Szavazás

Milyen vezetési stílust képviselsz?

Nyugodtan, higgadtan, piánóban, tekintettel a kreszre és a többiekre.
10 (16.4%)
Hangulatfüggő.
20 (32.8%)
Lendületből gyorsan, ügyelve az alacsony fogyasztásra, de a szabályok betartásával.
30 (49.2%)
Agresszíven, káromkodva, szlalomozva, betolakodva, "erősebb kutya" alapon.
1 (1.6%)

Összes szavazó: 61

Szerző Téma: Vezetési stílus, vezetéstechnika  (Megtekintve 2813308 alkalommal)

0 Felhasználó és 9 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6300 Dátum: 2008.09.14 13:39:49 »
Ha a fonokod annyira fontos, hogy ezert bevallalj egy (elet)veszelyes elozest akkor benned van a baj)

Na ez az. Nem az a fontos ember, aki odaér, hanem az, akit megvárnak....

A többire nem kívánok érdemben reagálni, de annyit megjegyeznék ismételten, hogy ez ÓRIÁSI baromság, és nem hiszem el, hogy ti nem voltatok soha olyan helyzetben, amikor igenis KELLETT sietnetek valahová, mert NEM vártak volna meg, és baj lett volna belőle, ha nem értetek volna időben oda! Nagyon könnyű ezt így leírogatni itt a Fórumon, de az élet nem így működik :excl:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6301 Dátum: 2008.09.14 13:42:38 »
Bocs, de ekkora labdát nem lehet leütetlenül hagyni: még ilyen sebességgel is meg lehet halni...

Ja-ja. Jól emlékszem, te írtad azt, hogy pl. 30-as tempójú "koccanásoknál" mennyire felesleges a légzsák, mert ilyenkor eldurran "szükségtelenül", és aztán lehet fizetni a pótlását?

Na, ennyit erről!
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6302 Dátum: 2008.09.14 13:45:38 »
Persze valaki könnyen megjegyezhetné, hogy ehhez képest egy 5*, 9 lufis, ABS-szel, ESP-vel, TRC-vel meg tudom is én mivel felszerelt autóban ülök. Ez igaz.
Erre csak annyit tudok mondani, hogy nincs lehetőségem ennél kevésbé felszerelt, nem 1,6-os motorú Avensis megvételére, ha lenne, azt venném.

En meg ezt mindig nem ertem, nem adtal ra valaszt. Miert szerettel volna kevesbe felszerelt Ave-t?

Ezt úgysem lehet ép ésszel felfogni, de nem is hiszem, hogy érdemes lenne róla vitatkozni music-kal.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6303 Dátum: 2008.09.14 13:47:08 »

Bizony, ez igy van. Ellenben ma  mar 60-70-80 eveket elunk, es nem 30-at mint a kozepkorban. Azert ez szamit. Elobb vagy utobb meghalunk ez teny, de nem mindegy hogyan.
A középkorban sem jellemzően a 30-40 év fordult elő sokszor, hanem a csecsemő-, és gyermekkori nagy halandóság miatt volt sokkal alacsonyabb az átlagéletkor. Ha valaki megérte a 20 évet, akkor nem sokkal volt kisebb az esélye a 70-t is megélni, mint ma. Tehát nem úgy néztek egy 80 évesre akkor, mint mi most egy 110 évesre, léteztek öregek akkor is.

Tévedsz, a középkorban sokkal kevesebben értek meg magas kort. Az életforma és az egészségügyi ellátás "színvonala" miatt. Persze, voltak akkor is öregek. Csak éppen ritkaságszámba mentek. Megjegyzem, ma is jól látható az összefüggés a várható életkor és az adott ország életszínvonala között.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

ATIS

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1852
  • Corolla HB 88 XL
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6304 Dátum: 2008.09.14 14:15:50 »

Bizony, ez igy van. Ellenben ma  mar 60-70-80 eveket elunk, es nem 30-at mint a kozepkorban. Azert ez szamit. Elobb vagy utobb meghalunk ez teny, de nem mindegy hogyan.
A középkorban sem jellemzően a 30-40 év fordult elő sokszor, hanem a csecsemő-, és gyermekkori nagy halandóság miatt volt sokkal alacsonyabb az átlagéletkor. Ha valaki megérte a 20 évet, akkor nem sokkal volt kisebb az esélye a 70-t is megélni, mint ma. Tehát nem úgy néztek egy 80 évesre akkor, mint mi most egy 110 évesre, léteztek öregek akkor is.

Tévedsz, a középkorban sokkal kevesebben értek meg magas kort. Az életforma és az egészségügyi ellátás "színvonala" miatt. Persze, voltak akkor is öregek. Csak éppen ritkaságszámba mentek. Megjegyzem, ma is jól látható az összefüggés a várható életkor és az adott ország életszínvonala között.

És a pestis járvány idején még kisebb volt rá az esély.
Az igazság pusztán nézőpont kérdése.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6305 Dátum: 2008.09.14 16:01:26 »
Egy pillanatig nem vitattam a biztonságtechnikai eszközök jogosságát, és funkcióját, mindösszesen annyit írtam, hogy ha meg kell halnod, akkor az életedet 500 lufi sem fogja megvédeni; nem esem pánikba attól, ha lufimentes autóban ülök, és ha rajtam múlna, olyan kocsit vennék, amiben 9-nél kevesebb légzsák van.
Csakhogy az élet nem így működik, hanem pont fordítva. Van egy esemény, ahol eldől, hogy meghalsz-e vagy sem.
Csak ismételni tudom magam, bizonyítsd be, hogy ugyanaz a baleset fog bekövetkezni akkor is, ha másik autót vásárolsz meg!
music     

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6306 Dátum: 2008.09.14 16:06:48 »
Egy pillanatig nem vitattam a biztonságtechnikai eszközök jogosságát, és funkcióját, mindösszesen annyit írtam, hogy

....

Persze valaki könnyen megjegyezhetné, hogy ehhez képest egy 5*, 9 lufis, ABS-szel, ESP-vel, TRC-vel meg tudom is én mivel felszerelt autóban ülök. Ez igaz.
Erre csak annyit tudok mondani, hogy nincs lehetőségem ennél kevésbé felszerelt, nem 1,6-os motorú Avensis megvételére, ha lenne, azt venném.

En meg ezt mindig nem ertem, nem adtal ra valaszt. Miert szerettel volna kevesbe felszerelt Ave-t?
Már írtam, feleslegesnek tartom a sok kényelmi kütyüt is, meg az 500 lufit is, bőven elég lenne kettő, de akkor az utasé legyen kikapcsolható, mert ebben a kocsiban nem az.
music     

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6307 Dátum: 2008.09.14 16:09:10 »
Ja-ja. Jól emlékszem, te írtad azt, hogy pl. 30-as tempójú "koccanásoknál" mennyire felesleges a légzsák, mert ilyenkor eldurran "szükségtelenül", és aztán lehet fizetni a pótlását? Na, ennyit erről!
A légzsák is csak akkor segítség, ha be van kötve a biztonsági öv.
music     

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6308 Dátum: 2008.09.14 16:17:43 »
Tévedsz, a középkorban sokkal kevesebben értek meg magas kort. Az életforma és az egészségügyi ellátás "színvonala" miatt. Persze, voltak akkor is öregek. Csak éppen ritkaságszámba mentek. Megjegyzem, ma is jól látható az összefüggés a várható életkor és az adott ország életszínvonala között.
Kevesebben, de nem annyival, mint az a számok sugallják. Nézd végig az ismert emberek "dátumait", a 60-70 év sokkal jellemzőbb, mint a 30-40!
music     

Peti

  • Vendég
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6309 Dátum: 2008.09.14 16:27:45 »
Én örülök hogy 8 lufi van az autóban ::)
Újonnan is biztos kértem volna mindet, mondjuk hál' az égnek nem is lehetett lespórolni :whistling:  így muszájból benne van :yes:

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6310 Dátum: 2008.09.14 17:00:58 »
Tudom, hogy különc vagyok - lásd az avatar-titulusomat - a világfelfogásommal, de emiatt senkivel nem szeretnék összeveszni, én aligha vagyok meggyőzhető a változtatás szükségességéről, én sem fogok mást, ahogy látom, ezért szerintem ezt a témát fejezzük abba...
Egyébként, ha mindenki betartana minden szabályt, sőt a szellemiségét is - lásd pl. útviszonyonak megfelelő sebesség, úgy vezessünk, hogy a másik számára is érthető legyen, mit akarunk - akkor itt most gyakorlatilag nem lenne miről beszélni.

Ami pedig a lassú-, és gyorshajtást illeti. Ha mindenki toleránsabb lenne a másikkal, az esetek egy elég szép része megszüntethető lenne. Nem mindegyik persze, mert a sűrű forgalom miatt egyre nehezebb előzni. DE. Az az álláspont, hogy a lassúhajtás ugyanolyan veszélyes, mint a gyorshajtás, az egyszerűen nem igaz! Egyrészt bizonyos határok közt nem tilos, tehát kell rá számítani. Másrészt azért ne feledjük, hogy mik az abszolút számok: ha a megengedett 90-nél 30-cal mész lassabban, az 60, ha ennyivel gyorsabban az 120. Nagyon nem mindegy, hogy melyikkel karambolozol, különösen frontálisan!
music     

ATIS

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1852
  • Corolla HB 88 XL
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6311 Dátum: 2008.09.14 17:28:03 »
Ami pedig a lassú-, és gyorshajtást illeti. Ha mindenki toleránsabb lenne a másikkal, az esetek egy elég szép része megszüntethető lenne. Nem mindegyik persze, mert a sűrű forgalom miatt egyre nehezebb előzni. DE. Az az álláspont, hogy a lassúhajtás ugyanolyan veszélyes, mint a gyorshajtás, az egyszerűen nem igaz! Egyrészt bizonyos határok közt nem tilos, tehát kell rá számítani. Másrészt azért ne feledjük, hogy mik az abszolút számok: ha a megengedett 90-nél 30-cal mész lassabban, az 60, ha ennyivel gyorsabban az 120. Nagyon nem mindegy, hogy melyikkel karambolozol, különösen frontálisan!

Ami a toleranciát illeti, én ha utolérek egy lassan haladót és nincs lehetőség az előzésre mindig lelassítok az ő sebességére. Viszont olyat még nem láttam, hogy ő legalább 90-ig felgyorsított volna, hogy addig se tartson fel amíg meg tudom előzni. :) (Most jegyzem meg, hogy ez poénos irónia volt a részemről és nem elvárás)
« Utoljára szerkesztve: 2008.09.14 17:31:50 írta ATIS »
Az igazság pusztán nézőpont kérdése.

ATIS

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1852
  • Corolla HB 88 XL
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6312 Dátum: 2008.09.14 17:30:40 »
én sem értem Music hozzáállását. bár én ülnék egy sokmillás soklufis bizt kocsiban. :wacko:
egyben megértem. multkor nekicsusztam egy elöttem jövö kocisnak. kb 15-20al. nagyott szolt. totál megijedtem.
egy régi citroen volt. szintén öreg. kiszáltt egy manus megnéztük a lökkösöket semmi. :sleeping:
mondtam neki h ne haragudjon. a gyererkei megijedtek hátul láttam.
ha mindezt egy fényezett lokösökkel csináljuk sokba került volna

Éljen a festetlen műanyag fekete lökös. Egy lökös nem azért van, hogy vaxolgassuk. :)
Az igazság pusztán nézőpont kérdése.

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6313 Dátum: 2008.09.14 18:07:02 »
Csakhogy az élet nem így működik, hanem pont fordítva. Van egy esemény, ahol eldől, hogy meghalsz-e vagy sem.
Csak ismételni tudom magam, bizonyítsd be, hogy ugyanaz a baleset fog bekövetkezni akkor is, ha másik autót vásárolsz meg!

A Zindexen volt egy tag, az volt a nikkje, hogy "Az Utolsó Európai". Na ő irogatott hasonlókat, meg fennen hirdette, hogy a statisztika baromság, mert nem lehet következtetni az egyes autókra belőle. Aztán vett egy 307-est ezzel a jelszóval. Eltelt két év, 3-4 trélerezés és eladta a kocsiját. Erről ennyit, szerintem.

Sok dologban hasonlóan gondolkodunk, de ezt a fatalista hozzáállást sose leszek képes megérteni. Egy biztos, ha valaha új autót veszek, a létező összes biztonsági felszerelést kérni fogom bele. Nem szeretném a megírt sorsomat próbára tenni. :)


Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6314 Dátum: 2008.09.14 18:11:52 »
Csakhogy az élet nem így működik, hanem pont fordítva. Van egy esemény, ahol eldől, hogy meghalsz-e vagy sem.
Csak ismételni tudom magam, bizonyítsd be, hogy ugyanaz a baleset fog bekövetkezni akkor is, ha másik autót vásárolsz meg!

A Zindexen volt egy tag, az volt a nikkje, hogy "Az Utolsó Európai". Na ő irogatott hasonlókat, meg fennen hirdette, hogy a statisztika baromság, mert nem lehet következtetni az egyes autókra belőle. Aztán vett egy 307-est ezzel a jelszóval. Eltelt két év, 3-4 trélerezés és eladta a kocsiját. Erről ennyit, szerintem.

Sok dologban hasonlóan gondolkodunk, de ezt a fatalista hozzáállást sose leszek képes megérteni. Egy biztos, ha valaha új autót veszek, a létező összes biztonsági felszerelést kérni fogom bele. Nem szeretném a megírt sorsomat próbára tenni. :)

 :clap:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )