Benzin/dízel
Leveleztem nemrég egy régi ismivel, aki kb 1 éve lecserélte a jó bevált benzines Civicjét újabb dízelre. MEgtudtam, hogy eladta, mert nem vált be. Vagyis ha jó volt akkor jó volt, húzott, jól fogyasztott, de voltak gondok, idézem
a turbó néha-néha kikapcsolt, amikor teljes terhelést kapott, mondjuk előzésnél. persze akkor sem mindig, ritkán, de a szerelő szerint sokat használom városban rövid utakon, elkormosodik a rendszer, és valahol valamelyik érzékelő nem a megfelelő értéket méri és ez a reakciója. és vázolta nekem a legrosszabb verziót, hogy ez miket érinthet és ez egybevágott a szakoldalakon olvasottakkal is, mert ezzel a problémával foglalkonak már elég sokat az autós újságírók. a jelenség már az új kisturbós benzinesekben is jelen van. szóval eltömítódik az EGR-szelep, ami tisztítható, de az már jelent valamit, hogy eltömítődik, és ugyanez lehet attól is, hogy a geometrialapátoknál tömítődött el, azt meg már bonyolultabb tisztítani, ahhoz már félig fel kell újítani a turbót, mert vannak tömítések, amiket szétszedés után nem lehet visszatenni, szal kell egy felújító készlet, ami 35nél kezdődik, csak a készlet. aztán ugye a kiváltó oknak is utána kéne nézni, a kormosabb égés az lehet attól, hogy kezdenek a porlasztócsúcsok gajra menni, azokat cserélni kell. darabja már nem emlékszem 50-80 körül. és az is lehet, kell a két tisztítás a felújítókészlettel + a p.csúcsok, ja és nemtom ebben volt-e részecskeszűrő, de lehet az is telítődött, az is valami horror összeg, szóval ha mindend cserélni kéne akkor fél milla fölött lett volna, ha csak mondjuk a felét, akkor is legalább 200-250. és nem akrtam elkezdeni kicseréltetgetni ezeket, rászánni az időt, hogy na most akkor jónak kell lennie, mert kitisztították és 2 hónap múlva megint előjön a hiba, mert más is közrejátszott és akkor most az is próbáljuk meg... ááh. nem volt ehhez türelmem. szerencsére a civic elég értéktartó és a hiba ritkán jött elő, úgyhogy gondoltam le kéne cserélni egy benzinesre, ugyanilyenre. annyit buktam volna, amennyi egy autó cserekor keletkezik admin és egyéb költség, tehát mondjuk 150-200. + amit még rá kell esetleg költeni a vásároltra.Végül nem talált normális benzines Civicet, és vett egy jó állapotú 4es Golfot a régi 1.6os mocival, és most nyugodt ember
Bár, én már anno sem értettem miért akarja lecserélni a jó 1.5ös Civicet, mondtam is neki h tartsa meg
dehát kb 10 éve volt nála, ennyi idő alatt meg kehe unni egy kocsit