« Válasz #215 Dátum: 2005.07.07 08:27:49 »
Idézetet írta: "Dragon79"
Toyota Corolla 95' évjárat. 1.3-as motor. Sedan.

Megkéne tudni a motor kódját: 4E-FE, vagy 4A-FE, vagy más... rá szokott lenni írva. Utána meg az e-bay-en utánanézhetsz hogy odakinn hozzávetőlegesen milyen árba vannak a motrok.
Az enyém 4E-FE, Hál' Istennek nincs vele baj.
A neten van elég sok Toyota szervízkönyv, meg doksi, meg szervíz CD, magad is belemélyülhetsz egy kicsit a dolgokba, hogy képbe lehessél amielőtt megvágnának ezek a szélhámosok.
Egyébként ha Bp-n jársz, a Toyota Superéket kérdezd meg. Rendesek, itt a fórumon a Márkakereskedőknél online is válaszolnak kérdésekre.
Szerintem Bp-n a nagyobb konkurencia miatt, nem nagyon engedik meg maguknak a szervizek az ilyen féle genyóságokat.

Autód nem XLI, véletlenül?

Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
Re: márkaszerviz - kicsit másképp
« Válasz #216 Dátum: 2005.07.07 08:40:40 »
Idézetet írta: "robi"
Megkéne tudni a motor kódját: 4E-FE, vagy 4A-FE, vagy más... rá szokott lenni írva. Utána meg az e-bay-en utánanézhetsz hogy odakinn hozzávetőlegesen milyen árba vannak a motrok.

Az 1.3-as az 4E-FE.
'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12161
Szerviz
« Válasz #217 Dátum: 2005.07.07 09:50:39 »
szegény srác. most fizeti a tanulópénzt!
ahogy én is anno.
hagyd a szopatós szervizeket, keress egy BARÁTOT, ismerös szervizt és vidd hozzá a kocsidat! ha az utcáról mész be halott vagy!
termosztát csere 25 e??   nekem a szerelöm 2 sörér megcsinálja
az elözö corollám hfejes volt 15e volt a hfej tömités csere mdija! :-)
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

Dragon79

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 239
Szerviz
« Válasz #218 Dátum: 2005.07.07 13:50:23 »
Igen! A motor 4E-FE tipusú, és a Corolla valóban XLi tipusú.  :wink:
126.] volt valamikor, de kilépett a klubból, mert 1 év után se tudták elküldeni a toyotás apróságokat, pedig többször is kérte szépen,  most meg tagdíjat követelenek tölle.

Dragon79

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 239
Szerviz
« Válasz #219 Dátum: 2005.07.12 14:46:47 »
Ma vittem orvoshoz a kocsit.
- Kicserélik az összes tömitést a motorba, az olajszivárgás miatt.
- Olajcsere, olajszürö csere.
- Hötöviz csere.
- Levegöszürö csere.
... és zöldkártya.

Vajon menny lesz?   :shock:
126.] volt valamikor, de kilépett a klubból, mert 1 év után se tudták elküldeni a toyotás apróságokat, pedig többször is kérte szépen,  most meg tagdíjat követelenek tölle.

Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
Szerviz
« Válasz #220 Dátum: 2005.07.12 15:00:45 »
Idézetet írta: "Dragon79"
Vajon menny lesz?   :shock:

Kb. 40.000
'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D

Dragon79

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 239
Szerviz
« Válasz #221 Dátum: 2005.07.14 10:29:47 »
Idézetet írta: "Szeke"
Kb. 40.000


Ehhh... bár úgy lenne, ám a rémálom tovább folytatódik:

Kezebe adták az egyik dugatyút hajtókarral együtt. Szivszoritó érzés volt mondhatom.  :oops: Nem vagyok a gépészmérnök, de hamar feltünt, hogy a hajtókar elgörbült.  :cry:
A nagyobbik baj viszont az hogy az elgörbült hajtókar miatt a dugatyú kicsit ferdén állt, és igy belemart a hengerfalba... na ott folyt át az olaj. Pontosabban ott is.
Hogy Matiz nagypapát idézem: "há ööe bótotág".

Tehát motorblokk csere... szerencse a szerencsétlenségben, hogy akadt egy 1.3-as motorblokk 50eKm-errel, egy törtött Corollából.  :?

Istenem... ha visszagondolok, hogy az egész azzal indult, hogy kevés volt hütöviz...  :roll:

folyt. köv.
126.] volt valamikor, de kilépett a klubból, mert 1 év után se tudták elküldeni a toyotás apróságokat, pedig többször is kérte szépen,  most meg tagdíjat követelenek tölle.

Dragon79

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 239
folytatás
« Válasz #222 Dátum: 2005.07.21 07:31:59 »
Elözö rész tertalmából: "Kezebe adták az egyik dugatyút..."  :)

Noh, hát elkészült az autóm! Ha nem gond leirom a tapsztalataimat... hátha valkinek hasznára válik.

Kezdjük azzal, hogy gyönyörü, egyenletes és csendes hangja van a motornak. Az autó teljesitménye érezehtöen megugrott. Húz, mint egy beparikázott disznó. Nos... 170 ezerért el is várja az ember ezt az erdményt, és erre garanciát vállaltak.

A javitási költség rettentö sok lett (bár lényegesen kevesebb mint egy márkaszerviz esetén, arról nem is beszélve, hogy ennek erdménye is van). Ennek oka, hogy a motorban mindent tönkretettek, amit tönkre lehet tenni. A szelepeket, a hengereket, a hajtókarokat, a tömitéseket, a gyujtás vezérlést (ez utóbiban szánékos beavatkozást észletek - feltehetöen a problémák elfedésére)
A hogyant ne kérdezzétek. A szervizzel együtt értetlenül álldogálunk az eset elött.
Számomra leginkább az a furcsa, hogy a régi motor ennek különösebben nem adott hangot, és ezt nem csak én, és azok akik halloták a motorhangját, de a szervizben is furcsálták. Talán csoda, talán a Toyota motor kostrukciós remeke, hogy a motror ilyen állapotban is müködött - nem tom'.
Tanulság talán az, hogy bárhogyan is trükközik az ember haszált autó vásárlásakor, a motorba nem lehet bele látni. Lehet fülelni, lehet hallani, de ezek szerint extrém esetben (mert szeritem ez az volt) is megjárhatja az ember.

A lényeg a lényeg: Van egy új autóm!  :shock: A követekzö két hétben az is eldöl, hogy milyen minöségben sikerült a mütét. De biztom benne, hogy nem feleslegesen dolgoztak napokat az autón.

Hapy end  :?:
126.] volt valamikor, de kilépett a klubból, mert 1 év után se tudták elküldeni a toyotás apróságokat, pedig többször is kérte szépen,  most meg tagdíjat követelenek tölle.

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9521
Szerviz
« Válasz #223 Dátum: 2005.07.21 14:03:01 »
Na, marha kíváncsi vagyok a fejleményekre. Mert enyém is ugyanolyan, csak 5 ajtós. De hál' Istennek semmi baja - minap jöttem végig az M3-ason tartósan 140-el, és megse koccant neki.

Dragon79

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 239
Szerviz
« Válasz #224 Dátum: 2005.07.25 22:50:35 »
Nos akkor Robinak itt vannak a fejleméynek:

Amúgy az én kocsim is birta 140-es tempót annó, bár ehez azért kellett "felszállópálya". Most viszont több furcsa dolgot is észleltem  :)
Előzéskor viszarokom 3-omba 80-nál. Gáz neki, fordulat fel 4500-ra,  4-es, újabb gáz adag. Vissza a jobb sávba, és 140-nél van a mutató  :shock: . Tudom, most egyesek lehet hogy bután néznek, hogy akor most mivan, de nekem eddig ilyet nem csinált  :) .
Tehát van kompreszió - ahogy a nagyok mondanák.
Nagyon dinamikus lett a gép. 640Km-ert mentem vele a szerviz óta. Olaj rendben, hütőfolyadék ok. Fogyasztás 6.2l - és ez nem spórolós menet volt, mert dirett húztam neki - had szóljon.
Egy másik furcsa dolog a motor csendessége. Én ügye hozzá szoktam a régi motor hangjához, és az alapján váltottam. Na a multkor megyünk az asszonnyal valahol a kertek alatt óvatos 80-al. Megyünk csendben, futnak a fák... egyszer csak nézem, hogy mi van? 4000 a fordulat! ... ja! 3-ban vagyok!  :lol:
Szóval nagyon furcsa. Mintha új atóm lenne. Megint hozzá kell szokni.
Eddig 150-ig huztam ki. Ezt zok szó nélkül vitte. A további sebességnek meg számomra nics értelme. :wink:

Még egy hetet várok, ha akkor is oké minden, kezdhetek örülni...  :roll:
Esetleg kérdés?
126.] volt valamikor, de kilépett a klubból, mert 1 év után se tudták elküldeni a toyotás apróságokat, pedig többször is kérte szépen,  most meg tagdíjat követelenek tölle.