Még jó, hogy a miénknek köze sincsen ahhoz, amit leírtál, ha tudna olvasni, biztosan jól elszégyelné magát. Jelentem, idén májusban volt 10 (TÍZ!!!) éves, picivel kevesebb van benne, mint 280E km (idén simán meglesz) és köszöni szépen jól van!
Hogy a Clio II hitvány lenne?? Nem hinném. Csak sok antitalentum gazdi van, aki ócsárolja. Legalábbis a látókörömben lévő Cliok, Scenicek és hasonlók világában. Nem írom azt, hogy nincsenek hibák, mint minden márka esetében, de, hogy hitvány lenne?? Méretes csúsztatás.
Adj alám egy Toyotát, garantáltam kitaposom a belét annyi idő alatt, mint Te egy Renaultnak. Illetve mégsem,sem a Te, sem pedig én nem lennék rá képes, mi tiszteltjük a gépeket. Nemcsak a hardver a fontos, hanem a szoftver is. Ha egy gondatlan gazdi üti vágja a gépet, aztán hároméves korában túlad rajta, persze, hogy a következő gazdi szív vele, mint a Mari néni porszívója nagytakarítás közben.
Jó, igazad van, valóban csúsztattam, nem a hitvány a helyes kifejezés a Clio-ra. Ettől még nem lesz megbízható és használt autóként a problémásak közé tartozik. Hektikus az elektromos rendszere, mint mindegyik franciának. És ahhoz képest, hogy kisautó (tehát, kvázi egyszerű is), igen gyakoriak a mindenféle elektronikus problémák.
Mégegyszer jelzem: az nem mérvadó egy típuson belül, hogy van olyan egyed, ami nem romlik el gyakran. Ha a típus kapcsán úgy általában is az a vélekedés, tapasztalat, hogy hajlamos meghibásodni, akkor az a típus bizony nem megbízható egy-egy ellenpélda miatt. Így van ez a Mégané-val is. Jóval nagyobb a kockázat vele, mint egy Corolla/Auris-szal. Utóbbiból sem mind hibátlan, de alapvetően szinte fordított a helyzet vele: attól, hogy egy-egy példánya gyakrabban romlik el, az egész típus még a legmegbízhatóbbak közé tartozik.
Ezért is írtam, többek között, hogy francia autót venni csak újonnan és max 4 évig használni szabad. Az én Méganém is 4 éves volt, amikor visszaadtam. Nem hajtottam, rendre 4,6-4,8 közöttiek voltak a fogyasztási adataim, miközben szerte jártam az országot. Vigyáztam rá, mostam hetente, úgy, mintha a saját autóm lett volna. Mindig tiszta volt. Mégis, 4 éves korára sorban jöttek az apró elektronikai ***ok. Egyszerűen azt éreztem rajta, hogy ez ennyire van tervezve, ezt itt kell eladni (mielőtt nagyobb hibák jönnének ki rajta, netán megáll alattam)... Eszembe nem jutna saját pénzemből ilyet venni használtan... pedig, egyébként bazi jó volt a helykínálata, hatalmas és kiválóan pakolható volt a csomagtartója, halkan és jól működött a motorja, sokkal kellemesebb benne az utazás, mint egy GAstrában...
Most van egy tőle 4 évvel idősebb Avensisem, ami 50.000 km-rel többet is futott, mégis, ég és föld a két autó - nemcsak - elektromos rendszere. Az Avéban nincs pislákolás, nincs halványulás, folyadékkristály "vakulás", kontakt hiba, stb., a legnagyobb bűne, hogy a tompított izzókat évente ki kell cserélni... húzom is miatta a számat.
Persze, tudom, a két autó nem azonos kategória, de a Laguna ugyanaz a technika, mint, ami a Mégane, csak, ha lehet, még
xarabb kiszámíthatatlanabb.
Szóval, igen, a Te használatod mellett is kvázi "hálás" a Scenic, de épp azt mondom, hogy egyrészt kifoghattad a jót, másrészt Te sem várod meg - nagyon helyesen -, hogy a kis bajokból nagyobb legyen, hanem elfojtod az esélyét még akkor, amikor/mielőtt jelentkezik vmi apróság.
Foglalkozol vele.
De ettől az előzőekben leírtak miatt a típus nem lesz általánosságban megbízható...