Szerző Téma: IS (Altezza)  (Megtekintve 739264 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Ronin

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 540
Re: IS (Altezza)
« Válasz #540 Dátum: 2009.03.27 18:53:28 »
Ha a nagy sebességű autózás olyan veszélyes lenne, mint ahogy azt többen sugallják, akkor a német pályákon szignifikánsan több balesetnek kellene lennie, mint máshol.

25 év baleset mentesen (+1 év kismotorral is), német autopályán nem lassan haladva. Kopp, kopp.

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re: IS (Altezza)
« Válasz #541 Dátum: 2009.03.27 19:14:00 »
Persze. Balesetek voltak és lesznek. Mi a tanulság? Ha beszáll az ember a "minél lassabban mész, annák biztonságosabb" gondolatmenetbe, akkor eljut oda, hogy a legjobb egyáltalán el sem indulni sehová. Akkor tutira nem lesz baj - útközben. Ugyan már. A németeknél nincs limit a pályán, és mégis kevesebb ott a baleset, mint egy rakás olyan európai országban, ahol van.

Palaczk, ne terelj.  ;) Nem az a gond, hogy biztosan több baleset lesz a nagyobb sebességgel közlekedésnél (mellesleg szerintem ez utóbbi is igaz), hanem hogy a súlyossága drámaian megnő. Tehát _ha_ csatt van, _akkor_ kampec dolóresz.

MiCKEY

  • The Boss :)
  • Adminisztrátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9733
Re: IS (Altezza)
« Válasz #542 Dátum: 2009.03.27 19:14:12 »
...és mikor mentünk a pályán ~150-160 környékén, na kik toltak le? A Nők. Ennyi. Kérdezzétek Misi kollégát.

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re: IS (Altezza)
« Válasz #543 Dátum: 2009.03.27 19:17:08 »
Már hogyne látnának oldalra? Vizuálisan gyakorlatilag nem is érzékelik a sebességet, lévén a hatalmas nagy égben közlekednek, ahol nincsenek viszonyítási pontok. Optikailag kábé az a helyzet, mintha egy helyben állnának.

Ez már tényleg nagyon OFF, ezért nagyon nem is akarom ragozni. Szóval ha nincs semmi oldalra, persze hogy nem látják, nem fontos, stb. De ha van (pl. felszállás közben, alacsony magasságban, hegyek között, stb.), akkor azt sem látják. Tehát végülis mindegy, hogy van-e ott valami, mert úgysem érzékelik. :)

leszilaci

  • Vendég
Re: IS (Altezza)
« Válasz #544 Dátum: 2009.03.27 19:39:22 »
Tényleg, Prius II-t vezettél már?
még nem.

prius1-t a tavaly előtti, tökölön megrendezett toyotatalálkozón láttam.
kisgyerekkel volt egy pár. megkértek,h amíg apa kitombolja magát a szlalomban, addig a yaris legyen a gyerekmegörző  :hug:
csak benéztem az autóba és elég lehangoló volt a belseje :ph34r: a yaris barátságosabbnak tűnt, pedig mind a kettő egyenszürke belsejű.

aztán Szekééknél (vagy a reálszisztémánál, már nem emlékszem pontosan) láttam prius 2-t.
abba beleültem, de azzal sem mentem.
óriási különbség van a prius1 és a 2 között :eek:

leszilaci

  • Vendég
Re: IS (Altezza)
« Válasz #545 Dátum: 2009.03.27 19:45:12 »
Nekem a 6l már fáj. De tényleg... :)
yarissal nekem is az 5liter feletti.
de a volvo-val nem is álmodtál 6 literről ;)

leszilaci

  • Vendég
Re: IS (Altezza)
« Válasz #546 Dátum: 2009.03.27 19:49:12 »
Furcsa állat az ember; pont ez jutott eszembe a sebességlimitekről és a fogyasztásról:
szép ez a sokküllős felni. nomeg a tetőablak :excl:
tetőablakos autót lehet,h nem fóliáztatnám körbe :hmmmm:

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re: IS (Altezza)
« Válasz #547 Dátum: 2009.03.27 20:15:57 »
yarissal nekem is az 5liter feletti.
de a volvo-val nem is álmodtál 6 literről ;)

Pontosan. 10l alatt sosem volt az átlag. Fájt is rendesen. :)

De amúgy komolyan. Kiszámoltam, hogy a mi kb. 15k-s futásteljesítményünkkel évi nagyjából 350-400k-t spórol a Prius. Hoppá. :eek: Ezért váltottunk...

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: IS (Altezza)
« Válasz #548 Dátum: 2009.03.27 21:21:57 »
A száguldás is autófüggő: nem szeretsz 170 felett autózni, mert nem olyan autóval közlekedsz rendszeresen, ami erre megerőltetés nélkül képes.

Ez mondjuk nagyon nem így van. Szoktam sztrádázni dízel Accorddal és 1,8-as Astra kupéval is, lazán mennek 200 fölött, mégsem megyek velük ennyivel. Ösztönből 150-160 körül pályázok.
Ahogy Palaczk is írja: olyan autókra gondoltam, amiknek a 250 egy muszájból megszabott limit, mert a 170 kb a képességeik 55-60%-a. A dízel Accordnak ez már inkább 80%. Ilyesmi arányra gondoltam...
Gabe 254.

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: IS (Altezza)
« Válasz #549 Dátum: 2009.03.27 21:30:11 »
Persze. Balesetek voltak és lesznek. Mi a tanulság? Ha beszáll az ember a "minél lassabban mész, annák biztonságosabb" gondolatmenetbe, akkor eljut oda, hogy a legjobb egyáltalán el sem indulni sehová. Akkor tutira nem lesz baj - útközben. Ugyan már. A németeknél nincs limit a pályán, és mégis kevesebb ott a baleset, mint egy rakás olyan európai országban, ahol van.

Palaczk, ne terelj.  ;) Nem az a gond, hogy biztosan több baleset lesz a nagyobb sebességgel közlekedésnél (mellesleg szerintem ez utóbbi is igaz), hanem hogy a súlyossága drámaian megnő. Tehát _ha_ csatt van, _akkor_ kampec dolóresz.

Az a baj, ha 130-nál van a csatt, az is kampec dolores. Tudom, onnan azért esélyesebb egy lelassulás...
Gabe 254.

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: IS (Altezza)
« Válasz #550 Dátum: 2009.03.27 21:30:35 »
Furcsa állat az ember; pont ez jutott eszembe a sebességlimitekről és a fogyasztásról:
szép ez a sokküllős felni. nomeg a tetőablak :excl:
tetőablakos autót lehet,h nem fóliáztatnám körbe :hmmmm:
És ráadásul nagyon jól áll neki ez a fehér  :wub:
Gabe 254.

Satriani

  • Vendég
Re: IS (Altezza)
« Válasz #551 Dátum: 2009.03.27 21:32:06 »
Ahogy Palaczk is írja: olyan autókra gondoltam, amiknek a 250 egy muszájból megszabott limit, mert a 170 kb a képességeik 55-60%-a. A dízel Accordnak ez már inkább 80%. Ilyesmi arányra gondoltam...

Nézd, ennek nincs próbája, nem fenyeget mostanában, hogy luxusautót vegyek, mindenesetre a forgalom nem lesz más, és én ösztönösen ahhoz igazítom a sebességet. Nem hiszem, hogy a mostani vezetési stílusomat megváltoztatná egy bálnába rejtett guruló süketszoba. Valószínűnek tartom, hogy egy Focus ST-vel gyorsabban mennék, mint egy GS450h-val. (A képen lévő LS sosem volt a stílusom, akkora autót az álom-lottóötösből sem vettem sosem.)

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: IS (Altezza)
« Válasz #552 Dátum: 2009.03.27 21:49:43 »
Ez igaz, a való életben a haladási sebességet mindig a forgalomhoz igazítjuk.
Ja, az álom ötös után nekem sem szerepel LS600. Sokkal inkább egy pöpec IS300... :D
Gabe 254.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: IS (Altezza)
« Válasz #553 Dátum: 2009.03.27 22:50:06 »
Palaczk, ne terelj.  ;) Nem az a gond, hogy biztosan több baleset lesz a nagyobb sebességgel közlekedésnél (mellesleg szerintem ez utóbbi is igaz), hanem hogy a súlyossága drámaian megnő. Tehát _ha_ csatt van, _akkor_ kampec dolóresz.

Ezt senki nem vitatta  :) ... Amúgy meg nem terelek  :szemez: - ez volt a kiindulásod:

Tudom, hogy OFF, de: 160 felett jön a csőlátás, aztán rosszabb esetben egy balesetben hiába véd meg a kétméteres gyűrődőzóna meg a 73 légzsák, a lassulástól leszakadnak a belső szerveid. Ezért én pl. _sohasem_ mennék tartósan 160 felett S-Klasseval sem, sőt, inkább 130-140 környékén.

Ha ezzel nem azt (is) akartad mondani, hogy azért nem mész 160 fölött, mert a csőlátás miatt megnő a baleseti valószínűség - akkor nem tom, hogy mit  :hmmmm:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: IS (Altezza)
« Válasz #554 Dátum: 2009.03.27 22:51:40 »
Ez már tényleg nagyon OFF, ezért nagyon nem is akarom ragozni. Szóval ha nincs semmi oldalra, persze hogy nem látják, nem fontos, stb. De ha van (pl. felszállás közben, alacsony magasságban, hegyek között, stb.), akkor azt sem látják. Tehát végülis mindegy, hogy van-e ott valami, mert úgysem érzékelik. :)

Ne haragudj, de ez full fiktív  :D
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )