Szerző Téma: !Teljesen OFF  (Megtekintve 1251513 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: !Teljesen OFF
« Válasz #6570 Dátum: 2011.02.17 13:14:34 »
Engem csak egyszer vagott meg a 230, de vmiert fel se nagyon vettem.
Azt eszrevettetek, hogy ha esoben esernyovel a vasutallomason alltok es a fuletekhez er az esernyo fem resze, akkor serceg?  :sorcerer:


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: !Teljesen OFF
« Válasz #6571 Dátum: 2011.02.17 13:18:49 »
Engem csak egyszer vagott meg a 230, de vmiert fel se nagyon vettem.
Azt eszrevettetek, hogy ha esoben esernyovel a vasutallomason alltok es a fuletekhez er az esernyo fem resze, akkor serceg?  :sorcerer:
:yes: Nem véletlenül...Mi anno kizárólag 3m hosszú szintezőléceket használtunk vasútépítésen, mert az rendesen csipkedett még tökéletesen száraz időben is...  :whistling: Az 5m-est nem is vittük fel a pályára, az egy kis figyelmetlenséggel garantáltan életveszélyes...  :excl:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9395
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re: !Teljesen OFF
« Válasz #6572 Dátum: 2011.02.17 14:19:32 »
T54-es harckocsival "háborúztunk" és az előttünk haladó h.k nem vette le a hosszú antennát, amikor közúton mentünk át (az út mellett villanyvezeték). Hát volt ott tűzijáték, meg anyázás :D Szerencsére senki nem sérült meg csak a rádió meg néhány berendezés halt meg.

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re: !Teljesen OFF
« Válasz #6573 Dátum: 2011.02.17 17:16:29 »
az ősszel jártam úgy, hogy kint voltunk a faterral az erödben, fát vágtunk.
bedöglött a láncfürész, nekiált szerelni, probálgatta van e szikra......... kezembe meg volt egy pájszer, ami bele volt szurva a földbe kb 1mre a fürésztöl.
na ugy ***ott az áram, mikor a szikrát probálgatta....... egyböl elengedtem a pájszert :lol:
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

BloodRedSandman

  • Vendég
Re: !Teljesen OFF
« Válasz #6574 Dátum: 2011.02.17 17:21:20 »
Műszálas pulcsiba beszáltam a kocsiba, kiszáltam, jajj mégis beszálok, de a pénztárcám kint maradt szal kiszáltam, beszáltam, na és akkor a kulcsot hozzáérintettem a gyújtáskapcsolóhoz...  :wacko:  [rohog]

pzs

  • Vendég
Re: !Teljesen OFF
« Válasz #6575 Dátum: 2011.02.17 17:43:27 »
Tizmillios kerdes: ha ide irok valamit es kiderul, hogy van ra topic, akkor OFF-olok a Teljesen OFF topicba?  :hmmmm:  :eek:
Csak azert mert ma szinte csak ilyen es hasonlo kovetkeztetesekkel szembesultem...  :cry:

BloodRedSandman

  • Vendég
Re: !Teljesen OFF
« Válasz #6576 Dátum: 2011.02.17 17:44:36 »
 :offtopic: :rockon: :ban:

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: !Teljesen OFF
« Válasz #6577 Dátum: 2011.02.17 17:51:46 »
Tizmillios kerdes: ha ide irok valamit es kiderul, hogy van ra topic, akkor OFF-olok a Teljesen OFF topicba?  :hmmmm:  :eek:
Csak azert mert ma szinte csak ilyen es hasonlo kovetkeztetesekkel szembesultem...  :cry:
Jól látod a helyzetet  :yes: :devil: :D !

Meg kéne érteni, hogy ha időnként nem tennénk rendet ez ügyben, akkor rövid időn belül elszabadulna a totális káosz, mindenki írna mindenhová mindenről, és akár össze is olvaszthatnánk az egész fórumot egyetlen nagy topikká. Aztán olvassa végig/igazodjon ki rajta, aki akar.

Vicces ez amúgy, hogy majdnem minden alkalommal van, aki veszi a fáradságot a zúgolódáshoz, holott nem hinném, hogy az előbbieket nehéz lenne belátni  ::)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

pzs

  • Vendég
Re: !Teljesen OFF
« Válasz #6578 Dátum: 2011.02.17 18:04:45 »
Nem zugolodas miatt irtam, csak szerintem maskepp ertelemezzuk a fogalmakat! Teljesen egyetertek azzal, hogy amennyiben van Suzukis topic akkor az Egyeb autok helyett ott kellene Suzukirol beszelni. Ezzel nincs is baj, moderator szabalyozza ezeket a dolgokat. De az en szotaramban az OFF azt jelenti, hogy a topic cimevel es temajaval nem osszeegyeztetheto dolgok kerulnek oda be. Szoval nem azzal van a bajom, hogy mas helyre kellene hsz-eket irni, hanem azzal, hogy az Egyeb autos topicot szetoffoljuk a Suzukis temakkal...  :hug:

Mindossze a kovetkeztetessel volt problemam: attol, hogy mashol jobb helyen van egy adott hsz. nem feltetlenul OFF az eredeti helyen...
« Utoljára szerkesztve: 2011.02.17 18:06:47 írta pzs »

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: !Teljesen OFF
« Válasz #6579 Dátum: 2011.02.17 18:08:21 »
 :hug:
 :flowers:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: !Teljesen OFF
« Válasz #6580 Dátum: 2011.02.17 18:18:03 »
Mindossze a kovetkeztetessel volt problemam: attol, hogy mashol jobb helyen van egy adott hsz. nem feltetlenul OFF az eredeti helyen...
Szerintem de  :tt2: ... De legyen inkább peace  :hug: :ser:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

rezsofriedrich

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 771
  • ficere
Re: !Teljesen OFF
« Válasz #6581 Dátum: 2011.02.17 20:54:14 »
Én annak idején amikor a bátyám elektromos gyujtást csinált belenyúltam az ívbe. Hát élmény volt, de mivel csak az csak néhány miliamper, abból a kellemetlen élményen kívül sok nem maradt.
Nekem még középiskolában azt mondták hogy már 50mA is halálos lehet. Feszültségre meg 12V.
Szerk: A Wikipedia-n írják is miért.

Ahogy én még a villszer.tanulóimnak tanítottam: 30 mA-től és 65 V-tól kezdődnek a "gondok"!Egyszerű Ohm törvény : 30mA>test-ellenállása/érintési feszültség!A testünk ellenállása
függ az izom-víz aránytól,a kondíciótól,a bőrnedvességtől,az érintési felület nagyságától(fordítottan), stb.Meg ami nagyon fontos:a fesz.forrás teljesítményétől is függ a "hatás": mert
amikor a "Zsiga" megcsapott akkor ott jó néhány ezer volt "kapott el" de nem volt mögötte teljesítmény és ezért élted túl! Vagy:a hegesztőgép üresjárati feszültsége sem ver agyon, hiába tud több ezer ampert ugye?De: jobb félni mint kifeküdni! :yes:
Wartburg de Luxe 1987-1989
Toyota Corolla HB 1,2 12 Valve 1989-2000
Toyota Yaris I 1,0 Sol 2000-2007   (román polgártárs totálkárrá alakította)  :-(
Toyota Yaris II 1,3 terra 2007-?   :-)

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Re: !Teljesen OFF
« Válasz #6582 Dátum: 2011.02.17 21:23:53 »
Nekem ez a 65V soknak tünik. Ha az ember ellenállása akár 200 ohm is lehet. 300 ohm körül ez ugye 200mA. És ha ez a bal kéz - jobb láb irányba folyik...
Az elektromos gyujtásnál meg csak simán a kondi sült ki rám.
Attila 31
  - Avensis
- Prius

barna.czukor

  • Vendég
Re: !Teljesen OFF
« Válasz #6583 Dátum: 2011.02.18 13:21:05 »
Bizony, és az pár század Amper volt, mégis emlékszel rá. Ha jól emlékszem, általánosban azt tanították nekem fizika órán, 0,08A áramerősség már halálos ütést okoz. Gondold el, mit tud 180A!!! (Sínheggesztésnél az elektromos ellenállás hegesztéshez 5V(!!!)-ot és 20.000A-t használnak. Szerinted?!)
Azert a dolgokat jo lenne tisztaba tenni. Az, hogy mennyi aram megy at az emberen, az az ember ellenallasatol es a feszultsegtol fugg (U=I/R) (illetve az aramforras teljesitmenyetol, hogy mennyi ampert tud leadni maximum). Szamoljunk atlagosan 1.000 Ohm-mal. Akkor 25.000/1.000=25 Amper. Ez nem 180 messze. Ettol fuggetlenul halalos persze. (A felsovezetek ennel joval nagyobb aramot tud leadni, tehat a rendszernek fel sem tunik az, ha megerinti a vezeteket valaki.)

Azonban ez az aramerosseg ertek valtozhat, ugyanis ha vastag gumitalpu cipoben allsz, akkor az ellenallas joval magasabb lesz, igy az aramerosseg jelentosen alacsonyabb. Igy lehet az pl, hogy volt tobb olyan ember, aki a felsovezetek erinteset tulelte (egyik gyerekkori baratom, fel karja veszett "csak" oda).



Az, hogy a hegeszto hany Ampert tud, annak nincsen jelentosege igazabol, ugyanis 5 Volt eseten a rajtad atfolyo aram: 5/1.000=0,005 Amper. Az, hogy a hegeszto szal es a vas kozott nagyobb az aramerosseg, az csak arra utal, hogy kicsi az ellenallas a feluletek kozott. Miutan az ember ellenallasa nagyjabol konstans, ezert az atfolyo aramot a feszultseg hatarozza meg leginkabb.

A hegeszto teljesitmenye azt jelenti, hogy maximum hany ampert tud leadni egy adott (kis) feszultseg mellett. De ennek a maximalis aramerossegnek a kiaknazasahoz olyan pici ellenallas kell, ahol az aramerosseg meg tud ekkora ertekre noni. Tehat mondjuk ha 0,0001 Ohm az adott fem ellenallasa, akkor 50.000 Amper megy at rajta maximum, ha a keszulek tudja azt. Ha az ellanallasa 0,01 Ohm valaminek, akkor azon 5 Volt eseten maximum 500 Amper tud atfolyni, hiaba tudja a keszulek a 20.000 Ampert pl. De rajtad 5 V eseten maximum 0,005 Amper tud atfolyni, barmennyit is tud a keszulek.
« Utoljára szerkesztve: 2011.02.18 13:23:43 írta B.S. »

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: !Teljesen OFF
« Válasz #6584 Dátum: 2011.02.18 13:37:36 »
Bizony, és az pár század Amper volt, mégis emlékszel rá. Ha jól emlékszem, általánosban azt tanították nekem fizika órán, 0,08A áramerősség már halálos ütést okoz. Gondold el, mit tud 180A!!! (Sínheggesztésnél az elektromos ellenállás hegesztéshez 5V(!!!)-ot és 20.000A-t használnak. Szerinted?!)
Azert a dolgokat jo lenne tisztaba tenni. Az, hogy mennyi aram megy at az emberen, az az ember ellenallasatol es a feszultsegtol fugg (U=I/R) (illetve az aramforras teljesitmenyetol, hogy mennyi ampert tud leadni maximum). Szamoljunk atlagosan 1.000 Ohm-mal. Akkor 25.000/1.000=25 Amper. Ez nem 180 messze. Ettol fuggetlenul halalos persze. (A felsovezetek ennel joval nagyobb aramot tud leadni, tehat a rendszernek fel sem tunik az, ha megerinti a vezeteket valaki.)

Azonban ez az aramerosseg ertek valtozhat, ugyanis ha vastag gumitalpu cipoben allsz, akkor az ellenallas joval magasabb lesz, igy az aramerosseg jelentosen alacsonyabb. Igy lehet az pl, hogy volt tobb olyan ember, aki a felsovezetek erinteset tulelte (egyik gyerekkori baratom, fel karja veszett "csak" oda).



Az, hogy a hegeszto hany Ampert tud, annak nincsen jelentosege igazabol, ugyanis 5 Volt eseten a rajtad atfolyo aram: 5/1.000=0,005 Amper. Az, hogy a hegeszto szal es a vas kozott nagyobb az aramerosseg, az csak arra utal, hogy kicsi az ellenallas a feluletek kozott. Miutan az ember ellenallasa nagyjabol konstans, ezert az atfolyo aramot a feszultseg hatarozza meg leginkabb.

A hegeszto teljesitmenye azt jelenti, hogy maximum hany ampert tud leadni egy adott (kis) feszultseg mellett. De ennek a maximalis aramerossegnek a kiaknazasahoz olyan pici ellenallas kell, ahol az aramerosseg meg tud ekkora ertekre noni. Tehat mondjuk ha 0,0001 Ohm az adott fem ellenallasa, akkor 50.000 Amper megy at rajta maximum, ha a keszulek tudja azt. Ha az ellanallasa 0,01 Ohm valaminek, akkor azon 5 Volt eseten maximum 500 Amper tud atfolyni, hiaba tudja a keszulek a 20.000 Ampert pl. De rajtad 5 V eseten maximum 0,005 Amper tud atfolyni, barmennyit is tud a keszulek.
Mind igaz, amit írsz, én a "kapcsolókertben láttam a 3db 60A-es "dobozkát"", innen jött a 180A.  :flowers:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i