A 0W-s olajok előnye elvitathatatlan szerintem hidegindításkor, mert a motorok ekkor kopnak el leginkább, nem menet közben, amikor már kialakult az olajfilm.
És minden indításkor az olaj eljutása a megfelelő helyekre ezen a viszkozitáson múlik első sorban. Nem hígabb, hanem viszkózusabb.
Kicsit off itt, de talán mégis érdemes átgondolni: A 270e km-es, 18 éves MV6-os Omegában az 5W30-as GM olaj a tökéletes például, lényegesen szebb hangja van vele hidegen is, mint a 10W40-essel. 4 vezérmű tengellyel és 24 db szelepszárral. És 8-10e km-en semmi nem fogy belőle. Akkor meg úgy is csere.
De egy 1998-as, rövid távokra sokat használt 1.3 MPI Skoda VanPlus is ezzel üzemel, és meghálálja, na és abban sem fogy.
Ez a "vékony olaj" attól tartok, nem kicsi járatlanságra utal ezen a téren, amit tényleg ideje lenne már 2017-ben talán meghaladni szerintem is...