Én szeretek úgy vezetni , hogy magas fokozat plusz padlógáz , és így gyorsítani . 60-ról ötösben meg ilyenek . Dombon föl is inkább így megyek , mint visszakapcsolva a motort visíttatva . No , hát ezt az MMT-vel is meg lehet csinálni , viszont a hagyományos automatával nem - az visszakapcsol , ha alacsony a sebesség , magas a fokozat és padlót nyomsz . Ez az egy , ami nem szimpi benne .
Ezt ugye nem mondod komolyan, alacsony fordulaton padlót nyomni :kacsint: :turelmetlen: :nemnem: Én úgy tudtam, az nem tesz jót a mocinak. Egyébként a Carina vígan elvan 4.ben 65-el, még dombra is felmegy, de nem szabad padlót nyomni, csak simogatni szabad a gázt. Ez az automata titka, amúgy L, 2 az pont erre a ragaszkodós dologra jó, persze kis sebességnél, amúgy meg a lábaddal kell játszani. Sztem jó móka, lábbal váltani :nagymosoly:
Huh , ezt a csontot sokszor lerágtuk már több topikban is , meglep hogy te még nem olvastad :szemforgat: ...
Szóval most nem akarok nagyon belemászni , de a lényeg , hogy nem árt alacsony fordulaton a padlógáz , sõt ez a kulcsa a gazdaságos , motorkímélõ ÉS lendületes vezetésnek . Persze nem alapjárat környéki fordulatokról beszélek , nyilván ; de úgy nagyjából 1300-1400-tól fölfelé már bõven lehet padlót nyomni . Ez valamennyire motorfüggõ is , minél nyomatékosabb a motor , annál inkább alkalmazható ez a stílus . Tény , hogy minél magasabb a fordulatszám , annál nagyobb a kopás - méghozzá nem is egyenesen arányosan növekszik , hanem hatványozottan . Az alacsony fordulaton nagy gáz "csak" a hajtókarcsapágyakat terheli , de azokat is csak akkor , ha extrém alacsony a fordulat .
A nagy gáz , padlógáz azért is jó , mert a szívócsatornában minél kevésbé áll keresztben a fojtószelep , annál kisebb a motor szívási vesztesége . Modern , injektoros motor padlógázon sem kap több üzemanyagot a kelleténél , tehát a "finom" , kis gázadásos gyorsítással csak fölöslegesen elnyújtod a gyorsítási folyamatot , azaz lassúbb is leszel , és többet is fog fogyasztani az autó .
Tehát a kulcs : nagy gáz/padlógáz , és korán fölváltani . Hogy mi a "korán" , azt motorja válogatja , de valahol 2000-2500 között . A cél , hogy minél elõbb kapcsold a következõ fokozatot , azaz egységnyi utat minél kevesebb motorfordulattal tegyél meg ; ehhez le kell rövidíteni a gyorsítási fázist , emiatt kell a nagy gáz .
Én így vezetek a gyakorlatban is , a Camry ebben jó partner , nyomatékos . Ha nem muszáj , nem váltok vissza , viszont ehhez sok padlógáz kell , hogy azért menjen is az autó . Emelkedõkön akkor szoktam visszakapcsolni , ha már padlógáz mellett is lassul az adott fokozatban . Elõzésnél is inkább a magas fokozat plusz padlógáz kombinációt kedvelem , kábé 60 fölött négyes+padló , kábé 80 fölött ötös+padló . Fõleg városban rendszeresen , rutinszerûen tartózkodom az 1300-2000 közötti tartományban úgy , hogy közben padlóig vagy majdnem padlóig van nyomva a gáz , emelkedõkön is . Ha ez ártalmas lenne , valószínûleg nem 9-10 litert fogyasztana városban a kétliteres autó , és nyilván rég szétesett volna már a kezdetben 147 , most 317 ezernél járó motorom :nana: ...
(Amúgy õszintén nem értem , hogy ez a tévhit az alacsony fordulat plusz padlógáz ártalmasságáról honnan származik ... bezzeg a pörgetést , azt preferálja mindeki ezerrel , pedig AZ valóban ártalmas , az összes forgó , mozgó alkatrészt fokozottan igénybe veszi , koptatja - hogy csak egy példát mondjak , mérnök emberkék pl. belegondolhatnak , hogy a dugattyú mekkora sebességgel mozog nagyobb fordulaton , és ez milyen terhelést jelent az érintett alkatrészekre nézve... :szemforgat: )