Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2351129 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

espero1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1483
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9495 Dátum: 2014.03.19 21:56:34 »
Amennyiben csak az első induláskor hidegen vagy hosszabb állás után hallható a koppanás, számításba vehető szerintem az ABS teszt hangja.
Természetesen az is hallatszik, de azt màr azonositottam régebben, és most nem arrol van szo...
E12 Corolla HB 2005 ; 1.6l 110 VVTi ; angol szerelés, 5 ajtos

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9496 Dátum: 2014.03.19 22:32:55 »
Üdv a Forumozóknak!

Segítséget, vagy tanácsot kérnék!
Kanyarodást követően magától nem pörög vissza a kormány, sőt jobban kanyarodik, szinte húzza bele a kanyarba az autót. Vissza egyenesbe tekerésnél érezni némi letapadást – holtidőt a kormányba, ami hirtelen megugrik. Recsegés vagy fura hang nincs. 2006-os T25 Avensis 1,8 vvti-ről beszélek, a futómű állításon túl vagyok, jók voltak az értékek. A szerviz nem lát problémát, magyarázatunk szerint az elektromos szervo az ilyen. Elfogadjam, vagy kutassam még a jelenség okát?

üdv Toyotoló!
Semmiképp nem normális a jelenség! A futómű geometriája olyan, hogy mindig középállásba kényszeríti a kormányt és a kerekeket!
Első körben ellenőrizni kellene, hogy felemelt autónál mennyire nehéz tekerni a kormányt, végállástól-végállásig!
Elképzelhető egy szoruló gömbfej is! Érdemes az összes gumi porvédőt átnézni, nem-e szakadt valamelyik és ott víz tudott bejutni!
Esetleg a kormányoszlopnál a kardánkeresztek is szorulhatnak!

Aki csak immel-ámmal foglalkozik vele, azt hagyd ott!  ;)

marcedli

  • Klubtag
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 612
Re: Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9497 Dátum: 2014.03.19 22:45:43 »
A szerviz nem lát problémát, magyarázatunk szerint az elektromos szervo az ilyen. Elfogadjam, vagy kutassam még a jelenség okát?
Aham, szóval minden avensis ilyen. Aha, persze.
Ebbe a szervizbe többet be ne tedd a lábad...
Honda FR-V 2.2 ctdi 2006
Kia Sportage 2018

barizo

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 77
Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9498 Dátum: 2014.03.20 21:33:59 »
Sziasztok!

Alábbi problémával kapcsolatban kérdezném a hozzáértő szaktársakat.
Pár hete vásároltam 2005.12 havi Corolla Versot 2.2 D-Cat.
Már 2x felfigyeltem e jelenségre:   :nono:
6.ban úgy 110 km/h körül (cirka 1900-as fordulat) ha finoman kezdem a gázt elvenni-adni,
magyarán ebben a tartományban -tényleg csak lehelet finoman- a gázzal variálok, akkor berezonál
az egész autó. Olyan szinten beremeg, hogy megmondani sem tudom, hogy a motortól vagy esetleg hátulról
érkezik. Vagy honnan. Csak 6.ban, s ott is ebben a tartományban. A többi fokozatban ez nem figyelhető meg, hasonló
fordulat illetve sebességnél.
Vásárláskor volt szakszervizben, ott megjárta a "fékpadot" (megrázatták, megfékezték). Az értékek teljesen rendben voltak.
Számítógép sem mutatott hibát.
Ugye -nyugtassatok meg-  nem  lendkerék, meg hasonlók :-(
Km állása szerint 106000 km van a kocsiban, ami a múltját tekintve (magánember, 1 szervizes, magyarországi,stb)a futás valósnak igazolható.
Nos ha van valakinek ötlete, tippje, vagy esetleg Győrben v a közelében Toyota szaki ismerőse, kérem ne rejtse véka alá. Ossza meg velem.
Köszönöm.

barizo

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 77
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9499 Dátum: 2014.03.21 19:14:05 »
Sziasztok!

Alábbi problémával kapcsolatban kérdezném a hozzáértő szaktársakat.
Pár hete vásároltam 2005.12 havi Corolla Versot 2.2 D-Cat.
Már 2x felfigyeltem e jelenségre:   :nono:
6.ban úgy 110 km/h körül (cirka 1900-as fordulat) ha finoman kezdem a gázt elvenni-adni,
magyarán ebben a tartományban -tényleg csak lehelet finoman- a gázzal variálok, akkor berezonál
az egész autó. Olyan szinten beremeg, hogy megmondani sem tudom, hogy a motortól vagy esetleg hátulról
érkezik. Vagy honnan. Csak 6.ban, s ott is ebben a tartományban. A többi fokozatban ez nem figyelhető meg, hasonló
fordulat illetve sebességnél.
Vásárláskor volt szakszervizben, ott megjárta a "fékpadot" (megrázatták, megfékezték). Az értékek teljesen rendben voltak.
Számítógép sem mutatott hibát.
Ugye -nyugtassatok meg-  nem  lendkerék, meg hasonlók :-(
Km állása szerint 106000 km van a kocsiban, ami a múltját tekintve (magánember, 1 szervizes, magyarországi,stb)a futás valósnak igazolható.
Nos ha van valakinek ötlete, tippje, vagy esetleg Győrben v a közelében Toyota szaki ismerőse, kérem ne rejtse véka alá. Ossza meg velem.
Köszönöm.


Update:

Nem csak 6.-ban, sajna a fent adott tempónál ma pl. 5.-ben is produkálta.
Igyekeztem kicsikarni belőle a napi első indulást követően (mikor már üzem meleg lett a motor), akkor nem csinálta.
Fél napos lófrálás a városba programom után, hazafele már megcsinálta, immár 5.-ben is.
Fék? Futómű?
Valakinek tipp, ötlet?


marcedli

  • Klubtag
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 612
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9500 Dátum: 2014.03.26 21:39:57 »
Sziasztok, némi segítséget kérek tőletek.

Alaphelyzet, hogy kigyulladt a diag lámpa, ki is olvastam, P0134 - Powertrain O2 sensor circuit no activity detected (Bank 1 Sensor 1)

Ez szép és jó, jelzi, hogy kipurcant a felső (leömlő mögötti) lambda szonda. A vicc az, hogy elmúlt. Mármint a hibajelzés kb 3-400 km után megszűnt, (egyszer már korábban is csinálta), csak a memóriában maradt meg. A Torque-kal nézve nem jelez hibát most a B1S1 szondánál, ugyanakkor ha görbét nézek, gyakorlatilag egy 0,4 V-on álló statikus feszültséget jelez, gázadásra, semmire nem reagál, konstans érték.

Ez alapján az útmutató alapján ez gyakorlatilag azt jelzi, hogy a B1S1 döglött.

Megnéztem a japancars.ru oldalon a képet az azonosítás végett, ott meg erre a szondára azt írja, hogy Sensor Oxygen No2...

Értem én, hogy a vezérlést a katalizátor utáni második szonda végzi, ezért azt tekinti 1-esnek a toyota, csak megzavar, hogy ugyanakkor a 2-es számú szonda szerepel a leírásban a B1S1 helyen.

Amiben megerősítést kérek: ha ki kell cserélni, akkor nekem a fenti, 89465A   89465-0H010 kódú szondát kell keresgélnem, ugye?

Honda FR-V 2.2 ctdi 2006
Kia Sportage 2018

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9501 Dátum: 2014.03.26 23:15:46 »
Nem sérült, égett/kopott a kábele? Ha letestel valahol, akkor tud ilyen hibát dobni.  ::)

marcedli

  • Klubtag
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 612
Re: Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9502 Dátum: 2014.03.27 03:41:08 »
Nem sérült, égett/kopott a kábele? Ha letestel valahol, akkor tud ilyen hibát dobni.  ::)
nem néz ki sérültnek, de majd tüzetesebben is szemügyre veszem, kösz a tippet...
« Utoljára szerkesztve: 2014.03.27 03:43:12 írta marcedli »
Honda FR-V 2.2 ctdi 2006
Kia Sportage 2018

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3038
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9503 Dátum: 2014.03.27 05:58:41 »

Update:

Nem csak 6.-ban, sajna a fent adott tempónál ma pl. 5.-ben is produkálta.
Igyekeztem kicsikarni belőle a napi első indulást követően (mikor már üzem meleg lett a motor), akkor nem csinálta.
Fél napos lófrálás a városba programom után, hazafele már megcsinálta, immár 5.-ben is.
Fék? Futómű?
Valakinek tipp, ötlet?
Üdv!
Tényleg csak tipp, mert valamelyest hasonló a tünet, mint a Carináknál szokott. Ott a kipufogó a kialakítása/felfüggesztése miatt rezonál be bizonyos fordulatszámokon, de természetesen így minden sebességi fokozatban, és legfeljebb a visszapillantó tükrön látszódik a jelenség enyhe zaj mellett. Ezt a rugós illesztésű könyök flexibilis toldattal való helyettesítésével szokás orvosolni. (Állítólag gyárilag egy ellensúly elhelyezésével oldották meg a hibát, de az már kb. mindenkinek hiányzik).

marcedli

  • Klubtag
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 612
Re: Re: Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9504 Dátum: 2014.03.27 07:54:16 »
nem néz ki sérültnek, de majd tüzetesebben is szemügyre veszem, kösz a tippet...
annyiban módosítanám a helyzetet, hogy most szépen megy mindkét szonda, műxik
Honda FR-V 2.2 ctdi 2006
Kia Sportage 2018

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9505 Dátum: 2014.03.29 11:04:46 »
2es, 3as fokozatban, kis fordulatról hirtelen gázt adva csikorgó hang hallatszik. Tehát a körülmények olyanok mint amikor kopogásos égés jelentkezik("becsörög"), de ez nem az a kopogó-csilingelő hang volt, hanem csikorgó. Egyébként már egy ideje jelen van egy rezonáló-dörmögő hang hasonló körülmények közt(tehát amikor terhelést kap a motor kisebb fordulatról), meg indításkor, ez sztem a kipufogó, majd tervezem is megnézetni. EZt a csikorgó hangot is okozhatja a kipufogónál valami ?  :hmmmm:

Kalmi

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 818
  • Corolla 1.3 XLI HB 1994
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9506 Dátum: 2014.03.29 18:28:01 »
2es, 3as fokozatban, kis fordulatról hirtelen gázt adva csikorgó hang hallatszik.
Ugyanezzel szívtam én is. Nekem 1000-2000ford közt csinálta csak és ott is csak akkor, amikor a motor terhelve volt (nagygáz emelkedő stb.) Üresben NEM csinálta és kisgáznál sem, pedig a fordulat minden esetben ugyannyi volt.

Végül kiderült, hogy a generátor/vízpumpa ékszíja megcsusszant, amikor a motor alacsony fordulaton nagy terhelésen erölködött...
Úgy látszik, amikor a motor erölködik, akkor a főtengely el tudott mozdulni (picit lelazul a szíj), de az is lehet, hogy nagygáznál a főtengely szöggyorsulása volt nagyobb (a hirtelen rántásnál a munkaütemekben elveszti a tapadást az ékszij).

Addig nem akartam elhinni, hogy ezt a hangot tényleg ékszíj adja, amíg próbából le nem vettem és mentem 200m-t nélküle.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9507 Dátum: 2014.03.29 18:32:39 »
Akkor érdemes megpróbálni kissé feszíteni rajta  :yes:

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9508 Dátum: 2014.03.29 19:01:13 »
 Hát igen, tényleg inkább szíjas hangja van, arra is gondoltam h az is lehet. Tavaly nyáron cseréltem a gyárit Dayco-ra, 2 mm-rel nagyobb is, de így is huhogott hidegen(az meg azt jelzi feszesebb). A feszítő meg ugye rugós, ezen nem lehet feszíteni. Egyébként üzemmeleg volt már amikor csinálta.
Mind1, nem zavar különösebben, csak aggódtam nehogy a kopogásos égés legyen mégiscsak.

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9509 Dátum: 2014.03.29 20:00:35 »
Fújd meg jól járó motornál szilikon spray-vel! Az segit! KEZEDRE VIGYÁZZ!
Fix a feszités, a szíj meg nyúlik, idővel megcsúszhat!