Szerző Téma: !Teljesen OFF  (Megtekintve 1251552 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

bgabor

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 102
Re:!Teljesen OFF
« Válasz #8205 Dátum: 2014.06.19 13:57:03 »
mi a probléma? Az, hogy nem nyikorog, Te pedig szeretnéd, ha nyikorogna, vagy a fordítottja?

Természetesen az volt a gond, hogy nyikorog. De a hintőpor megoldotta a problémát. ;)

bgabor

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 102
Re:!Teljesen OFF
« Válasz #8206 Dátum: 2014.06.19 14:01:42 »
Van egy (szerintem) érdekes dillemám. Adott egy vasaló, ami egy éves, két éves jótállás van rajta. A gőzölés gombja megadta magát, beesik. MM-ban vettem, oda is kell visszavinni, elvileg cserélik. Viszont az alja egyszer leégett kissé, ami engem nem zavar, olyan kicsi felületen, a szélén. A kérdés, hogy emiatt mondhatják-e, hogy húzzak el, nem cserélik?  :hmmmm: (javítás opció elvileg nincsen)

A jövő héten elviszem mindenképpen, de szerintetek mire számítsak?

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:!Teljesen OFF
« Válasz #8207 Dátum: 2014.06.19 14:16:47 »
Szerintem simán cserélik, az ilyen nagy cégek nem szoktak ezzel szórakozni. Különösen azért, mert az ott ülő alkalmazottnak teljesen mindegy, nem lesz ettől több vagy kevesebb a fizetése.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re:!Teljesen OFF
« Válasz #8208 Dátum: 2014.06.20 00:13:50 »
Nem függ össze a két dolog. El kell vinni a megadott szervizbe, ők pedig megpróbálják kijavíttatni. Ha szerencséd van, és nem javítható a gomb, akkor vagy kicserélik a vasalót, vagy a vásárláskori értékében vehetsz náluk egy másikat.
music     

bgabor

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 102
Re:!Teljesen OFF
« Válasz #8209 Dátum: 2014.06.20 09:59:52 »
Nem függ össze a két dolog. El kell vinni a megadott szervizbe, ők pedig megpróbálják kijavíttatni. Ha szerencséd van, és nem javítható a gomb, akkor vagy kicserélik a vasalót, vagy a vásárláskori értékében vehetsz náluk egy másikat.

Nincs javítás. Vagy cserélik vagy nem. Ha javítás lenne, akkor fel sem merült volna bennem ez a kérdés. Javítanák a gombot, a talpát úgy hagynák és kész.

Na mindegy, jövő héten elviszem, remélem nem fognak problémázni és csak nekem voltak idáig rossz tapasztalataim.  ;)

kis_andras

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4279
  • Rájder
Re:!Teljesen OFF
« Válasz #8210 Dátum: 2014.07.03 04:47:29 »
Na mi lett a vasalóval?????? Nem tudok aludni! :sorcerer:
kisa
born to ride

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:!Teljesen OFF
« Válasz #8211 Dátum: 2014.08.16 20:58:36 »
Szívesen venném, ha elmondanád a frankót, akár a teljesen OFF topicban!
A korkedvezményes/szolgálati nyugdijrendszer átalakítása politikai döntés volt. Amennyiben erről kifejteném a véleményem, akkor politizálnék, arra pedig nem vagyok hajlandó. Ráadásul a Toyotaklub alapszabályzata is tiltja. :flowers:

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:!Teljesen OFF
« Válasz #8212 Dátum: 2014.08.16 21:02:40 »
A korkedvezményes/szolgálati nyugdijrendszer átalakítása politikai döntés volt. Amennyiben erről kifejteném a véleményem, akkor politizálnék, arra pedig nem vagyok hajlandó. Ráadásul a Toyotaklub alapszabályzata is tiltja. :flowers:
Oké, ez világos, azt hittem, hogy a másik témáról beszélsz  :yes:

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:!Teljesen OFF
« Válasz #8213 Dátum: 2014.08.17 19:00:56 »
Szerinted miből fizetik nekik a nyugdijat 40-50 éves koruktól? A mi nyugdijjárulékunkból, amit valószínű 65 éves kórunkig fizetni fogunk
Mivel ez pénzügyi kérdés, ezért erről beszélhetünk.
Tévedés.
A korkedvezményes nyugdíjért külön kell fizetni. A finanszírozása 3féleképpen történ(t)ik:
- a dolgozók és munkáltatók az aktív időszakban magasabb járulékot fizetnek,
- a munkáltató a korkedvezményes nyugdíjba vonuláskor 1 összegben befizeti az öregségi nyugdíjig hátralévő éveket (megváltja)
- a munkáltató az aktuális korkedvezményes nyugdíjasai után évente fizet (így a közben elhalálozók után nem kell fizetni).

Azt csak mellékesen súgom meg, hogy a korkedvezményes/szolgálati nyugdíjazás a legolcsóbb pénzügyi megoldás, nem emberbaráti szeretetből alkalmazzák (majdnem) mindenhol a világon államok, és a profitra kőkeményen törekvő magánvállalatok egyaránt.
« Utoljára szerkesztve: 2014.08.17 19:07:52 írta Agyarka »

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:!Teljesen OFF
« Válasz #8214 Dátum: 2014.08.17 19:12:07 »
Erről jut eszembe:
Még a 2000-es évek elején is volt, hogy közönséges földi halandó is "vehetett évet" a nyugdíjbiztosítónál.
Egyik ismerősömék is vettek anno pár százezerért, és már régen visszajött nekik ez a "befektetés".

Azóta ezt a lehetőséget szépen meg is szüntették  :wacko:

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:!Teljesen OFF
« Válasz #8215 Dátum: 2014.08.17 19:22:10 »
Erről jut eszembe:
Még a 2000-es évek elején is volt, hogy közönséges földi halandó is "vehetett évet" a nyugdíjbiztosítónál.
Egyik ismerősömék is vettek anno pár százezerért, és már régen visszajött nekik ez a "befektetés".

Azóta ezt a lehetőséget szépen meg is szüntették  :wacko:
Hát ez az, már megszüntették.
De lehet, hogy akinek nincs  elég éve (talán 25 év) az most is "vehet évet".

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:!Teljesen OFF
« Válasz #8216 Dátum: 2014.08.20 22:23:13 »
Az Általános -  Beszélgessünk topicból írom, mivel moderátori tiltást erre nézve nem kaptam eddig.

Mi volt a meglepő benne? Sohasem titkoltam még részleteket sem.
Önmagában semmi, pusztán az én tapasztalataim miatt volt meglepő, de ezt ki is fejtettem ott a továbbiakban.

Valami konkrét idézhető, de szövegkörnyezetéből nem kiragadott műszaki tartalmú részt mutatnál?
Mivel én még egyetlen műszaki kiadványban sem láttam olyan megfogalmazást, amit te szoktál itt alkotni, ezért én örülnék, ha mutatnál egy, a kérdésedben megjelölt jellemzőjű részt egy (nem általad publikált) műszaki kiadványból, ami hasonlatos ahhoz, ahogy te fogalmazol itt a fórumon!

Az épületgépészet (is) egy igen összetett, szerteágazó tudomány ágakból összegyúrt, ismerethalmaz, ahol az összetevők bármelyikének (áramlástan, hőtan, épületfizika, komfortelmélet, meteorológia, hűtéstechnika. légtechnika, fűtétechnika.............stb) szóhasználata, még a napi életben is igen járatos. Így például Mari néni Piripócsi házának a hőszükséglet és hőterhelés számításához is ugyan azokat a fogalmakat és szavakat használjuk, mint például az almamaterem berkein belül megvalósított "Debreceni Egyetem Fenntartható Épületenergetikai Információs Központ (Dem)" létesítésekor használt kifejezések.  A tudást sehol nem adják ingyen.Sem képletesen, sem gyakorlatban, ezért magára az oktatásra és a jegyzetek megvásárlására jócskán kellett költeni. Egyébként sok közülük most már ingyen is hozzáférhető a hálón, benne a különösnek tűnő szavakkal.
A megrohamozott vár sem lehet a miénk ha nem vívjuk meg a bástyákat.
Az általad vizionált bástyák könnyen megvívhatók egy karosszékből, némi utána olvasásra szánt idő árán. A suliban sem mindent az órán adnak át verbálisan, ugyi?
70-80 vizsga és néhány szigorlat meg államvizsga, valamint a másoddiploma miatt kifizetett százezrek után (tizenx évvel ezelőtti árfolyamon) kb. tisztában vagyok ezekkel, nem erről beszéltem.
Nem tudtam, hogy te a fórumot mások továbbképzési céljával műveled, kurzusokat tartasz, aki elolvassa, ahhoz, hogy megértse, tessék beleásnia magát a szakirodalomba?? Itt ugyanis pusztán a hozzászólásaid nyakatekertségéről volt szó, ahogy csufár írta: mintha szándékosan akarnád megerőszakolni a nyelvet.

Mily' érdekes, hogy egy tudomány területet érintő kérdés, megválaszolása, megértése, ismereteinek elsajátítása és használata a rá jellemző szóhasználat megismerése és alkalmazása mentén a legegyszerűbb.
De ez nem jelenti azt, hogy ne lehetne érthetően elmondani még laikusoknak is.
Tudod azt figyeltem meg, hogy ha valaki igazán otthon van a szakmájában, az képes elmondani még a "piripócsi Mari néninek" is úgy, hogy az megértse. Aki viszont azt szeretné, hogy látszódjék, hogy otthon van a szakmájában, az úgy fogalmaz, hogy még szakmaközeliek se nagyon értsék, mert ő már annyira profi, hogy ihaj.

Nini! A kognitív irányunk, még ha ez esetben parciálisan is, de teljes átfedésben van.
Ezzel ,semmi baj nincs, ha kölcsönös!!
Sajnos ahogy látom, még parciálisan sincs  :no: Én ugyanis minden hozzászólásomat maximálisan érthetőre igyekszem megfogalmazni, külön erre törekedve, ahogy a többiek is általában ezt teszik.

Én sem!! Ahogy tatám mondá vala," Fiam ne csak azt nézd mit, de azt is hogy ki mondja"! Természetesen nem érthetted rád:flowers: És igaza vala az öreg határőrnek!!
Amit pedig kihagyott a gondolatból az az, hogy milyen szándékkal mondja. A kiemelt rész gondolom egyes szám harmadik személy lenne, nem?
Édesapádat is úgy nevezed, ahogy tetszik, de nekem ez kissé tiszteletlenek tűnik. Tudom, "ennek is mindennel baja van".

Ezt a sékszpírnek tulajdonított -as shakespeare has it - kijelentést nem ismertem és ezért igen köszönöm, mert  alkalmazhatom a későbbiekben.
Ideillőnek gondolom, ezért leírom; " Nem az a buta embör aki nem tud valamit, hanem aki nem is akarja birtokolni a tudást, bár módjában áll annak elsajátítása" Nem tudom, hogy korábban ki, most én mondom (írom). :flowers:

Nem tulajdonított, hanem az: A sok hűhó semmiért - Much Ado about Nothing című művéből van:
" Örüljön az ember, ha fülébe jut, hogy mi a hibája, s jóváteheti." - a másik idézet a film változatából volt.

A kiemelt részen van pedig a hangsúly az én véleményem szerint: segíteni, hogy módjában legyen.

Te, kedves micila, szerintem nagyon hasznos tagja vagy a fórumnak. Ha nem így lenne, nem is folyna ez a diskurzus, csak nézd meg pl. TZoli délután hozzászólásait. Néha olyan magas lóról jövőnek tűnnek a válaszaid, nem is értem, milyen alapon, de az is lehet, hogy csak én látom ezt így, mindenki másnak ez természetes.
Pl. itt:

Nos "urak"!

A megértésben talán tudok segíteni, de az akarást mindenkinek magának kell kialakítania.
A témát nem csak makogni akaróktól vajon miért nem jött vissza illen véleményezés, amikor szakirodalmat küldtem számukra? Valószínűsíthetően náluk annak felismerése is megtörtént, hogy mit nem tudnak -eléggé - (fél út a sikeres tudás elsajátításhoz) és elérhető szakmai ismeretekkel akarták, a hiányt kiegészíteni.
Tehát up to you Dude!

Én átnéztem az, amit a hozzászólásomra küldtél, és mást is, reagáltam is rá. Tőled viszont nem kaptam választ, ami logikusan cáfolta volna az érvelésemet (de mást sem láttam). Nekem ez a hozzászólásod  is olyan, hogy nálad a bölcsek köve, mindenki másnak még bőven van hová fejlődni...Rám ez biztos igaz is, de az is igaz, hogy nincs olyan ember, akinek ne lenne még mit tanulni, akár a saját szakmájából is.

A második kiemelés is legyen kölcsönös akkor  :1eye:


A mostani hozzászólásomat is csak azért írtam, hátha elgondolkodsz rajta, nem pedig fonákból riposztot adsz.
De nem baj, ha nem érek semmit, amit tudtam, megtettem. Nem akarok és nem is tudok másra erőltetni semmit. Én továbbra is igyekszem mindenki által érthetően írni. Számomra itt csak erről van szó.

Te pedig úgyis úgy teszel, ahogy jónak látod, én sok mást már nem tudok mondani, ha ezekből nem olvasható ki a lényeg  :flowers:
« Utoljára szerkesztve: 2014.08.20 22:25:29 írta vd1234 »

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:!Teljesen OFF
« Válasz #8217 Dátum: 2014.08.20 22:34:11 »
Respect  :yes:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Corollás Gergő

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1206
Re:!Teljesen OFF
« Válasz #8218 Dátum: 2014.08.20 23:03:21 »
Szívemből szóltál. :)

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:!Teljesen OFF
« Válasz #8219 Dátum: 2014.08.21 00:59:37 »
Bravó Dani!!! :clap: ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i