Szerző Téma: Milyen autót vegyek?  (Megtekintve 1770779 alkalommal)

0 Felhasználó és 11 vendég van a témában

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9394
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #7500 Dátum: 2014.06.25 22:39:03 »
Gondolod?

A német (!) TÜV-statisztikában a VW Passatról szóló cikk úgy fogalmaz, hogy az autó (le)szereplésének tükrében a piaci sikere érthetetlen  :otlet: ! Mondom még egyszer: írja ezt a német TÜV-stat, az ősnémet Volkswagen egyik fő zászlóshajójáról.

De biztos ők is elvakult Toyota-fanatikusok, mint én... azért írnak ilyeneket  ::)
Mindig ez a statisztika ....
Nem tudod elfogadni, hogy nem minden német autó problémás és ha a tulajnak nincs vele gondja, vesz egy másikat utána. És rohadtul nem bújja a TÜV statisztikát. Téged a statisztika érdekel, másokat a saját tapasztalatuk. És ez nem mindig egyezik.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #7501 Dátum: 2014.06.25 22:42:36 »
...tehát ott sem azért veszik mert jó, hanem mert divat, ami szintén szubjektív döntés.
OK, ez a te elméleted :) ... az enyém meg az, hogy azért veszik, mert jobban felismerik és értékelik a valós kvalitásokat. Azt hiszem, annyit kijelenthetünk, hogy konkrétumokkal egyiket sem lehet a másikhoz képest nagyobb mértékben alátámasztani.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #7502 Dátum: 2014.06.25 22:51:05 »
Na akkor itt a 2014-es JD Power Europe németországi autó tulajdonosok elégedettségi felmérésének eredménye, tessék olvasni:

http://automotivemegatrends.com/news/toyota-avensis-comes-out-on-top-in-j-d-power-2014-germany-vehicle-ownership-satisfaction-study-in-the-midsize-segment/

Ezt is írják:

"The study also reveals that new-vehicle owners in Germany most frequently cite reliability/durability (56%), “the deal” (48%) and safety (46%) as having the most influence on their purchase decision."

Ezek szerint fontos a megbízhatóság is a németeknek a kiválasztás során (bár nem kiemelkedően).
« Utoljára szerkesztve: 2014.06.25 22:53:21 írta netferry »
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #7503 Dátum: 2014.06.25 22:54:09 »
Mindig ez a statisztika ....
Nem tudod elfogadni, hogy nem minden német autó problémás és ha a tulajnak nincs vele gondja, vesz egy másikat utána. És rohadtul nem bújja a TÜV statisztikát. Téged a statisztika érdekel, másokat a saját tapasztalatuk. És ez nem mindig egyezik.
Ezzel nem igazán arra válaszoltál, amit írtam  ;) ... Amúgy, én pusztán azt fogadom el nehezen, ha emberek baromságokat csinálnak minden külső kényszer nélkül. Arról pedig megvan a véleményem, akinek 1 tapasztalat többet számít, mint 10 ezer  :lol: ... amúgy nem kell idegeskedni  :) :flowers:

"Ha a tulajnak nincs vele gondja, vesz egy másikat utána..." - hmmm  :hmmmm: ! Ma egy 2006-os, 2.0 TDI Passat taxival mentem haza szerelőmtől. Elbeszélgettem a sofőrrel. Egy kijelentését emelném ki: HAT Passat után most úgy döntött, hogy valami mást (véletlenül Avensist) vesz - mert MOST lett elege abból, hogy a kocsijain állandóan elromlik valami.   :sorcerer::otlet:

Úgy gondolom, ez az állásfoglalása több szempontból is tanulságos (és nem, nem arra gondolok, hogy Toyotát akar venni a VW helyett).
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #7504 Dátum: 2014.06.25 22:57:29 »
Na akkor itt a 2014-es JD Power Europe németországi autó tulajdonosok elégedettségi felmérésének eredménye, tessék olvasni:

http://automotivemegatrends.com/news/toyota-avensis-comes-out-on-top-in-j-d-power-2014-germany-vehicle-ownership-satisfaction-study-in-the-midsize-segment/

Ezt is írják:

"The study also reveals that new-vehicle owners in Germany most frequently cite reliability/durability (56%), “the deal” (48%) and safety (46%) as having the most influence on their purchase decision."

Ezek szerint fontos a megbízhatóság is a németeknek a kiválasztás során (bár nem kiemelkedően).
Na, ezért mondom, hogy marhák. Mert ezek után is 10 eladott VW jut majd náluk minden eladott Toyotára. :nonono:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #7505 Dátum: 2014.06.25 23:07:04 »
Lemarházni azért nem kell őket, nem csak a megbízhatóságra alapozva lehet dönteni vásárláskor. Ha a Toyota kicsit több érzelmet vinne az autóik tervezésébe, akkor sikeresebbek lennének. Dehát így se rossz azért mert a Passat CC után loholt az Ave a tavalyi felmérésen, most meg első lett. Nem is értem miért akarják beszüntetni, helyükben én még adnék egy esélyt a 4-es Avenak.
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #7506 Dátum: 2014.06.26 07:10:23 »
be kéne látni végre, hogy a toyotás tartósság nem egy mindenható kritérium, csak egy összetevő az autóvásárláskor. ha német lennék, valszeg én sem vennék soha mást, mint német autót. ha új autót vennék, valszeg nem vennék japán gyártmányt. a jelenlegi körülményeim mellett  sanszos, hogy a következő kocsim is japán lesz, de én abszolúte megértem, vagy legalábbis érteni vélem a globális eladási trendeket. és az európai autóvásárlók nem ostobák, csak mások az igényeik, mint mondjuk az amerikaiaknak. akiket egyébként az egész világ a világ tahóinak tart, ha már itt tartunk  :whistling:

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #7507 Dátum: 2014.06.26 07:20:00 »
Lemarházni azért nem kell őket, nem csak a megbízhatóságra alapozva lehet dönteni vásárláskor. Ha a Toyota kicsit több érzelmet vinne az autóik tervezésébe, akkor sikeresebbek lennének. Dehát így se rossz azért mert a Passat CC után loholt az Ave a tavalyi felmérésen, most meg első lett. Nem is értem miért akarják beszüntetni, helyükben én még adnék egy esélyt a 4-es Avenak.
Abszolút! Egy olyan platformra kellene építkezniük, mint az Auris II esetében, hogy az akku csomag nem foglal feleslegesen helyet a csomagtartóból, sem a sedan, sem a kombi kasztniban. Nem tudom elképzelni, hogy a sedan és kombi mellett mi kerülhet fejlesztésben olyan sokba egy 5 ajtós LB kasztni-variánsnál, ami miatt ezt kivették pl. a T27 modellből... A BMW dízellel úgyis lespórolnak sokat a fejlesztési költségekből...  :whistling:
Nem kellene erőltetni a Litium-ion aksikat sem, elég lenne a bevált Nikkel csomag egy körülbelüli 170-180LE összeteljesítménnyel (pl. amit terveznek az új Priusba építeni majd)

Most őszintén: Sokba kerülne egy vacsiúj fejlesztésű, középkategóriás, automata, kombi Toyota modell hibrid hajtással, normális felszereltséggel 8-8,5 Millió Forintért? Ezt a teljesség igényével és még több extrával föl lehetne tolni úgy 9,5 Millióig... Ha a hibrid hajtás miatt a vételár magasnak tűnne, egyszerűen kisebb árrést kellene erre a modellre vállalni és nyomni a piacon akár a céges flották számára...  :sorcerer:
Nem hinném, hogy ebben ne lenne potenciál, amiért már megérné gyártani... Csak, persze, félre kellene ehhez rakni (kiküszöbölni) olyan sajnálatos anomáliákat, mint a formák helyenkénti kuszasága. Egy ütős, kellemes, harmonikus formával sikeres lehetne.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #7508 Dátum: 2014.06.26 07:49:12 »
Abszolút! Egy olyan platformra kellene építkezniük, mint az Auris II esetében, hogy az akku csomag nem foglal feleslegesen helyet a csomagtartóból, sem a sedan, sem a kombi kasztniban. Nem tudom elképzelni, hogy a sedan és kombi mellett mi kerülhet fejlesztésben olyan sokba egy 5 ajtós LB kasztni-variánsnál, ami miatt ezt kivették pl. a T27 modellből... A BMW dízellel úgyis lespórolnak sokat a fejlesztési költségekből...  :whistling:
Nem kellene erőltetni a Litium-ion aksikat sem, elég lenne a bevált Nikkel csomag egy körülbelüli 170-180LE összeteljesítménnyel (pl. amit terveznek az új Priusba építeni majd)

Most őszintén: Sokba kerülne egy vacsiúj fejlesztésű, középkategóriás, automata, kombi Toyota modell hibrid hajtással, normális felszereltséggel 8-8,5 Millió Forintért? Ezt a teljesség igényével és még több extrával föl lehetne tolni úgy 9,5 Millióig... Ha a hibrid hajtás miatt a vételár magasnak tűnne, egyszerűen kisebb árrést kellene erre a modellre vállalni és nyomni a piacon akár a céges flották számára...  :sorcerer:
Nem hinném, hogy ebben ne lenne potenciál, amiért már megérné gyártani... Csak, persze, félre kellene ehhez rakni (kiküszöbölni) olyan sajnálatos anomáliákat, mint a formák helyenkénti kuszasága. Egy ütős, kellemes, harmonikus formával sikeres lehetne.
Gondolom a LB a legproblémásabb a karosszéria merevsége miatt.
A hibrid kombival az lehet a probléma, hogy súlyba nem tudsz többet rakni bele, akkor meg minek a többlet hely :hmmmm:  Azért a Priusnál is a 360kg hasznos súly elég karcsú.
A kombik pedig még nehezebbek és a többlet is lejön a hasznos súlyból. Szerintem ugyan nem kéne így lenni, tervezhetnének a kombit úgy hogy többet bírjon mint a sedán.

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #7509 Dátum: 2014.06.26 08:09:06 »
Most őszintén: Sokba kerülne egy vacsiúj fejlesztésű, középkategóriás, automata, kombi Toyota modell hibrid hajtással, normális felszereltséggel 8-8,5 Millió Forintért? Ezt a teljesség igényével és még több extrával föl lehetne tolni úgy 9,5 Millióig... Ha a hibrid hajtás miatt a vételár magasnak tűnne, egyszerűen kisebb árrést kellene erre a modellre vállalni és nyomni a piacon akár a céges flották számára...  :sorcerer:
Azt hiszem, ennél magasabbra jönne ki az ára.
Egy Auris hibrid van 8M körül, mire kigurulsz vele a kapun.  :whistling:
A tengerentúl a Camry hibrid 30e USD alatt megkapható.  :cry:
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

TZoli

  • Vendég
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #7510 Dátum: 2014.06.26 08:29:24 »

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #7511 Dátum: 2014.06.26 08:32:14 »
Gondolom a LB a legproblémásabb a karosszéria merevsége miatt.
A hibrid kombival az lehet a probléma, hogy súlyba nem tudsz többet rakni bele, akkor meg minek a többlet hely :hmmmm:  Azért a Priusnál is a 360kg hasznos súly elég karcsú.
A kombik pedig még nehezebbek és a többlet is lejön a hasznos súlyból. Szerintem ugyan nem kéne így lenni, tervezhetnének a kombit úgy hogy többet bírjon mint a sedán.
Ne magadhoz mérd a teherbírást! Egy család hol használja teljes terhelésen a kombiját? 2 felnőtt, 2 gyerek, meg a csomagok. Ez kb a teljes terhelés 2/3-a az esetek nagy többségében. A hibrid pedig erre teljesen alkalmas.

Az LB pontosan annyira merev, mint a kombi...  :whistling: Ha utóbbi jó, előbbi miért ne lenne az?
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #7512 Dátum: 2014.06.26 08:34:21 »
Azt hiszem, ennél magasabbra jönne ki az ára.
Egy Auris hibrid van 8M körül, mire kigurulsz vele a kapun.  :whistling:
A tengerentúl a Camry hibrid 30e USD alatt megkapható.  :cry:
Egy jól felszerelt dízel is bekerül 8,5-be. De erre mondom, hogy ha minden kötél szakad, kisebb árréssel kellene dolgozni ezesetben. A dízelnél nem szabadna érezhetően drágábbra beállítani az árát.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Corollás Gergő

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1206
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #7513 Dátum: 2014.06.26 08:35:09 »
Ezzel nem igazán arra válaszoltál, amit írtam  ;) ... Amúgy, én pusztán azt fogadom el nehezen, ha emberek baromságokat csinálnak minden külső kényszer nélkül. Arról pedig megvan a véleményem, akinek 1 tapasztalat többet számít, mint 10 ezer  :lol: ... amúgy nem kell idegeskedni  :) :flowers:

"Ha a tulajnak nincs vele gondja, vesz egy másikat utána..." - hmmm  :hmmmm: ! Ma egy 2006-os, 2.0 TDI Passat taxival mentem haza szerelőmtől. Elbeszélgettem a sofőrrel. Egy kijelentését emelném ki: HAT Passat után most úgy döntött, hogy valami mást (véletlenül Avensist) vesz - mert MOST lett elege abból, hogy a kocsijain állandóan elromlik valami.   :sorcerer::otlet:

Úgy gondolom, ez az állásfoglalása több szempontból is tanulságos (és nem, nem arra gondolok, hogy Toyotát akar venni a VW helyett).

Hány ilyet hallottam már én is Passat tulajdonosoktól... mármint, hogy váltanak, mert elegük van...

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #7514 Dátum: 2014.06.26 08:38:32 »
Mindig ez a statisztika ....
Igen. Mert ez a statisztika nem a mienk, hanem a nagyon patrióta német TÜV véleménye.  :whistling: Pont emiatt érdekes, amit a Passatról, Sharanról írnak, hogy tudniilik, értetlenül állnak az autók mégis magas eladási számai előtt...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i