Szerző Téma: Milyen autót vegyek?  (Megtekintve 1770591 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

OK fine

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1357
  • mazda mx-5
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #7365 Dátum: 2014.06.23 13:12:46 »
Ez nem fekete-fehér nézet. A VW-csoport a valódi műszaki minőség, és ezáltal a megbízhatóság rovására spórol, a látható-hallható-tapintható minőségérzet érdekében. Tehát bepi nagyon is valós dologra célzott - és biztosan nem arra, hogy a Toyota esetében nem romlik el SEMMI. "Csak" arról van szó, hogy kevesebb dolog romlik el ritkábban.

Lehet választani, kinek mi a szimpatikusabb. De bennem is az fogalmazódott meg, már tizen-x éve a Golf IV ÁL-minősége láttán (amikor olvastam róla, hogy olyasmi eszközökkel élnek mint pl. a váltókar aljára szerelt ellensúly, amitől jobb lesz a kapcsolási ÉRZET), hogy ez egy nagy vakítás, amit bizony olyasmin spórolnak meg, hogy x beszállítónak kevesebbet fizetnek a vezérműszíj-görgőért  :otlet:

Egyébként mindenki nagyon félre ismeri a minőség fogalmát. Nem keverendő a funkcionálisan megfelelő termék fogalmával. A minőség nem az, ami nem romlik el soha és funkcionálisan rendben van.
A minőség nagyon egyszerűen az, amiért a vevő hajlandó fizetni, illetve az esetleges látens igények. Mivel a terméknek van minősége és a pl. a szolgáltatás is termék, így egy plasztikai műtétnek is van minősége, konkrétan mennyire lesz mondjuk esztétikus egy nő melle, pedig funkcionálisan a kettőnek semmi köze egymáshoz.

Ha egy audi, csendes, puha, etc. az nem érzet, az minőség kőkeményen  :excl: Nem szubjektíve, objektíve. A vevő ezért fizet, az autógyár ezért fejleszt, hangol, nem is keveset.
Ez bizony nagyon is minőség. Tudom, látom, pont erről szól a munkám. Más kérdés, hogy olyan szintre van ez fejlesztve, hogy szerintem is baromság, sőt erkölcstelen bezúzatni, megreklamálni olyan
alkatrészeket, amik funkcionálisan totálisan rendben vannak, de van rajtuk valamilyen -  jó eséllyel a vevő által sose lesz felfedezve - esztétikai hiba vagy deformitás, etc. 
  "The fact is that if you want a sports car, the MX-5 is perfect. Nothing on the road will give you better value. Nothing will give you so much fun. The only reason I’m giving it five stars is because I can’t give it 14." /Jeremy Clarkson/

Matthew90

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2743
  • Nem elfogult, de TOYOTA-Fan :)
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #7366 Dátum: 2014.06.23 13:31:10 »
A Skoda iszonyú kedvezményeket képes adni újonnan. Ha egy Octaviát, vagy Superbet felhúzol extrákkal, valóban durván drága lesz a listaára, de a vételára a kedvezményekkel együtt mégis nagyon kedvező lesz. Ismerősöm most kapott egy céges vatta új Octavia kombit 1,6 crtdi-vel, rendesen felszerelve. 7 milla fölötti lett volna a listaára, de a vételár mégis 6 misi lett.
Ez rendben is van, valóban bazi jó ár, egy bazi jó ÚJ autóért, csak a kisördög ott motoszkál bennem, hogy valahol, valamin el kell, hogy spórolják a minőséget, hogy ilyen áron tudják adni az autókat.
És, mivel, én nem tehetem meg, hogy újonnan veszek 5 évig garanciális autót, ezért, engem nagyon is érdekel az, hogy MIN spórolnak, emiatt valszeg használtan nem vennék majd Skodát.

Nem vagyok róla meggyözödve, hogy a Skoda a vásárló  kárára spórolna.  :nono:

Ha megnézed, hogy hány cég vesz céges kocsinak pl. Octaviát, annak oka lehet a flottakedvezményeken kívül is.  :cool2:

Nálunk is van egy szintén 1.6 CR-TDI, automata Octavia, kb 2 éves, van benne 60-80 ezer km.
Autópálya tempónál hangos ugyan egy kicsit, de 6 liternél többet normális használat mellett nem tudsz vele megetetni.  ;)
Céges autónak tökéletes, hisz:

- nincs semmi felesleges cicoma amit kifizettetne a Skoda a vásárlóval. (Egy cég nem fizeti ki ami nem okvetlenül szükséges. Egy magánszemélyt meg lehet gyözni, hogy milyen f.sza minöségü mondjuk a középkonzol, ezért drágább mondjuk egy másik modellnél. Egy cég ezt lesz.rja.)

- jó az árképzésük, fizessen akinek sok extra kell, olcsón megussza akinek nem kell minden új ketyerre (ez a cégek mellett pl. OldPietnek is kedvezö lehet  :D )

- presztizsben jobbak egy olasz vagy francia ÀTLAGmárkánál, de nincs felesleges prémium-árképzésük sem (mint a többi német márkának, kivéve talán az Opelt).

Ha körülnézel a hahun, Skodára, dízelre, és szervízkönyvesre szükitessz az elmúlt 5 évböl, a kocsik 70%-a jó eséllyel céges autó lesz.  :yes:

Pont ez az oka, amiért pl én minden további nélkül elfogadnék egy ilyen Superb-t.



De az Avet SOHA nem adnám oda érte, mert a Skoda ahhoz képest fapados belül és ha azt mondják, hogy a Toyota unalmas belül, nézzenek meg pár Skodát.  :innocent:



Toyota Corolla E12 Sedan 1.4 Linea Terra (2011.09.-2013.10.)
Toyota Avensis T25 Sedan 1.8 Sol Technic (2013.10.-2017.01.)
Toyota Prius III Premium + Solar roof + Navi + Leather (2017.01.- )

362.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #7367 Dátum: 2014.06.23 13:31:26 »
Senki nem mondta azt, hogy az Audinak nincs valós minősége, de az igaz, hogy főleg műszaki téren főleg a minőségÉRZET az, amit hibátlanul tud.
Konyhanyelven: a minőségérzet az, amit látsz, tapintasz, hallasz. A valódi minőség az, amikor mindez találkozik a konkrét megbízhatósággal és tartóssággal, tehát, minden együtt van.

Az Audinál a minőségérzet megtévesztő, mert, bár, beülsz és azt mondod, hogy ***eg!", valójában, azonban, a lemezek alatt (ahová nem látsz be) közel sem az az igényesség van jelen. Ezért kell megkülönböztetni a két fogalmat, mert meglehetősen jelentős a kettő közötti különbség.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #7368 Dátum: 2014.06.23 13:38:30 »
Nem vagyok róla meggyözödve, hogy a Skoda a vásárló  kárára spórolna.  :nono:

Ha megnézed, hogy hány cég vesz céges kocsinak pl. Octaviát, annak oka lehet a flottakedvezményeken kívül is.  :cool2:

Nálunk is van egy szintén 1.6 CR-TDI, automata Octavia, kb 2 éves, van benne 60-80 ezer km.
Autópálya tempónál hangos ugyan egy kicsit, de 6 liternél többet normális használat mellett nem tudsz vele megetetni.  ;)
Céges autónak tökéletes, hisz:

- nincs semmi felesleges cicoma amit kifizettetne a Skoda a vásárlóval. (Egy cég nem fizeti ki ami nem okvetlenül szükséges. Egy magánszemélyt meg lehet gyözni, hogy milyen f.sza minöségü mondjuk a középkonzol, ezért drágább mondjuk egy másik modellnél. Egy cég ezt lesz.rja.)

- jó az árképzésük, fizessen akinek sok extra kell, olcsón megussza akinek nem kell minden új ketyerre (ez a cégek mellett pl. OldPietnek is kedvezö lehet  :D )

- presztizsben jobbak egy olasz vagy francia ÀTLAGmárkánál, de nincs felesleges prémium-árképzésük sem (mint a többi német márkának, kivéve talán az Opelt).

Ha körülnézel a hahun, Skodára, dízelre, és szervízkönyvesre szükitessz az elmúlt 5 évböl, a kocsik 70%-a jó eséllyel céges autó lesz.  :yes:

Pont ez az oka, amiért pl én minden további nélkül elfogadnék egy ilyen Superb-t.
De az Avet SOHA nem adnám oda érte, mert a Skoda ahhoz képest fapados belül és ha azt mondják, hogy a Toyota unalmas belül, nézzenek meg pár Skodát.  :innocent:
Hidd el nekem, a Skoda pusztán a Porsche Hungária rendkívül agresszív piacpolitikája miatt ennyire sikeres.  ;) Igen, valszeg jóval alacsonyabb lehet az árrés egy-egy modelljén, de, ha hozzávesszük, hogy a Rendőrség, MK, és egyéb hatalmas állami szervek is innen szerzik be a flottájukat, akkor mégis pénzüknél vannak.

Ahogy írod is, céges autónak kiválóak, aláírom. Sőt, még akár családinak is teljes mértékben megfelel helykínálatra, felszereltségre. De a hangszigetelése érezhetően karcsúbb, és főleg a rugózása butább, mint egy átlag autójé. Ez utóbbi gyakorlatilag minden tesztben kijön, és saját tapasztalatom is ez. Egyszerűen döcög az úton olyan helyeken, ahol bármilyen más autó, amit eddig vezettem viszonylag lágyan átmegy. És ez nem magyarázható azzal, hogy a Skoda feszesebb futóműve jobb úttartással párosul, mert nem. Egyszerűen hagytak a VW-nél ennyi csiszolatlanságot az autóban, szándékosan. És ez a hétköznapi életben számomra nagyon bántó.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Matthew90

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2743
  • Nem elfogult, de TOYOTA-Fan :)
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #7369 Dátum: 2014.06.23 13:51:18 »
Senki nem mondta azt, hogy az Audinak nincs valós minősége, de az igaz, hogy főleg műszaki téren főleg a minőségÉRZET az, amit hibátlanul tud.
Konyhanyelven: a minőségérzet az, amit látsz, tapintasz, hallasz. A valódi minőség az, amikor mindez találkozik a konkrét megbízhatósággal és tartóssággal, tehát, minden együtt van.

Az Audinál a minőségérzet megtévesztő, mert, bár, beülsz és azt mondod, hogy ***eg!", valójában, azonban, a lemezek alatt (ahová nem látsz be) közel sem az az igényesség van jelen. Ezért kell megkülönböztetni a két fogalmat, mert meglehetősen jelentős a kettő közötti különbség.

Jajj Bepi, ne ezt ne..  :nono:

Az Audik elég drágák ahhoz, hogy beleférjen a büdzsébe megcsinálni a cock-pitnél a húb.zmeg érzést és jusson minöségi anyagokra mindenhova. ;)

Ne hidd azt, hogy az Audik légvárak, ahol a külcsin mögött nem rejtözik semmi.  :szemez:



Toyota Corolla E12 Sedan 1.4 Linea Terra (2011.09.-2013.10.)
Toyota Avensis T25 Sedan 1.8 Sol Technic (2013.10.-2017.01.)
Toyota Prius III Premium + Solar roof + Navi + Leather (2017.01.- )

362.

Matthew90

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2743
  • Nem elfogult, de TOYOTA-Fan :)
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #7370 Dátum: 2014.06.23 13:53:18 »
Hidd el nekem, a Skoda pusztán a Porsche Hungária rendkívül agresszív piacpolitikája miatt ennyire sikeres.  ;) Igen, valszeg jóval alacsonyabb lehet az árrés egy-egy modelljén, de, ha hozzávesszük, hogy a Rendőrség, MK, és egyéb hatalmas állami szervek is innen szerzik be a flottájukat, akkor mégis pénzüknél vannak.

Ahogy írod is, céges autónak kiválóak, aláírom. Sőt, még akár családinak is teljes mértékben megfelel helykínálatra, felszereltségre. De a hangszigetelése érezhetően karcsúbb, és főleg a rugózása butább, mint egy átlag autójé. Ez utóbbi gyakorlatilag minden tesztben kijön, és saját tapasztalatom is ez. Egyszerűen döcög az úton olyan helyeken, ahol bármilyen más autó, amit eddig vezettem viszonylag lágyan átmegy. És ez nem magyarázható azzal, hogy a Skoda feszesebb futóműve jobb úttartással párosul, mert nem. Egyszerűen hagytak a VW-nél ennyi csiszolatlanságot az autóban, szándékosan. És ez a hétköznapi életben számomra nagyon bántó.

Na akkor erre annyit, hogy:

A h.lyék (gazdagok, akik nem annyira nézik, hogy mire költenek) ezért vesznek Audit és BMW-t.
Az okosak meg Toyotát.  :flowers:  :hug:



Toyota Corolla E12 Sedan 1.4 Linea Terra (2011.09.-2013.10.)
Toyota Avensis T25 Sedan 1.8 Sol Technic (2013.10.-2017.01.)
Toyota Prius III Premium + Solar roof + Navi + Leather (2017.01.- )

362.

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #7371 Dátum: 2014.06.23 14:03:11 »
Na akkor erre annyit, hogy:

A h.lyék (gazdagok, akik nem annyira nézik, hogy mire költenek) ezért vesznek Audit és BMW-t.
Az okosak meg Toyotát.  :flowers:  :hug:
Fogalmazzunk úgy hogy a gazdagok elég okosak ahhoz, hogy keressenek annyit, amennyivel nem kell már ésszel dönteniük vásárlás esetén :)
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #7372 Dátum: 2014.06.23 14:10:10 »
Jajj Bepi, ne ezt ne..  :nono:

Az Audik elég drágák ahhoz, hogy beleférjen a büdzsébe megcsinálni a cock-pitnél a húb.zmeg érzést és jusson minöségi anyagokra mindenhova. ;)

Ne hidd azt, hogy az Audik légvárak, ahol a külcsin mögött nem rejtözik semmi.  :szemez:
Én ezt nem írtam. Legalábbis szó szerint nem. Van bennük minőség, de a minőségérzet szerintem erősebb.
Ezt több, egymástól független szakműhelyben (fóliás, hifi) dolgozó emberke mondta nekem, akik több tucat autót szedtek már szét.

Pl. a fóliás szakember véleménye az volt, hogy hogy az Audik csak az S6 szinttől felfelé hozza azt az elvárható, lemezek alatti minőséget, amit alapból elvárna az ember annyi pénzért. Neki egy B6-os Passatja van, a VW-t kerek perec szidta, mert nem lehet úgy kárpitot megbontani, hogy a gyári patentokkal lehessen összeszerelni. Alap, hogy ilyenkor vesz hozzá pár csomag új patentot.

A németek közül szerinte a BMW a legkomolyabb műszaki tartalmú autó, az jó értelemben olyan szinten, vagy még feljebb van, mint a Toyota/Lexus (igen, ezeken a gyári műanyag patentok 10 év felett is olyan rugalmasak, hogy pontosan ugyanúgy mennek vissza a helyükre, ahogy szétjöttek és a kárpitok a többedik szétszedés-összerakást követően is ugyanúgy állnak, mint, ahogy a gyárból kijött az autó). A Mercit iszonyú nehéz szétszedni, nagyon melós.

Az álom autója meglepő módon a Lexus LS600h...  :whistling:

szóval, félreértés ne essék, én nem azt mondom, hogy az Audi nem minőségi autó. De, az, csak az objektíven mérhető Minőségnél erősebb benne a minőséÉRZET.  ;) Persze, lehet, hogy a mostaában bemutatott legeslegújabb modellek jobbak e tekintetben, mint a pár éves típusok, de a külcsíny alapján én nem hiszek az ilyesféle csodákban a mai profitorientált, tömegtermelő világban.  :sorcerer:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #7373 Dátum: 2014.06.23 14:27:22 »
Hagy vezessek be egy kis piaci logikát. Az a jó autó/autómárka amiből sokat eladnak. A gyárak profitorientáltan működnek, tehát a cél a minél nagyobb profit. Ha az Audiból sokat adnak el (márpedig elég sokat) akkor az azt mutatja, hogy az emberek elégedettek vele, tehát pont annyira minőségi amennyire kell. (v.ö.: az a jó tévéműsor, amit sokan néznek. Lehet szidni a barátokköztet, mégis meghatározó szereplő a piacon, és senki nem tud hozzá hasonló nézettséget felmutatni, tehát ez kell az embereknek).

És lehet hülyézni az emberek autóvásárlási szokásait és lehet mindenféle okoskodó maszturbációt végezni, de piacgazdaságban mégiscsak az eladások száma legfőbb mutató.  :hug: (ha egy autó rosszminőség, akkor csökkeni fognak a mutatói, ha jó akkor növekedni). Ennyire egyszerű.
« Utoljára szerkesztve: 2014.06.23 14:29:57 írta mondi »
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #7374 Dátum: 2014.06.23 14:53:12 »
Lehet szidni a barátokköztet, mégis meghatározó szereplő a piacon, és senki nem tud hozzá hasonló nézettséget felmutatni, tehát ez kell az embereknek).

Jó példa, hiszen szar minőségről van szó mégis kell sok embernek :)
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #7375 Dátum: 2014.06.23 15:01:35 »
Hagy vezessek be egy kis piaci logikát. Az a jó autó/autómárka amiből sokat eladnak. A gyárak profitorientáltan működnek, tehát a cél a minél nagyobb profit. Ha az Audiból sokat adnak el (márpedig elég sokat) akkor az azt mutatja, hogy az emberek elégedettek vele, tehát pont annyira minőségi amennyire kell. (v.ö.: az a jó tévéműsor, amit sokan néznek. Lehet szidni a barátokköztet, mégis meghatározó szereplő a piacon, és senki nem tud hozzá hasonló nézettséget felmutatni, tehát ez kell az embereknek).

És lehet hülyézni az emberek autóvásárlási szokásait és lehet mindenféle okoskodó maszturbációt végezni, de piacgazdaságban mégiscsak az eladások száma legfőbb mutató.  :hug: (ha egy autó rosszminőség, akkor csökkeni fognak a mutatói, ha jó akkor növekedni). Ennyire egyszerű.
Hát kicsit ez így túlzás, világviszonylatban azért toppon van a Toyota. Viszont normális nemzet általában a saját gyártmányait veszi és nem fikázza azokat (erre is van példa), oszt fricclandia elég nagyra sikeredett.
A Lexusnak meg egyelőre legnagyobb baja, hogy nincs mögötte 50-100 év történelem, pár diktátorral, pápával a hátsó ülésen (van helyette pár amcsi repper :D)
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #7376 Dátum: 2014.06.23 15:04:02 »
Jó példa, hiszen szar minőségről van szó mégis kell sok embernek :)
Mondjuk inkább leköti a figyelmüket és az idejüket, ennyi pletykát nem tudnak összeszedni saját életükben. Lényeg hogy leköti őket és ez a cél.
Olyan mint autóban a Dacia ;)- csak azt a szomszédok is látják :lol:
(Én évekig néztem Görögországban a Gute Zeiten schlechte Zeiten-t. Elhatároztuk itthon ilyent nem fogjuk nézni, még soha nem néztünk végig egy részt sem- nehogy megfertőződjünk [rohog])

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #7377 Dátum: 2014.06.23 15:51:19 »
Jó példa, hiszen szar minőségről van szó mégis kell sok embernek :)

nem érted.
sok olyan ember van, akinek EZ kell. mert ez felel meg az elvárásaiknak.
egyszer pár napja már korábban megpróbáltam ugyanezt ideírni én is.

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #7378 Dátum: 2014.06.23 16:29:57 »
nem érted.
sok olyan ember van, akinek EZ kell. mert ez felel meg az elvárásaiknak.
egyszer pár napja már korábban megpróbáltam ugyanezt ideírni én is.
Erre gondoltam én is, nem mindenkinek priós a minőség, sőt valaki arra gerjed amire a többség. Nincs ezzel gond. Toyota-nak is vannak hátrányai, ezért is nem olyan népszerűek mint a német autók, nem tudom itt már nagy hosszan megy a vita erről, kezd konvergálni a végtelenségbe.
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #7379 Dátum: 2014.06.23 19:17:42 »
Valóban nem - de az Octavia nem alsóközepes autó már.
De bizony az. Csak az alsóközepesek közt a legtágasabb, legnagyobb, pont, mint a Superb a középkategóriában.
Én egy autó méret osztályozását komplex szempontok alapján határozom meg. Az Octavia nem a Passat/Insignia/Avensis osztályban játszik szerintem.
Műszakilag a Golf-családja.
Motorizáltsága is alsóközepes (1,2es belépő motor).
Árazása is alsóközepes.

Egy céges flottavásárlásnál is Octaviat a Focusok helyett vesznek, nem Mondeo helyett. És ezért is írtam Bepi hsz-ére, hogy nem kevés pénz 6millió Ft egy alsóközepesért.