Szerző Téma: Milyen autót vegyek?  (Megtekintve 1770465 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #7395 Dátum: 2014.06.23 22:01:49 »
. Viszont az, hogy 100 eladott Audira jut Európában 1 Lexus... simán csak röhejes, szegénységi bizonyítvány a vevők ítélőképességére nézve.)
Valószínű Európában nem tartják olyan presztízsűnek, mint a német prémiumokat. Nem ismerem a számokat, de most leváltott IS szemre nem fogyhatott rosszul Lexus viszonylatban.

TZoli

  • Vendég
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #7396 Dátum: 2014.06.23 22:03:28 »

Amúgy a Passat soklengőkaros csodája van alatta, ami itthon elég becsülettel kopik, használódik.

Nem jól tudod, a II-es Superb alatt már nem a soklengőkaros futómű van elöl!

Szervizelek pár ilyet és szoktam is velük menni, nem rossz szerintem.

Corollás Gergő

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1206
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #7397 Dátum: 2014.06.23 22:41:57 »
Nem jól tudod, a II-es Superb alatt már nem a soklengőkaros futómű van elöl!

Szervizelek pár ilyet és szoktam is velük menni, nem rossz szerintem.

Én vezettem már sok skoda octaviát és nem tudom mi a bajotok velük, szerintem igen jó kis autók, nekem semmi bajom nincs a futóművükkel.... sem...

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #7398 Dátum: 2014.06.23 22:48:14 »
Szervizelek pár ilyet és szoktam is velük menni, nem rossz szerintem.
:yes:

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #7399 Dátum: 2014.06.23 23:53:35 »
Nem jól tudod, a II-es Superb alatt már nem a soklengőkaros futómű van elöl!

Szervizelek pár ilyet és szoktam is velük menni, nem rossz szerintem.

Rákerestem gyorsan, 1-es Superb volt az, csak a faceliftes. Szóval még a téglalámpás.  ::)

Nem mondtam, hogy rossz, inkább furcsa. De pl a BX-ünk anno sokkal kényelmesebb volt, és jobban is fogta az utat. Tudom, más világ a hidró, de nekem az az etalon a kényelemben.  ::) :wub:
A Skoda csak olyan hajó érzést keltett bennem.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #7400 Dátum: 2014.06.24 00:58:02 »
Valószínű Európában nem tartják olyan presztízsűnek, mint a német prémiumokat. Nem ismerem a számokat, de most leváltott IS szemre nem fogyhatott rosszul Lexus viszonylatban.
2012-es számokat találtam hirtelen. OK... pesszimista becslésnek bizonyult részemről a 100 eladott Audira eső 1 eladott Lexus  :whistling: :lol: ... de annyira sokkal nem szebb a valóság.

Tehát: 2012-ben, Európában összesen 739.000 Audi talált gazdára... és 45.600 Lexus  ::)

Na, erre mondom, hogy ezt SEMMIFÉLE észérv nem indokolja. Csak és kizárólag szubjektív marhaságok.

('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Milyen autót vegyek?
« Válasz #7401 Dátum: 2014.06.24 07:01:07 »
Ebben szerintem egy olyan marginális mértékű dolog van, ami magyarázhatja ezt a különbséget: a kombi karosszéria hiánya. Valszeg azzal sem kelt volna el tobb Lexi, de szerintem sokkal-sokkal kisebb lenne a számokban a különbség.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #7402 Dátum: 2014.06.24 07:24:35 »
2012-es számokat találtam hirtelen. OK... pesszimista becslésnek bizonyult részemről a 100 eladott Audira eső 1 eladott Lexus  :whistling: :lol: ... de annyira sokkal nem szebb a valóság.
Tehát: 2012-ben, Európában összesen 739.000 Audi talált gazdára... és 45.600 Lexus  ::)
Na, erre mondom, hogy ezt SEMMIFÉLE észérv nem indokolja. Csak és kizárólag szubjektív marhaságok.
olyan statisztikád nincsen, amiben az USA eladások vannak? esetleg kínai, vagy japán? azok érdekesebbek lehetnek. mindenki tudja, hogy európában a lexus esélytelen, de mi a helyzet odaát?  :hmmmm:

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #7403 Dátum: 2014.06.24 09:40:44 »
USA-ban a Lexus 273.847 darabot adott el 2013-ban. Első helyen Merci (312.534) és BMW (309.280) áll. Audi a negyedik (158.061):

http://www.motorauthority.com/news/1089480_mercedes-edges-out-bmw-for-2013-u-s-luxury-car-sales-crown

Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12157
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #7404 Dátum: 2014.06.24 10:53:12 »
hát ez meglep..a jenkiknek is a fosch német álminőség kell? ahol ingyen van a benzin? itt ez lenne, vennék egy bazinagy camryt is ott mosolyognék.. :wub:
meg egy platós valamit toyotából.. :sorcerer:
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #7405 Dátum: 2014.06.24 10:54:43 »
A divat az esetek 99%-ában nem az ésszerűségről szól.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #7406 Dátum: 2014.06.24 11:22:43 »
hát ez meglep..a jenkiknek is a fosch német álminőség kell? ahol ingyen van a benzin? itt ez lenne, vennék egy bazinagy camryt is ott mosolyognék.. :wub:
meg egy platós valamit toyotából.. :sorcerer:
Mivel a fejlett országokban nagyon drága az emberi munka, amikor egy eszköz eléri azt a kort hogy már nem garanciális vagy egy picit sérült, inkább kukázzák (vagyis elviszi valami balkáni rosszarcú ember, aki még keres rajta pár forintot, meg kendácsolják amíg lehet). Abban a pár évben meg tökmindegy mit veszel.
Nincs ebben semmi meglepő. Valljuk be: mi is ebbe a kategóriába tartozunk, tetszik nem tetszik, evvan :)
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

OK fine

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1357
  • mazda mx-5
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #7407 Dátum: 2014.06.24 11:29:44 »
A két bekezdés nálad logikailag hogyan áll össze? Ha a vevő autója nem romlik el, az nem minőség - ellenben ha csendes, az minőség? Fura érvelés, nekem nem áll össze.

Másképpen fogalmazva, nem csak az a minőség, ami sose romlik el, hanem még egy nagy rakás egyéb tulajdonság is. Így már össze is áll a két bekezdés.
Ha egy autó megbízható, az a megbízhatóság egy faktora az autó minőségének, de semmiképpen sem kizárólagos kritérium. Minden, amiért a vevő hajlandó
fizetni, az mind a minőség tárgyköre - színválaszték, felszereltség választék, motorválaszték, karosszéria választék, finom anyagok, jó szigetelés, csillapított kezelőszervek, etc. - a lista igen hosszú, így
jól látható milyen nehéz dolga is van a tervező-,gyártó-,minőség-,anyag-,akusztikai-, mindenféle mérnököknek.  Már önmagában az, hogy adott márka értékesítője, szervizese hogyan áll hozzám és az autómhoz is
része a márka minőségének, de a számla, amit kiállítanak - annak az anyaga, formája, bármilyen tulajdonsága - is a minőség része. Nem véletlen működtetnek ezek a cégek is minőségirányítási rendszereket és
ezzel párhuzamosan meg kell feleljenek az anyavállalat által kiadott politikáknak.

A minőségérzet meg egy filozófiai kérdés. Kutyacsont, bullshit. Ha megfogom azt a nyomorult műszerfalat és puha, akkor az minőség. Teljesen más kérdés, hogy anyagában ócska vagy sem, mert amikor megfogom puha és mint vásárlónak akkor és ott elsődleges kritériumom, hogy puha legyen, még akkor is ha 6 év múlva spontán elporlad az egész. Ha nem kritériumom, hogy puha legyen, viszont 20 év után is legyen műszerfal, nos így ez esetben természetesen nem teljesül ennél a példánál a minőségi kritériumom. Minden attól függ miért vagyok hajlandó fizetni. Ez piaci szempontból nagyon igaz, a minőséget meg a piac határozza meg.
A kedves vevő azt kapja, amit szeretne - amire telik neki. Ezért létezik bálnapénisz bőr is alapanyagként autóbelsőhöz, mert van rá fizetőképes kereslet(sajnos). Nem tudni ennek a bőrnek milyen a minősége máskülönben, de könnyen lehet, hogy szakítószilárdságra vagy keménységre teljesen eltérő értékekkel bír egy hagyományos autóipari bőr alapanyaghoz képest és rosszabb a tartóssága, kopásállósága, égési tesztje, de mégis ad valamit, amitől az minőség. 
  "The fact is that if you want a sports car, the MX-5 is perfect. Nothing on the road will give you better value. Nothing will give you so much fun. The only reason I’m giving it five stars is because I can’t give it 14." /Jeremy Clarkson/

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #7408 Dátum: 2014.06.24 11:46:51 »
hát ez meglep..a jenkiknek is a fosch német álminőség kell? ahol ingyen van a benzin? itt ez lenne, vennék egy bazinagy camryt is ott mosolyognék.. :wub:
meg egy platós valamit toyotából.. :sorcerer:

Camry-ből 400.000 darab fogyott USA-ban, legnépszerűbb típus kategóriáján belül :)
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #7409 Dátum: 2014.06.24 11:48:19 »
Azt hiszem, nem kötelező egyeértenünk ebben.  :hug:
Számomra, amiről írsz, továbbra is elsősorban az érzet és nem a valódi minőség.
A vevők érzetet vesznek mindazzal, amit elsoroltál. A Minőség magában foglalja a tartósságot és a megbízhatóságot is. Javíts ki, ha tévedek, de korábban senki nem írt olyat, hogy a minőség csak és kizárólag abban rejlik, hogy x dolog évtizedekig tökéletesen működik. a Minőség egy komplex rendszer összefoglaló neve, amiben minden pozitív tulajdonsága a terméknek klappol.

Ha egy műszerfal puha, de pár év múlva porlik, annak bizony az ég világon semmi köze a Minőséghez (értelem szerűen itt a pozitív értelemben vett Minőségre gondolok), az csak egy érzet, egy átverés, egy első benyomás, semmi más. Ha egy műszerfal első érintésre is kellemes, és még 15 év múlva is ugyanúgy áll, ugyanolyan a színe, ugyanolyan a tapintása, akkor az Minőségi anyag/munka/termék.  :yes:

És a német gyártók bizony nagyon nagyon szeretnek játszani ezzel a fogalomkörrel. Legismertebb példa az ezredforduló környékén gyártott VW és Audi modellek gumírozott (Ferdinand Piech féle) bevonata, ami a hő, izzadság, akármi hatására műlni kezdett. Az elején el volt mindenki hűlve, hogy "aztaaa, milyen prémium ÉRZETŰ az autó, aztán, pár hónap múlva szembesültek vele, hogy a nem egészen 1 éves autójuk ajtófoggantyúi milyen gustustalan módon képes hámlani, mállani. Nos, EZ az ÉRZET, amivel nagyon is át lettek verve az emberek. De ez csak egy példa... számtalan van még.
Ehhez képest a legújabb Yarisnál, Aurisnál kissé pontatlan lökhárító illesztés ugyan zavaró szépséghiba, de egy eleve nem prémiumnak eladott autó esetében azért nem számít olyan nagy hibának. Persze, egy Toyotának ilyet sem szabadna elkövetnie, ezt aláírom...node, ennél sokkal komolyabb problémák vannak a német prémiumnak nevezett autóknál (lásd. BMW M-modellek motorproblémáit, vagy az elszabaduló műanyag pillangószelepek által okozott teljes motorhalálig a 20d modelleknél), amit a vásárló nem lát, ő el van telve a kényelmes, sportos vezetőüléssel, a "ráhajtott" műszerpulttal, a kifogástalan útfekvéssel és motorhanggal, a BMW-feelinggel. Ezek csupa olyan dolgok, amik sokszor a szomorú valóságot elfedve, az közvetlen érzékeinkre hatnak. Szerintem tisztában kell lenni a dolognak ezen vonatkozásával is, ha Minőségről beszélünk.  :surrender:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i