Szerintem a jelenség létezik, mármint az árkülönbség, de idővel nemcsak nominálisan, százalékosan is csökken a különbség a nagyon, vagy nagyon nem felszerelt autók ára közt. Aztán már van az a kor, amikor az ember nem felszereltségi szintek között válogat, hanem állapotot vesz - bár lassan már a tizen-huszonéves autók is eljutnak oda, hogy az állomány nagyobb része nem fapad, vagy ahhoz közeli szint.
Illetve van még egy dimenzió: a bonyolultság egy idő után hiba(-, és pénzkidobási) forrás. Eleve a korral nő a baj, hisz a még hibastatisztika élén álló típusokról sem lehet azt állítani, hogy 10 évesen ne lenne többször annyi hibája, mint 2-3 évesen, de ha hozzávesszük a gazdagon felszerelt autók potenciális hibáit, egyáltalán nem olyan egyértelmű a kép. Egy példa: Többen írják, a digitklíma segédmotorok szeretnek elromlani, irtó drágán javítható/cserélhető. A manuális, vagy klíma nélküli autókkal nincs ilyen gond.