Érdekes, én mindig azt gondoltam, hogy a Polo sokkal biztosabb konstrukció, mint a Fabia. De ha ez nem így van, akkor nem is nagyon érdemes a drágább Polot nézni.
A Yaris tekintetében a leírtakkal egyetértek. Amikor még IS-em volt kaptam kétszer is yarist csereautónak. Ha jól emlékszem I-es és II-est is. Amikor az IS-be visszaültem, kicsinek éreztem az IS-t. Viccen kívül mondom. És tényleg tele van rekeszekkel, szóval nagyon jó autó!
Nem csodálom, hogy kicsinek érezted utána az IS-t - mert elöl tényleg szűkebb. A Corolla is szűkebb. De még az Avensis is passzentosabb érzés, Yarisból átülve. Bár ez persze részben szubjektív is - de tény, hogy a Yarisban nagyobb a tér pl. a fejed mellett és a fejed fölött - az "üres" műszerfal előtted pedig tovább javítja szubjektíven is a térérzetet
Polo: a konstrukció gyakorlatilag teljesen megegyezik a Fabiáéval (gondolok itt most a Fabia I-re, és a dupla kerek lámpás Polora) - csak a karosszéria más. Viszont a beszállított alkatrészek, és/vagy az összeszerelés minőségében mégis lehet eltérés, mert a Polok a TÜV-statisztika szerint gyakrabban hibásodnak meg - és máshol is azt olvasni, hogy több velük a gond. Sajnos a Fabiával is az átlagosnál több probléma van - de a Poloval még több.
Számokban: pl. a 9 éves autók között, egy 85-ös listán, a Fabia a 38. helyen áll, 21.5 %-os bukási aránnyal. A Polo csak a 64., 25.7 %-al. Viszonyításnak: a kiskocsik közül legjobb ebben az évjáratban a Honda Jazz, a 3. helyen 10.7 %-al. Mindezt úgy, hogy a Fabiában átlagosan 106 ezer, a Poloban 88 ezer, a Jazzben pedig 93 ezer km volt