Szerző Téma: Beszélgessünk  (Megtekintve 7083043 alkalommal)

0 Felhasználó és 19 vendég van a témában

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Beszélgessünk
« Válasz #50940 Dátum: 2016.11.21 14:30:08 »
Kicsit számolgattam és az jött ki, hogy ha nem ingáznék, hanem átlagos budapesti autós lennék, akkor 17ft/km az összköltség.
Ebben benne van a vételár is? És mennyi km futásra számoltad ki?
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Beszélgessünk
« Válasz #50941 Dátum: 2016.11.21 14:45:24 »
Ebben benne van a vételár is? És mennyi km futásra számoltad ki?
15.000-es futásra. Amortizáció=értékvesztés a vételárból. Meg kgfb, szervízátalány, gumis, autóápolási költségek, megyei matrica. Írd össze a saját számaiddal és kalkuláld ki te is. Az ingyenes parkolással nem számoltam, de egy belvárosi munkahelynél akár számíthat(amíg nem szüntetik meg).
Szvsz ha minden utcában lenne töltő és lenne normális méretű elektromos kocsi, amiben elfér egy teljes család, akkor sokkal gyorsabban terjedne. De így látványosan több a zöld rendszám mint pár éve.

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Beszélgessünk
« Válasz #50942 Dátum: 2016.11.21 14:46:48 »
Értem az amortizációt, csak előtte ki kell fizetni, ami drága.
Tudod ez olyan, mint, hogy a hibrid milyen keveset fogyaszt. Ja, miután megvetted jóval drágábban...
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

andras69

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1142
  • T22 Avensis 1.6 Vvt-i, BMW E46 320D
Re:Beszélgessünk
« Válasz #50943 Dátum: 2016.11.21 15:24:37 »
Szerintem a villanyautó elterjedésének a fő oka egyelőre, az hogy ~4M Ft-ot egy használt kisautóért kevesen adnak ki!
1M Ft-ért már nagyon jó benzines kisautót lehet venni(bár kicsit régebbi mint a Leaf) és még marad benzinre 3M Ft, ~120000 km-t mehet vele. És mivel ez egyelőre csak második autóként "működik", jellemzően kis futással....hosszú lenne a megtérülés. :yes: :cry: :hmmmm:
1 M Ft-ért én is második autónak elektromost vennék az asszonynak (5000 km/év helyben, kertes ház, vidéken) :yes: :clap:
Csak hát a Priusra is ~20 évet kellett várni, hogy a használt piacon 1...2 M közé essen az ára... :cry:
De hátha gyorsul  afejlődés... :flowers: :yawn:
Unokáink úgy fognak nézni a belsőégésű motorra, mint mi a gőzgépre.

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10700
Beszélgessünk
« Válasz #50944 Dátum: 2016.11.21 16:49:32 »
Ennk mi baja lehet?  :hmmmm:
http://sendvid.com/yjtgmmld
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9521
Re:Beszélgessünk
« Válasz #50945 Dátum: 2016.11.21 16:57:42 »
Írd össze a saját számaiddal és kalkuláld ki te is.
Fölösleges, ma még túlságosan bizonytalan az elektromos autózás, még nem életszerű az átlagembernek az elektromos autó. De néhány éven belül az lesz, addig lesz jogszabályi környezet és már piaci árak is, majd akkor kell kalkulálni. Sok a rizikó, mert ma hiába kalkulálsz így ki bármit is, jövőre kezd kialakulni a dolog, majd még párszor módosítják, hogy ne legyen annyira vonzó, és megjöttél a számításoddal. Ma még így számolgatni önámítás...

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Beszélgessünk
« Válasz #50946 Dátum: 2016.11.21 17:34:11 »
Értem az amortizációt, csak előtte ki kell fizetni, ami drága.
Tudod ez olyan, mint, hogy a hibrid milyen keveset fogyaszt. Ja, miután megvetted jóval drágábban...
Igen, de ilyen ez a popszakma. A Toyotáról is elmondható, hogy drágább mint a Lada és hogy hiába jobb, azt ki kell először fizetni. A villany egyébként nem drágább mint a hibrid Prius, viszont a hibrid előnye, hogy soha nem fogsz lerohadni két villanykút közt azért mert elfogytak az elektronok.


Szerintem a villanyautó elterjedésének a fő oka egyelőre, az hogy ~4M Ft-ot egy használt kisautóért kevesen adnak ki!
1M Ft-ért már nagyon jó benzines kisautót lehet venni(bár kicsit régebbi mint a Leaf) és még marad benzinre 3M Ft, ~120000 km-t mehet vele. És mivel ez egyelőre csak második autóként "működik", jellemzően kis futással....hosszú lenne a megtérülés. :yes: :cry: :hmmmm:
1 M Ft-ért én is második autónak elektromost vennék az asszonynak (5000 km/év helyben, kertes ház, vidéken) :yes: :clap:
Csak hát a Priusra is ~20 évet kellett várni, hogy a használt piacon 1...2 M közé essen az ára... :cry:
De hátha gyorsul  afejlődés... :flowers: :yawn:
Majd lesz 1 millióért használtan. Valamikor...Egyelőre nincs, mert most kezdik el venni a népek. Az árak kb. a Prius áresése alapján saccolhatóak. Ott a 15-16 éves példányok vannak 1 milliós árban. Persze ez is csak mai nominálértéket fog nyújtani. Ha nem ingázásra vagy taxira használja az ember, akkor már egy ~4 milliós 2011-es Leaf is nagyon lassan térül csak meg.

Fölösleges, ma még túlságosan bizonytalan az elektromos autózás, még nem életszerű az átlagembernek az elektromos autó. De néhány éven belül az lesz, addig lesz jogszabályi környezet és már piaci árak is, majd akkor kell kalkulálni. Sok a rizikó, mert ma hiába kalkulálsz így ki bármit is, jövőre kezd kialakulni a dolog, majd még párszor módosítják, hogy ne legyen annyira vonzó, és megjöttél a számításoddal. Ma még így számolgatni önámítás...
Költségszámításokat mindig érdemes csinálni, legalább azért, hogy ismerjük a költségeket. A számítások alapján most perpillanat kedvezőnek tűnik, bár a beugró kicsit megfizethetetlen. Az áram díját nem fogják megemelni csak azért, mert kocsiba töltöd. De ha emelnék, akkor is inkább feketén töltené mindenki. Ami változhat, hogy megjelennek a fizetős kútoszlopok a városban, esetleg eltörlik a buszsáv használatot meg az ingyenes parkolást, de ez utóbbiakkal nem számoltam, tehát nem ronthatják a jelenlegi számokat. A maga idejében a benzinkutak kiépítése szerintem nagyobb kihívás lehetett, mint manapság áram alapú kútoszlopot letenni.
Nem vagyok elektromos autózás hívő, de a számok nagyon meggyőzőek. Ha ingázni, taxizni vagy futárkodni kell, akkor az elektromos a legjobb ár-érték arány.


IstvanV

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 10
Re:Beszélgessünk
« Válasz #50947 Dátum: 2016.11.21 17:43:15 »
Sziasztok!

Láttam, hogy régebben volt már itt szó motor-előmelegítő megoldásokról.
A véleményeteket szeretném kérni, hogy egy régebbi vízkörbe köthető DEFA melegítőt miképp kéne bekötni a rendszerbe?

A dilemmámat az adja, hogy a Calix és a DEFA homlokegyenest más leírást ad.  :otlet: (Toyota Corolla Verso 2005, D4-D 2AD-FTV)
(csatoltam a képet). Igaz a DEFA leírásában csak a 2AD-FHV-s erősebb motort emeli ki konkrétan erre a fűtőelemre, egyébként mindenhol kontakt melegítőt ajánl.

Defa esetében az olajhűtő a felső csatlakozóra megy és a fűtőelem alsó csatlakozója pedig megy a radiátor elmenő csőbe, míg a Calix esetében pont fordítva. Amit találtam képet a rendszerről, itt elvileg meg tud fordulni a víz,  nem szól bele a termosztát. Logikusan a Calix bekötése lenne a jó szerintem, de kérezném a véleményeteket?

Illetve hol van ebben a típusban a hűtővíz leeresztő csap?

Köszi,
István
(remélem lekicsinyítve is értékelhető maradt a kép)

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Beszélgessünk
« Válasz #50948 Dátum: 2016.11.21 17:47:37 »
...
Szerintem ezen ne aggódj, a kiválasztott típus telepítője tudni fogja az üzembiztos beszerelést, csak megbízható helyre menj. Pl. Duett csinál ilyet és klubkedvezmény is van hozzájuk. Előzetesen ki is lehet kérni a véleményüket, e-mailen és telefonon is nagyon segítőkészek.

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9521
Re:Beszélgessünk
« Válasz #50949 Dátum: 2016.11.21 17:52:57 »
Nézd, azt sem szabad elfelejteni, hogy ezek mind csak az egyén szempontjából nézett felvetések. Látni kell a társadalmi, közösségi szempontokat is.
Elég csak arra gondolni, hogy mennyi autó van Budapesten. Ha a bérek egyre magasabbak, az autók ára idővel egyre csökken, és a fenntartási költségek is túl alacsonyak, akkor már tényleg boldog-boldogtalan autót akar majd venni. Egyénenként senki sem az alapján dönti el hogy vesz-e vagy sem autót, hogy a városnak jó-e vagy sem. Hiába nulla a lokális környezet szennyezés, ha annyi autó van már a városban, hogy 30-al lehet csak döcögni.
Abban biztos lehetsz, hogy nem fogják megengedni ezt a brutális autódömpinget. Most az a visszatartó erő, hogy drága a bekerülési költsége. Ez nem sokáig tart, egy természetes piaci folyamat, hogy az ára csökken idővel. Akkor másik visszatartó erő kell, pl. drágább biztosítás vagy jövedéki adó vagy különadó vagy dugódíj vagy szervizeltetés vagy akármi. Enyhíteni fogják majd a jelenséget (mármint a magas darabszámú jelenséget) azzal hogy beszámítják a régi benzinest vagy dízelest kedvező áron (mint ahogy a németeknél meg a románoknál voltak a roncsautó programok) és akkor még inkább fepörög a dolog, de cserébe felgyorsul a szennyező autók darabszámának csökkenése.

Másfele pl. a gépkocsi forgalmi engedélyét lehet használni közösségi közlekedésen jegy helyett, ezzel is ösztönözve, hogy az emberek ne autóval utazzanak a városba, inkább metrózzanak, buszozzanak. Nálunk a BKV a csőd szélén, ilyesmi eszükbe se juthat, de előbb-utóbb muszáj lesz, mert csak 3 (és fél) db. metróvonalunk van, a tömegközlekedés zöme még mindig felszínen zajlik, ami az autókkal van egy szinten. A buszsáv használat emiatt nem is reális hogy hosszútávon meg tud maradni az elektromosoknak.

És aztán ne feledd, hogy a piaci szereplőknek és az államoknak is már feltűntek ezek a kedvező számok, nehogy azt hidd, hogy engedni fogják, hogy nekik ne jusson a haszonból!

Baromi komplikált a dolog, és ez speciel nem is Magyarország-specifikus, itt minimum Európai, hacsak nem globális modellre van szükség, ami viszonylag hirtelen be fog következni. Addig fölösleges (sz)ámításokba esni, mert nagy pofára esés következhet!
Ma elektromos autót sztem csak az vegyen, akinek van elég pénze efféle úri huncutságokra, ha bukó lesz (nuku többet ingyentank/parkolás/buszsáv/olcsóáram) akkor se fájjon neki.

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Beszélgessünk
« Válasz #50950 Dátum: 2016.11.21 20:04:13 »
Baromi komplikált a dolog, és ez speciel nem is Magyarország-specifikus, itt minimum Európai, hacsak nem globális modellre van szükség, ami viszonylag hirtelen be fog következni. Addig fölösleges (sz)ámításokba esni, mert nagy pofára esés következhet!
Ma elektromos autót sztem csak az vegyen, akinek van elég pénze efféle úri huncutságokra, ha bukó lesz (nuku többet ingyentank/parkolás/buszsáv/olcsóáram) akkor se fájjon neki.
Abban egyetértek, hogy baromi komplikált és hogy az állam azonnal be fog tartani amint lehet. Az autós az államnak csak nyírni való birka. Meglátjuk mi lesz, ígéretesnek tűnik az irány.

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Beszélgessünk
« Válasz #50951 Dátum: 2016.11.21 21:30:39 »
Itt is épp írtak róla, rengeteg érdekes észrevétel van benne: http://totalcar.hu/magazin/kozelet/2016/11/21/most_mar_valoban_megeri_a_villanyauto/

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10700
Beszélgessünk
« Válasz #50952 Dátum: 2016.11.24 08:44:05 »
Ma láttam egy QAN rendszámú sötét Land Rovert (passzolom, hogy Freelander vagy Discovery, a mostani egyen arculat-divattól elég nehéz megkülönböztetni őket  :hmmmm: ). Eddig Q-s rendszámot csak neten láttam, nagy részük paintshoppolt, mint pl a QQRQ-01 és a többi, meg úgy tudtam a Q és O rendszámokat nem adják ki, mert állítólag könnyű összetéveszteni őket...  :whistling:
Hasonló a helyzet a belvárosban látott OOO-001 és társai Mercikkel, az RRB-s Audikon meg csak nevetni tudok.
Persze van az a pénz... Jelen esetben 112450 Ft-t kérnek érte, ha jól tudom.  :innocent:
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12161
Re:Beszélgessünk
« Válasz #50953 Dátum: 2016.11.24 08:46:51 »
Persze van az a pénz... Jelen esetben 112450 Ft-t kérnek érte, ha jól tudom.  :innocent:

nem számít. hétköznap tele  a város 20-30 millerbe kerülő SUV-al , a volánnál huszonéves nők.  rohannak a körmöstől a jógára..   mondom én, valamit rosszul csinálok.  :cry:
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10700
Beszélgessünk
« Válasz #50954 Dátum: 2016.11.24 08:58:40 »
nem számít. hétköznap tele  a város 20-30 millerbe kerülő SUV-al , a volánnál huszonéves nők.  rohannak a körmöstől a jógára..   mondom én, valamit rosszul csinálok.  :cry:

Talán 2 cici, és egy jó szájtechnika hiányzik csak...  :devil: :szemez:
Persze tisztelet a kivételnek, aki valóban megdolgozott érte, netán apuci rakta a leánya feneke alá (bár kétséges, hogy apuci tisztességes úton szerezte-e a vagyonát  :hmmmm: ).

A kétes eredetű piac előtt tegnap egy fehér új Maserati Ghibilit-t láttam, KKKKK-1 rendszámmal. Ennek a rendszámnak 445e Ft az ára, van aki ennyiért vesz használt autót...  :whistling: :hmmmm:

Cserébe Te nyugodtan alszol.  ;)
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61