Ugyan már szokás kérdése, te tudod a legjobban aki motorozik, hogy pillanatok alatt meg lehet szokni a kicsit is meg a nagyot is. A gyengével is ugyan úgy élvezetes lehet a közlekedés, csak át kell fejben gondolni.
Az hogy néha legyorsulsz valakat, meg merészebben előzhetsz, nem ér olyan sokat.
De mondjuk sok hosszú útra biztos hogy érdemesebb nagy erős, kényelmes autót venni, amiben nem zúg a fej 1000km után sem
Most jöttem rá a passattal, hogy miért jó a nagy.
A múltam, amikkel aránylag sokat jártam: vito, hiace, corolla e12, lagunaII, C3, Dai Sirion, I30, mx5, Octavia II, legújabb superb, passat.
A nagymotorossal jobb menni, mert kevesebbet forog, ergo halkabb, és sokkal nagyobb tempót tudsz menni ugyanakkora fogyasztással. Én 8km-re járok dolgozni, meg 1300km-re járok haza. A kismotorosokkal is lehet menni 150-160-al, de zabálnak is, meg hangosak is, meg érzed, hogy nem jó a vasnak. De közbe meg haladnál, de sokat is eszik, meg el sem férsz, mert kis motort általába kicsi autóba raknak....
Az előzés merészsége mindegy nekem a pályán; 120-ról 160-ra hogy gyorsul, az már jobban érdekel.
Meg az örök vitatéma a családdal: hogy nem 14-15órát kell a vezetésre koncentrálnom, hanem csak 11-12őt. De aki nem jár ekkora utakat, az nem érti meg, hogy az utolsó pár órában már sokkal dekoncentráltabban megy minden, meghogy a német pályán a 120-130kevés, mert vagy 90, vagy 160, a többi egyszerűen ritmikailag nem jön ki a kamionok meg a gyors forgalom között.