Egyetértünk abban, hogy tizen-x évre már jó ötlet új kocsit venni !
Viszont: nem 2-3 éves korig érdekes csak az értékvesztés. Ahogy a cikk is 5 éves ciklussal számol, nagyon helyesen. Tehát hacsak nem tényleg tizen-x évre veszed, mindenképpen jobban jársz a használttal.
(Amúgy édesapám az Avét 3 évesen vette, 39 ezer km-rel és abszolút hibátlan, újszerű állapotban. Az eredeti 8.5 helyett 4.5 millióért. És nem hinném, hogy majd számítani fog, 15 vagy 18 éves-e. De ez kétségtelenül egy kivételesen jó vétel volt; nehéz találni 3 éves nagy kocsit 39 ezer km-rel.)
S hogy honnan lenne utánpótlás, ha mindenki okos lenne? Sehonnan ! De szerencsére amíg a világ világ, mindig a buták lesznek többségben
Szerintem az az egészséges, hogy ha az ember új autód tud venni. Sajnos ez itt Magyarországon elég ritka, így nagy a használt-autó kultusza.
Én anno 2,4M-ért vettem a corollát kerek 4évesen. Azért vettem használtan, mert nagyobb volt az igényem, mint amennyi pénzem volt. És ez egy jó darabig így is marad, mert jelenleg is nagyobb az igényem, mint a rendelkezésre álló pénzem. Rokonaink megveszik az 1,4TSI Golf7est újonnan, mert nekik egyszerűen nem kell annál nagyobb, jobb, erősebb autó. Ellenben van autóra 5milliójuk. Német ismerősöm meg megveszi az új E-merci 200 benzin-kompresszoros kocsit, mert neki tökéletesen elég, és nem akar 350-est 1évesen.
Én is használtban gondolkodom, de el tudom képzelni azt az érzést, hogy az embernek csömöre van a használt autókból, és van annyi pénze, hogy vehet egy újat, de az igényei nem mindig egy lépéssel legyenek a pénze előtt.