Szerző Téma: Avensis hibák (nincsenek:)  (Megtekintve 3751218 alkalommal)

0 Felhasználó és 9 vendég van a témában

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #7710 Dátum: 2014.01.22 12:01:07 »
Ha jól értem, akkor akár egy autóvásárlás előtt ezeknek az injektoroknak az állapota is bemérhető?
Mekkora munkát jelenthet ez időben és kötlségben? Ki kell ehhez szerelni őket?
Illetve márkaszervízek képesek lehetnek az injektorok állapotfelmérésére?

Amennyire én tudom, ezeknek az injektoroknak a kopottságára a résolaj mennyiségéből lehet következtetni. Pontosan nem tudom, hogy ennél a Denso injektornál mire van megadva a határérték (esetleg itt), de a résolaj jó támpont.
Az injektorok résolajcsöve a szelepfedél alatt, az olajtérben található, ezért gondolom a résolaj külön-külön megmérése nem lehetséges a befecskendezők kiszerelése nélkül. (Vannak olyan típusok, amiknél kívül vannak elvezetve a résolajcsövek, így ezekre egyszerű orvosi fecskendőket csatlakoztatva megmérhető az injektorok résolajának EGYMÁSHOZ VALÓ VISZONYA (!!!), így kiszűrhető, ha valamelyik nagyon sántít, például)
Márkaszerviz is be tudja mérni őket (természetese), de az fájhat árban. Egy márkafüggetlen szakszerviz barátságosabb árat fog ajánlani az biztos.
A bemér ideje attól függ, hogy ki kell-e szerelni, vagy megmérhetők a helyükön (szerintem nem).
« Utoljára szerkesztve: 2014.01.22 12:05:34 írta keeper83 »

Kika1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1307
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #7711 Dátum: 2014.01.22 12:17:19 »
Üdv mindenkinek!

Eltelt néhány hét, hogy végre infót kaptam az autó hibáját illetően.
Szóval, a 3. szerviz felkeresése után és 3 hét elteltével ma közölték velem, hogy 4 db injektor adta le a rendszámot, vagyis mindegyik bekrepált!

Közölte a szakember, hogy ebben a típusban lévő injektorokat nem lehet javítani, tehát horror összegért vennem kell bele 4 db injektort! A lista ár 230 e Ft! De.... 130 e Ft-ért már lehet venni /db-ot.
Ha jól számolok, 520 e Ft + munkadíj, kb.: 600 e Ft-ból kijövök és még mindíg nem biztos, hogy az autó tökéletes lesz-e!  Jelenlegi piaci ára 950-1.100 e Ft,

Sajnos így jártam, egy darabig vak vágányra teszem a kicsikét!

Tisztelt Ave tulajdonosok! Ha melegen nem indul az autótok de hidegen igen, akkor nézessétek meg az injektorokat!

A gyári száma: 23670-27030 Denso márkájú.

Ez a 2002-es évjáratra vonatkozik / 110 Le 2.0 D-4d /

Nekem azért furcsa ez,mert 1.5 dci motornál cseréltettem porlasztókat és nagynyomású szivattyút is,de nekem pont hogy hidegen nem indult.Ha meleg volt,akkor mindig pöccre.

András1980

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2274
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #7712 Dátum: 2014.01.22 12:28:57 »
Amennyire én tudom...

Köszi szépen.

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #7713 Dátum: 2014.01.22 12:44:07 »
Nekem azért furcsa ez,mert 1.5 dci motornál cseréltettem porlasztókat és nagynyomású szivattyút is,de nekem pont hogy hidegen nem indult.Ha meleg volt,akkor mindig pöccre.

Én azért írom, hogy a hiba ismert, mert itt a fórumon is volt gyakorlatilag momentumra ugyanilyen eset (jelenség, hibatároló kódok, stb. -> végkifejlet).
A szerelőm is említette:
"Ja, igen. Ha melegen kezd majd úgy indulni, mintha fel kellene húzni, akkor az injektorokat kell megnézni. Ha a hidegindítással van probléma, akkor az legtöbbször önindító (és/vagy akkumulátor, izzítógyertyák) a hibás."

Atyusz

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 27
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #7714 Dátum: 2014.01.23 00:43:39 »
Köszönöm, hogy reagáltatok az írásomra! Igen, már korában olvastam protko által leírt hiba jelenséget. Amikor a szervízben a szaki megmutatta az injektorok állapotát, annyit jegyzett meg, hogy az Avensisek és a Dyna-k  érzékeny alkatrészei ezek. Hibájuk adódhat egy rossz minőségü üzemanyag tankolástól, illetve ha az autót sokáig járatod alapjáraton! Utóbbi kérdéses számomra, de hiszek egy hozzáértőnek! Továbbá, hogy általában a magyar gázolajok gyenge minőségüek. 
Mivel ezek az injektorok  kb.:170-180 e km után elégnek, nevezhetjük fogyó-kopó alkatrészeknek.
Az injektor helyén csúnya, égett morzsa reszeléket láttam felhalmozódni, és a tüzkarika is elszenesedett.

Köszönöm a linkeket, áttanulmányoztam és hozzá tenném, hogy egy lengyel oldalon találtam ilyen típus számhoz tartozó injektort. /260 Zloty/db/.

Usa honlapokon harmadáron lehet hozzájutni, de a gáz az, hogy vámot számítanak és 7000 Ft postaköltséget. Ez még így is megéri úgy gondolom!

Nem akarom mondani valómat elnyújtani, de van egy dolog, amit nem tudok magamban tartani!
Tegnapi nap elkeseredésemben felraktam eladásra a paripámat. Kis idő múlva néhányan telóztak, hogy miért adom ilyen drágán az autót, amikor injektor cserére szorul.???

Hát basszus...! 650 e Ft drága egy ilyen autóért, amikor ha valakinek van kapcsolata és olcsón rak bele 4 injit, talán kijön 800 e Ft-ból!!! Akko is piaci ár alatt van nem? A másik, hogy nem hasonlítható össze egy 14 éves Opellal!  ...és most elfogult vagyok! Szerintem nem egy kategória és bántani sem akarom az opel tulajokat!


Kika1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1307
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #7715 Dátum: 2014.01.23 07:36:03 »
Még annyit tennék hozzá,úgy hogy nem ismerem különösebben a 2.0D4D motort és biztos megnéztek a szakik mindent.Arra nem emlékszem,hogy mit írtál pontosan hibajelenségre.Mindig nehezen indul melegen,vagy ez nem állandó?Csak azért kérdezem,mert ha csak teker,mintha nem kapna üzemanyagot,azután a következő próbára pöccre indul?Ha ilyet produkál,akkor lehet akár egy felső holtponti jeladó is pölö az 1.5dci nél.Annak egy kis tisztítás és kontakt elég,de mondom nem tudom,hogy a 2.0D4D-nél ez lehet e.
De ha bemérték az porlasztókat akkor ok.

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #7716 Dátum: 2014.01.23 09:09:09 »
Köszönöm, hogy reagáltatok az írásomra! Igen, már korában olvastam protko által leírt hiba jelenséget. Amikor a szervízben a szaki megmutatta az injektorok állapotát, annyit jegyzett meg, hogy az Avensisek és a Dyna-k  érzékeny alkatrészei ezek. Hibájuk adódhat egy rossz minőségü üzemanyag tankolástól, illetve ha az autót sokáig járatod alapjáraton! Utóbbi kérdéses számomra, de hiszek egy hozzáértőnek! Továbbá, hogy általában a magyar gázolajok gyenge minőségüek. 
Mivel ezek az injektorok  kb.:170-180 e km után elégnek, nevezhetjük fogyó-kopó alkatrészeknek.
Az injektor helyén csúnya, égett morzsa reszeléket láttam felhalmozódni, és a tüzkarika is elszenesedett.

Köszönöm a linkeket, áttanulmányoztam és hozzá tenném, hogy egy lengyel oldalon találtam ilyen típus számhoz tartozó injektort. /260 Zloty/db/.

Usa honlapokon harmadáron lehet hozzájutni, de a gáz az, hogy vámot számítanak és 7000 Ft postaköltséget. Ez még így is megéri úgy gondolom!

Nem akarom mondani valómat elnyújtani, de van egy dolog, amit nem tudok magamban tartani!
Tegnapi nap elkeseredésemben felraktam eladásra a paripámat. Kis idő múlva néhányan telóztak, hogy miért adom ilyen drágán az autót, amikor injektor cserére szorul.???

Hát basszus...! 650 e Ft drága egy ilyen autóért, amikor ha valakinek van kapcsolata és olcsón rak bele 4 injit, talán kijön 800 e Ft-ból!!! Akko is piaci ár alatt van nem? A másik, hogy nem hasonlítható össze egy 14 éves Opellal!  ...és most elfogult vagyok! Szerintem nem egy kategória és bántani sem akarom az opel tulajokat!

Abban megegyezhetünk, hogy nem egy kategória a hasonló korú Opelokkal, ez tiszta sor.

De!! (És ezt vedd a fórumtársak közötti szolidaritásból fakadó jó tanácsnak.)
Ha ismert hibával árulsz egy autót, akkor nem egy ismert szerelő, kapcsolatok, stb. javítást kell feltételezni és úgy beárazni az autót. Ha szerinted utánajárással, kapcsolatokkal 150e Ft-ból újra üzemképessé tehető az autó, hogy a kutya meg nem mondja, hogy volt probléma, akkor miért nem Te teszed ezt meg és adod el mondjuk 900e környékén? (Gondolhatja egy vásárló...)
Ez kicsit a "Csak fel kell tölteni a klímát és működni fog!" esetre hasonlít. Ha ilyen egyszerű a dolog, miért nem oldja meg az eladó? (Gondolhatja egy vásárló...)
Jelenleg az autó (gondolom) nem üzemképes. Lásd be, hogy kipróbálási lehetőség nélkül, csak az általad elmondottakra alapozva nagy lutri lehet még ezen a nyomott áron is. (Gondolhatja egy vásárló...)

Egyébként az injektorokat a sok városi használat, tötyögés, alapjárat, hidegindítások és a magyar, nem prémium gázolajok nyírják ki (a gázolaj k ivételével ez vonatkozik a kettőstömeű lendkerékre is). A futott kilométer alapján nálatok sokat mehet rövidben, városban vagy nagyon keveset használjátok, mivel egy 5 éves kora után külföldről (gondolom Németo., vagy Olaszo.) behozott, dízel autóról beszélünk. Az enyém 200-300 km városi használat után úgy lekokszolódik, hogy minden komoly gyorsításkor füstöl rendesen. Egy 100-200 km-es országúti kör, amikor a fordulatot 2500 1/min körül és felette lehet tartani (ezt a szerelőm ajánlotta, mert ez alatt nem melegszik be rendesen még a CO katalizátor sem), teljesen megszünteti, kiégeti és lehet taposni, nem fog füstölni. Ezek szerint ilyenkor az injektorok körül is kiég az odarakodott koksz. A magyar gázolaj pedig egy külön téma, például "állítólag", "urban legend" de, a régebbi dCi-ket (az újabbakat nem tudom) nem is lett volna szabad Magyarországon forgalomba helyezni a gázolaj elégtelen minősége miatt. De persze ki tudja ezt igazolni?

Ezek után el szeretném mondani, hogy nem kétlem, hogy nagyon jó állapotú az autó egyébként, sőt szimpatikus, hogy nemrég volt komplett kettőstömegű+kuplungszett cserélve, meg hogy nálad van 6 éve, de a fentebb leírtak attól még érvényesek.
Egyébként érdekelne, hogy a lendkerék maradt-e kettőstömegű, vagy esetleg kiváltószett került bele, illetve hogy a kuplung szett maga milyen márkájú, és meg vagy-e vele elégedve? Az enyém is nemrég lett cserélve, még az előző tulajnál, de szar a kuplungszett, mert alacsony fordulaton induláskor ugrál, berázza a kasznit. Gondolom, Valeo, vagy Luk került bele, nem pedig Aisin.

És érdekelnek a fejlemények!

lapo

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #7717 Dátum: 2014.01.25 10:31:22 »
Sziasztok! Hogy lehet kikapcsolni az ESP Avensisben?

Atyusz

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 27
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #7718 Dátum: 2014.01.26 19:04:23 »
Még annyit tennék hozzá,úgy hogy nem ismerem különösebben a 2.0D4D motort és biztos megnéztek a szakik mindent.Arra nem emlékszem,hogy mit írtál pontosan hibajelenségre.Mindig nehezen indul melegen,vagy ez nem állandó?Csak azért kérdezem,mert ha csak teker,mintha nem kapna üzemanyagot,azután a következő próbára pöccre indul?Ha ilyet produkál,akkor lehet akár egy felső holtponti jeladó is pölö az 1.5dci nél.Annak egy kis tisztítás és kontakt elég,de mondom nem tudom,hogy a 2.0D4D-nél ez lehet e.
De ha bemérték az porlasztókat akkor ok.
Üdv!

Nem, a hiba jelenség : hidegen pöccre indul, melegen nehezen! Ha 3X indítom, akkor sem indul be! Ha lehül a motor, akkor igen! A jeladókat kimérettem, mindegyik működik. Teljes mértékben injektor hiba!!!

Atyusz

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 27
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #7719 Dátum: 2014.01.26 19:14:05 »
Tisztelt keeper83 !

Teljes mértékben igazad van! Hogy miért nem javíttatom meg az autót és úgy árulom? Hát egyszerűen anyagi okok miatt!

Nincs se 2 se 300 e Ft-om, hogy injektort vegyek!

Anyagi csőd van, de szerintem nem én vagyok így egyedül M.o-gon!

Ha mégis meg tudom javíttatni, akkor nyilván 900 000 Ft-ért fogom adni, mert el akarom adni! ...eldöntöttem!

Atyusz

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 27
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #7720 Dátum: 2014.01.26 19:18:18 »
Nem tudom a márkáját a kettős tömegű lendkeréknek, mert a rendelést követően a szerelőnek adtam át! Azt tudom, hogy nem valami gagyi márka és van rajta valami gyári átalakítás, ami felváltja a régit!

Kapott mellé komplett kuplung szettet, az is a jobbik márka! -ez tükrözi az árát!

500+

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 242
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #7721 Dátum: 2014.01.27 10:13:21 »
Sziasztok! Hogy lehet kikapcsolni az ESP Avensisben?
Azt bezony nem lehet! :no: Ha sokat mégy az autóval és elhasználtad a katalizátort (szerintük ;)), akkor viszont magától (pontosabban tőled :tt2:) megvonja ezt a szolgáltatást. :hmmmm: És máris élvezkedhetsz a havon! :D Vagy nem... (ha összetöröd a járgányt:cry:) Azt meg ne kérdezd, hogy mi az összefüggés a katalizátor elhasználtsága és a menetstabilitás között, mert én még nem jöttem rá! :hmmmm:

Kika1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1307
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #7722 Dátum: 2014.01.27 11:06:13 »
Ne már...Tényleg összefügg?

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #7723 Dátum: 2014.01.27 13:28:06 »
Azt bezony nem lehet! :no: Ha sokat mégy az autóval és elhasználtad a katalizátort (szerintük ;)), akkor viszont magától (pontosabban tőled :tt2:) megvonja ezt a szolgáltatást. :hmmmm: És máris élvezkedhetsz a havon! :D Vagy nem... (ha összetöröd a járgányt:cry:) Azt meg ne kérdezd, hogy mi az összefüggés a katalizátor elhasználtsága és a menetstabilitás között, mert én még nem jöttem rá! :hmmmm:

Pontosan milyen autóról beszélünk?

500+

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 242
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #7724 Dátum: 2014.01.28 07:48:57 »
Ne már...Tényleg összefügg?
Igen. Kigyullad a check lámpa, és megszűnik a kipörgésgátlás és a stabilizálás. Volt amikor ingyen, volt amikor 5 rugóért "ütötték ki" a lámpát, aztán megtudtam, hogy elég, ha lekapom a sarut az akkuról (+ rákapcsolom a világítást, hogy a kóborló áramot is megegye az autó) és megint visszakaptam a szolgáltatásokat. Néha 2-300száz, néha 2-3 ezer kilométerre. Nyáron konkrétan lesz...tam, de télen, havas úton azért nem árt az avénak a menetstabilizáló, mert elég sokáig stabil az autó, de különösebb átmenet nélkül elindul, és akkor sofőr legyen a talpán aki egyenesbe teszi, és én meg sokat megyek télen hegyi, kanyargós úton.