Köszönöm, hogy reagáltatok az írásomra! Igen, már korában olvastam protko által leírt hiba jelenséget. Amikor a szervízben a szaki megmutatta az injektorok állapotát, annyit jegyzett meg, hogy az Avensisek és a Dyna-k érzékeny alkatrészei ezek. Hibájuk adódhat egy rossz minőségü üzemanyag tankolástól, illetve ha az autót sokáig járatod alapjáraton! Utóbbi kérdéses számomra, de hiszek egy hozzáértőnek! Továbbá, hogy általában a magyar gázolajok gyenge minőségüek.
Mivel ezek az injektorok kb.:170-180 e km után elégnek, nevezhetjük fogyó-kopó alkatrészeknek.
Az injektor helyén csúnya, égett morzsa reszeléket láttam felhalmozódni, és a tüzkarika is elszenesedett.
Köszönöm a linkeket, áttanulmányoztam és hozzá tenném, hogy egy lengyel oldalon találtam ilyen típus számhoz tartozó injektort. /260 Zloty/db/.
Usa honlapokon harmadáron lehet hozzájutni, de a gáz az, hogy vámot számítanak és 7000 Ft postaköltséget. Ez még így is megéri úgy gondolom!
Nem akarom mondani valómat elnyújtani, de van egy dolog, amit nem tudok magamban tartani!
Tegnapi nap elkeseredésemben felraktam eladásra a paripámat. Kis idő múlva néhányan telóztak, hogy miért adom ilyen drágán az autót, amikor injektor cserére szorul.
Hát basszus...! 650 e Ft drága egy ilyen autóért, amikor ha valakinek van kapcsolata és olcsón rak bele 4 injit, talán kijön 800 e Ft-ból!!! Akko is piaci ár alatt van nem? A másik, hogy nem hasonlítható össze egy 14 éves Opellal! ...és most elfogult vagyok! Szerintem nem egy kategória és bántani sem akarom az opel tulajokat!
Abban megegyezhetünk, hogy nem egy kategória a hasonló korú Opelokkal, ez tiszta sor.
De!! (És ezt vedd a fórumtársak közötti szolidaritásból fakadó jó tanácsnak.)
Ha ismert hibával árulsz egy autót, akkor nem egy ismert szerelő, kapcsolatok, stb. javítást kell feltételezni és úgy beárazni az autót. Ha szerinted utánajárással, kapcsolatokkal 150e Ft-ból újra üzemképessé tehető az autó, hogy a kutya meg nem mondja, hogy volt probléma, akkor miért nem Te teszed ezt meg és adod el mondjuk 900e környékén? (Gondolhatja egy vásárló...)
Ez kicsit a "Csak fel kell tölteni a klímát és működni fog!" esetre hasonlít. Ha ilyen egyszerű a dolog, miért nem oldja meg az eladó? (Gondolhatja egy vásárló...)
Jelenleg az autó (gondolom) nem üzemképes. Lásd be, hogy kipróbálási lehetőség nélkül, csak az általad elmondottakra alapozva nagy lutri lehet még ezen a nyomott áron is. (Gondolhatja egy vásárló...)
Egyébként az injektorokat a sok városi használat, tötyögés, alapjárat, hidegindítások és a magyar, nem prémium gázolajok nyírják ki (a gázolaj k ivételével ez vonatkozik a kettőstömeű lendkerékre is). A futott kilométer alapján nálatok sokat mehet rövidben, városban vagy nagyon keveset használjátok, mivel egy 5 éves kora után külföldről (gondolom Németo., vagy Olaszo.) behozott, dízel autóról beszélünk. Az enyém 200-300 km városi használat után úgy lekokszolódik, hogy minden komoly gyorsításkor füstöl rendesen. Egy 100-200 km-es országúti kör, amikor a fordulatot 2500 1/min körül és felette lehet tartani (ezt a szerelőm ajánlotta, mert ez alatt nem melegszik be rendesen még a CO katalizátor sem), teljesen megszünteti, kiégeti és lehet taposni, nem fog füstölni. Ezek szerint ilyenkor az injektorok körül is kiég az odarakodott koksz. A magyar gázolaj pedig egy külön téma, például "állítólag", "urban legend" de, a régebbi dCi-ket (az újabbakat nem tudom) nem is lett volna szabad Magyarországon forgalomba helyezni a gázolaj elégtelen minősége miatt. De persze ki tudja ezt igazolni?
Ezek után el szeretném mondani, hogy nem kétlem, hogy nagyon jó állapotú az autó egyébként, sőt szimpatikus, hogy nemrég volt komplett kettőstömegű+kuplungszett cserélve, meg hogy nálad van 6 éve, de a fentebb leírtak attól még érvényesek.
Egyébként érdekelne, hogy a lendkerék maradt-e kettőstömegű, vagy esetleg kiváltószett került bele, illetve hogy a kuplung szett maga milyen márkájú, és meg vagy-e vele elégedve? Az enyém is nemrég lett cserélve, még az előző tulajnál, de szar a kuplungszett, mert alacsony fordulaton induláskor ugrál, berázza a kasznit. Gondolom, Valeo, vagy Luk került bele, nem pedig Aisin.
És érdekelnek a fejlemények!