Szerző Téma: Beszélgessünk...  (Megtekintve 513932 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10699
Beszélgessünk...
« Válasz #2535 Dátum: 2012.10.17 09:54:28 »
Megunhatatlan  :wub:
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Botond

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 644
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #2536 Dátum: 2012.12.25 15:55:35 »
Ezt kaptam karácsonyra!  :clap: Kézzel készítve!  :flowers: Büszke vagyok a páromra!  :wub:

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #2537 Dátum: 2012.12.25 16:03:25 »
Ezt kaptam karácsonyra!  :clap: Kézzel készítve!  :flowers: Büszke vagyok a páromra!  :wub:
Egy G+ belépési oldalt kaptál ajándékba? Hú, tényleg jól nősültél! [rohog]

Botond

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 644
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #2538 Dátum: 2012.12.25 16:29:15 »
Egy G+ belépési oldalt kaptál ajándékba? Hú, tényleg jól nősültél! [rohog]
Ok. Gyengébbek kedvéért feltöltöm ide is (kell egy kis idő, amíg a link replikálódik földrajzilag)
Illetve egyszerűbb egy G+ linket megosztani, mint sűríteni a képet és ide feltöltögetni
A nagyon gyengék kedvéért felteszem facebook-ra is :)

[a csatolmányt egy admin törölte]
« Utoljára szerkesztve: 2012.12.25 16:31:01 írta Botond »

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #2539 Dátum: 2012.12.25 17:40:55 »
Tényleg szép. Teafilterek vannak benne?

Eltér a véleményünk a közösségi oldalak használatáról, de addig jó amíg nem a Magad kárán jössz rá ... .

A GDrive-ra feltett dokumentumokat beregisztrálás nélkül is megtekintheti az akinek megadod a linket, és nem kell sűríteni, ill. nem törlik róla mint a képmegosztó oldalakról.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10699
Beszélgessünk...
« Válasz #2541 Dátum: 2013.07.17 11:07:25 »
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Botond

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 644
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #2542 Dátum: 2013.07.22 22:38:24 »
Szerintetek nagyon Lexus-b..zi az akinek Lexus logós mandzsettagombja van?  :wub:

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #2543 Dátum: 2013.09.25 10:37:14 »
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

Oximoron

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 204
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #2544 Dátum: 2013.10.16 00:31:54 »
Üdvözlet a Fórum lakóinak!
A topikokat olvasgatva nagyon sok információt találtam itt, amit máshol nem, és remélem, kaphatok további hasznos tanácsokat.
Tavasszal tervbe van véve az autónk cseréje. Nincs még tisztázva a márka, de a Lexus nálam nagyon komoly alternatíva. A típusokon belüli eligazodásban azonban segítségre van szükségem, teszteket sokat találtam, olvastam, de igazi felhasználói véleményeket alig.
Használt, 5- 6 éves autót fogok keresni, persze nem a kor, vagy a futás, sokkal inkább az általános állapot lesz a döntő.
Az első nagy dilemmám a típus. Először az IS -eket nézegettem, de nagyon sok helyen olvastam, hogy a beltere nem a legtágasabb. A jelenlegi S60 -ammal úgy vagyok, hogy éppen jó, ennél kisebbet nem szeretnék, sem elöl, sem hátul. Nem ültem még egy Lexus típusban sem, így nincs összehasonlítási alapom - ha valaki próbálta már mindkét típust (IS és S60), és meg tudja erősíteni, vagy cáfolni, miszerint az IS kisebb, megköszönöm!
Részemről egyébként a GS (2005 utáni) az, ami a legközelebb állna hozzám (talán a kor teszi :-) ). Ez biztosan előrelépés lenne minden tekintetben a jelenlegihez képest, nagyon tetszik a forma, a beltér - minden.
Persze itt is számtalan a kérdés, de ezeket majd megpróbálom apránként feltenni. Itt igazán két típus, a GS300 és a GS450h az, ami szóbajöhet, a GS300 sokkal racionálisabbnak tűnik, de a lelkem mélyén a 450h -ért veszkődök, nagyon tetszik a hibrid technika.
Fontos kérdés a fogyasztás: tudom, hogy egy ilyen, benzines autóval lemondok a jelenlegi D5 motor nyújtotta takarékoságról, de azért nem mindegy, hogy 2 - 3, vagy 4 - 5 literrel enne többet a jövendőbeli várományos, főleg, mivel a 100 km futás naponta megvan. Legyen ez a második kérdés: az IS250, GS300 és GS450h fogyasztása ugyanolyan használatot feltételezve hogyan alakul egymáshoz képest?
Előre is köszönöm a hozzászólásokat!
« Utoljára szerkesztve: 2013.10.16 00:45:02 írta Oximoron »

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10699
Beszélgessünk...
« Válasz #2545 Dátum: 2013.10.16 10:40:08 »
Ha van időd, akkor azt tudom javasolni, hogy nézz meg egy használt IS-t, személyesen beleülve, felnyitva a csomagteret te magad is láthatod, hogy kisebb-e vagy sem.
Én azt tudom, hogy amikor autót kerestünk természetesen felmerült az IS is, de a végén egy fullos Avensis lett helyette (messze kenterbe verte mind utas, mind csomagtér méretét tekintve)

Tudni kellene milyen körülményeket feltételez a napi 100 km-es futás, pl. főleg városi rohangálásnál a GS450h biztosan az, amelyik a legkevesebbet fogyasztja - viszont cserébe a Hibridsége miatt nevetséges méretű a csomagtere (ha nincsenek több napos családi kirándulások betervezve, akkor nem lehet nagy gond belőle).
Ha autópályán a sebességhatárokat túllépjük, akkor már csökken a Hibrid fogyasztásbeli fölénye (mondjuk főleg egy Prius, RX esetén). Ha szereted kiautózni a nyomatékot, akkor is a Hibrid lehet a legközelebb ahhoz az ülésbe préselős gyorsulási élményhez, amit egy D5-ös is produkálni tud.

Használt autónál már kevésbé lehet mérvadó, de pl ha nem szereted a kényelmi hókuszpókuszokat, vagy netán a bőrülést, akkor a Lexus eléggé meg fogja nehezíteni a dolgodat - mivel csak csomagban lehetett hozzá extrákat rendelni, így nagyon elenyésző pl a nem bőrös ("fapados") GS-ek száma.

IS-ről sajnos semmilyen tapasztalatom nincsen, olyat még én se vezettem.
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #2546 Dátum: 2013.10.16 10:52:45 »
Oximoron, ha számodra a napi 100km-hez fontos a dinamika, vagyis, hozzá szoktál a D5-ben ehhez, akkor csakis a 450h. Ahhoz, hogy megfelelően fogyasszon (értem ez alatt a dízeles fogyasztási adatokat), össze kell szokj vele, mintha csak benzinesből átülnél dízelbe, vagy fordítva. Ezeket is máshogy kell vezetni (manuális váltóval), de a hibridet megint máshogy. Viszont dinamikára biztos vagyok benne, hogy nagyobbat lép a D5-nél.
A csomagtartója az egyetlen kompromisszumot igénylő része. Nem teljesen családbarát a kapacitása az akkucsomag miatt, de van a világon tetőbox, az pótolja a hiányzó litereket.
Komfortja mindenképpen más kategória bármilyen gyártmányú dízelhez képest, azt imádnád, az ülések kényelme a Volvóhoz mérten szerintem elmarad (nem annyira rossz, hanem a Volvóé annyira jó!), de nagyon erős túlzás lenne kényelmetlennek nevezni.
Érdemes leinformálható autót nézni, ezek azért jellemzően nem a kínálat aljára vannak pozícionálva, ezzel számolni kell, de a fórumon is van olyan, aki az informálásban talán fog tudni segíteni.
Ez az autó jól mutatja, hogy mennyire nem látszik a futás ezeken az autókon. Emiatt nehéz és alapos odafigyelést igényel kiválasztani a megfelelőnek gondolt autót, mert lazán visszatekerhetnek 100-150.000-et, egy megvigyázott autó esetén még így is elhinnéd, hogy csak annyit futott, amennyit az órája mutat.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Oximoron

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 204
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #2547 Dátum: 2013.10.16 12:30:43 »
Köszönöm az infókat!
Xtrem (#2545): 
Tudom, hogy a személyes tapasztalást nem helyettesíti semmi, de sajnos mifelénk (Miskolc) elég ritkák ezek az autók, a Használtautón is 1 db van 50km -en belül, az is Mezőkövesden. 
Inkább megvárom, míg felmegyünk Budára az ismerősökhöz, és beütemezek egy Lexus Buda látogatást, remélem ott meg tudok nézni több típust is. 
A futás vegyes, 30 - 70% város - gyorsforgalmi autóút, országút (pálya ritkábban). Jövő ősztől ez némiképp változik, előreláthatóan a napi út kb 70 km -re csökken, és némiképp nő a város aránya. 
Vezetni dinamikusan vezetek, hamar gyorsítok, lehetőleg gyorsan előzök, és általában a sebességhatárokat is meghaladom 10 - 20 km/h -val (nyilván csak ha a forgalom engedi), de az ritka, hogy ennél többel, még ha lehetne is menni. Az autó kb ezeket a tempókat szereti, így jó a  teljesítmény/fogyasztás arány. A Lexus -ok áttételezése nem tudom milyen, ezt már tényleg csak a személyes próba tudja megmondani.
A kényelmi "hókuszpókuszok" (ez jó :-) ) közül az ésszerűeket szeretem, pl ülésfűtés, tempomat alap, a kényelem, lehetőleg bőr szintén - lassan eltolódnak az igényeim a sportosság felől a kényelem felé. Ha német autó párti lennék (mint ahogy nem vagyok), akkor mostanság váltanék BMW -ről Mercedes -re :-). Ezért is tetszik a GS, jó "kis" kényelmes, kényeztető masinának tűnik, és nekem most pont ez a vágyam.
Persze ettől még menjen ha szükséges, nem tudnék elképzelni egy nagy, kényelmes, de lomha autót.
bepi81 (#2546): Azért a 163 lovas D5 nem egy ámokfutó autó, de kétségkívül dinamikus, nagyon jó vezetni. Mindemellett dízel Volvo -t nem gyorsuláshoz vesz az ember :-) 
A GS300 -al mi a gond, egyikőtök sem ajánlotta, pedig gondolom az sem egy lomha autó, van ott lóerő és nyomaték is bőven.
A "rendes" fogyasztás mi ezekkel az autókkal? Én 6 - 8 liter gázolajjal járok (nem óvatoskodva, de nem is a szemét kinyomva), hogy viszonyulhat ehhez a hibrid és a "sima" benzines fogyasztása?
A csomagtartó (450h) valóban az, amin a legtöbbet rágódok. A mostani 420 liternek pont a két harmada, 280 l (a 2008 utániakban talán 320). Egy hetes családi nyaraláshoz tuti kevés, ahhoz a jelenlegi is éppen hogy elég volt. Viszont ha végiggondolom, hogy az év nagy részében van benne 2 (azaz kettő) db esernyő, a legnagyobb terhelés pedig két jól megpakolt IKEA -s szatyor (plusz persze az esernyők), akkor talán vállalható lenne, főleg, hogy van egy 300 literes Thule is a garázsban (sosem használtam még). Egy hosszú hétvége csomagjai pedig elférnek a 280 l -ben is.
Ezen még fogunk vitázni a párommal, érzem :-)
A magas kilométertől nem félek, ha az autó egyébként rendben volt tartva. Fontosabb, hogy - viszonylag -  jó állapotban legyen, ne legyen lelakva. Az enyémet 180 ezer kilométerrel vettem hat évesen, folyamatosan karbantartottam, beleraktam még 160 -at, megy hibátlanul, soha nagyobb gondja nem volt..Persze itt ott már zörög, kopik (akkor sem volt makulátlan, mikor megvettem), de ebben már biztosan van 340 ezer (vagy több, ha esetleg a 180 is valótlan volt. (?)). Szerintem egy Lexus is meghálálja, ha törődnek vele (olaj, kopó alkatrészek, stb).

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #2548 Dátum: 2013.10.16 13:47:34 »
Üdv!

A többiek által leírttal egyetértek, én viszont lezán ajánlanám neked a gs300at is, igaz úgy, hogy nincs vele személyes tapasztalat. De ha a leírtak szerint közlekedsz, tehát ésszerű tempóban, akkor ott se kell eszeveszett fogyasztással számolni. Bár kicsit a merítés, de itt meg tudod nézni mire számíts.
Itt meg a 450h-sok eredménye.
A nagy átlagbéli különbség 1,2 liter, szerintem nem sok, vállalható. (10 vs 8,8)

Az IS-t, ahogy nézem, gyorsan kizártátok, helyesen. Az S60hoz képest szűkös, főleg hátul. Bár ha ketten vagytok (egyelőre ;)) akkor mindegy.

Bármelyik is lesz, rosszul szerintem nem jártok ;)
Gabe 254.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #2549 Dátum: 2013.10.16 13:54:35 »
A GS300 egy rendkívül kifinomult nagy ccm-es benzines limuzin. Éppen ezért kifogástalan kényelemmel, használhatósággal, de hozzá illó fenntartási költségekkel is jár (fogyasztás). Kár azt gondolni, hogy vegyesben 7-8 literrel elmegy, az inkább 9-13 liter. A hibrid ennél nagyságrenddel dinamikusabb és simán hozható a 8 literes átlag. Alattam és az én autóhasználatomat figyelembe véve, még a gyári értéket is simán hoznám (asszem az 6,2).  :)
Nekem eddig egyszer volt alkalmam utazni nagyon keveset egy ezt megelőző generációs GS300-ban. Fenomenális, kénylemes és valami elképesztően csendes, ennél csendesebb autóban egyedül egy LS400 személyében ültem. Amíg ki nem próbálod, nehéz ezt elképzelni, át kell élni.  :yes:
Lehet, hogy nem fog minden formája tetszeni, de az első próbakör alatt - szerintem - érteni fogod, mire céloztam itt.

A többivel egyetértek. Az állapot a legfontosabb, bár kétségtelen, hogy saját érdekedben a hibrid rendszert célszerű alaposabban is bevizsgáltatni a Lexus Budánál, vásárlás előtt. Elvileg nem kellene, hogy baja legyen, mert konstrukciós gondjai nemigen voltak. Esetleg törésből fakadóan sérülhet a rendszer, magától nem megy tönkre. Mindezek mellett, viszont teljesen észrevehetetlen a működése.

Én azt javaslom, ha teheted, próbáld kis a sima 3000-es benzinest is és a 450h-t is és dönts belátásod és egyéni preferenciáid szerint. Mindkét autóval jól döntesz, hisz, mindkettő mellett szól pro és kontra érv.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i