Ez a dugattyú kell a VVTI motorokba akkor ha nem akarunk olajfogyasztást.
ez nemcsak az 1ZZ de a 3ZZ és a 4ZZ motorokra is érvényes, hisz a dugattyúk csak a kompresszióviszonyban térnek el.
Az 4ZZ-é a legnagyobb a kis löket miatt a 3ZZ-é kisebb a 4ZZ-é a legkisebb mivel ott a leghosszabb a löket.
Csapszegek , seger gyűrűk ugyanazok mindnél.
A lényege: 4+4 db furat és 2+2 db bemart horony a dugattyúba a lehúzógyűrűk (3. gyűrű) alatt garantálja az olaj visszafolyását az olajteknőbe
a régi cikkszámú dogóknál csak 2+2 furat volt és horony sem volt
13101-22031
vagy
13101-0D050
ezt a cikkszámot a Toyota ki is vonta.
13101-22031
vagy
13101-0D062
Ez a cikkszám van most helyette de erre 2005 közepéig várni kellett és már csak 2-3 hónap volt hátra a Celica gyártásából.
Úgyhogy az összes ezelőttit szét kellet szedni mert 100 ezret sem bírtak ki a motorok.
A gyár egyébként maga ajálja az fent említett megmunkálást vagy az új dugók megvételét. Kinek mi a jobb.
Ez a jó dugó:
Jól látszik a 4 db kis furat amin visszafolyhat az olaj és a 2 kis horony is látszik az palást alsó részén:
Megfordítva jól látszik a két bemarás.
Összevetve a kettőt :
Ez a xar dugó. Jól látni a 2 kis furatot a 3. gyűrű helyén, ezen keresztül nem tud visszafolyni az olaj így odaég vagyis elfogy.
itt látszik jól a xar dugón, hogy csak 2 kis furat ami nem elég és nincs horony sem.
A megmunkálás pontosan:
Kidobni nem kell a rossz dugókat mert kis munkával újra visszarakhatók lesznek és ha nem sérült a blokk és új gyűrűszettel tesszük vissza a dugókat akkor el lehet felejteni az olajfogyasztást.
1. Increase the number of oil return holes from 4 to 8
2. Add a slit to the ring grooveThese changes are designed to improve circulationof oil around the lower portion of the piston.This will:
•
-- prevent build up of carbon deposits
•
-- improve cooling due to increased flow of