Sziasztok!
Született pár hozzászólás, mióta nem jártam itt, ideje nekem is hozzászólni
Először is erről a Flashlube-dologról... Ez kicsit emlékeztet engem azokra a hasonlóan csúcsszuper termékekre, amik időről időre feltűnnek, majd eltűnnek a jármű-kiegészítők piacán. Volt már ezerféle olajadalék, üzemanyagadalék, csoda-ablaktörlő, ionizáló rozsdagátló és még ki tudja, hányféle "ultimate" megoldás létező vagy nem létező problémákra. Volt köztük olyan, ami szart se csinált, és volt olyan is, ami bizonyíthatóan működött - csak talán nem is volt szükség a hatására.
Szeretném felhívni a figyelmet arra, hogy a termék magyar oldalán az LPG-t nem kiemelten említik, hanem párhuzamosan a benzin-üzemmel, tehát nem állítják, hogy a gázos autóknak nagyobb szükségük lenne a csodaszerre, mint benzines társaiknak. És milyen jól teszik, hogy nem állítanak ilyet
Bár legutóbb a toyotás szerelőm szájából hangzott el, hogy "jó, jó, hogy ólommentes, de azért valamiféle kenést mégiscsak ad a benzin a gázhoz képest", tehát megmagyarázhatatlan előítéletek még vannak bőven (főleg a hozzáértés hiányában).
Az igazsághoz tartozik, hogy a vvti-s autónkban nincs gáz (nagyon keveset használja a párom), de az előző és a mostani autómmal összesen kb. 150ezer km-t mentem gázzal, és ezalatt SEMMILYEN meghibásodás nem fordult elő, aminek a legkevesebb köze lett volna a gázhoz.
Gyöngyösön épp a héten jártam, 40ezres felülvizsgálaton (ami egy szűrőcserét és egy számítógépes beállítást jelentett). Hírek-érdekességek kategóriába tartozik, hogy nemrég szereltek gázt egy 350 lovas V8-as Infinitybe, és remekül működik - más kérdés, hogy akinek ennyi pénze van autóra, az minek spórol a benzinen, bár a 20l-es fogyasztásnál hamar megtérül a befektetés.
Patounet: olyan szervizt nehéz lesz találni, ahol gázzal is és az egész autóddal is foglalkoznak. Márkaszervizek eleve nem nyúlnak a gázos részhez (rosszabb esetben a gázos autóhoz egyáltalán), a gázzal foglalkozó szervizeknek pedig elég dolguk van a saját részükkel, és ehhez is értenek a legjobban. Ez nyilván nem azt jelenti, hogy máshoz nem, mert itt is autószerelők dolgoznak, csak továbbképezték magukat
Én úgy látom, hogy a benzinárral párhuzamosan nő a gázra áttérők tábora is (a gázrendszerek pedig egyre olcsóbbak lesznek), ezért a beszerelő műhelyek idejét nagyrészt az új beépítések és a kötelező szervizek kötik le.