Szerző Téma: Milyen autót vegyek?  (Megtekintve 1770208 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #6345 Dátum: 2014.02.23 18:00:19 »
a héten megjelent a skodás fórumban egy srác egy rohadó kuszöbös fóbiával.

http://kepfeltoltes.hu/140220/CameraZOOM-20140220065931648_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

mindenki körbecsodálkozta..még a profik is. ha az enyém ilyen lesz , lököm a kútba.. :surrender: :cry: :lol:
Hahaha, ez nem típushiba, hanem gondatlan gazda!!!!    Minden autón simán előjöhet, kivétel nélkül.  A kasztni alatti esővíz elvezető el van tömődve a motorháztető és a szélvédő között beeső falevelektől, meg portól, kell egy kis víz, gépi mosó aztán szépen megtelepszik a kellemes korrozív trutymó a sárvédő-küszöb-tarérjlemez szentháromság tövében, ahol le kellene folynia a víznek és gyakorlatilag konstans 2 hét kánikula alatt szárad(hat) csak ki.

Itt aztán nem számít a galvanizált kasztni sem, az évek és a víz megteszi a hatását. Ne adj Isten egy lappangó testzárlat még némi áramot is juttat az elegyhez.  Mmmmmm, ide hallom a korriziót.

Tessék tavasszal alaposan kimosni az érintett területet, 10 perces slagolással csodát lehet tenni.
A bemutatott Fabia küszöbje is így járt. A rozsdaboglya mögött 5-10 cm magasan áll a trutymó, le merem fogadni.

Ha nagyon kell képeket mókolhatok.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #6346 Dátum: 2014.02.23 18:03:36 »


Pont ezt mutatja meg nagyon jól a TÜV-stat, amiben pl. látsz ilyet, hogy 9 évesen az Alfa 147-esek 30.7 %-a bukik meg a vizsgán (átlagosan 110 ezres futással), a Corolláknak meg a 12.5 %-a (101 ezressel). Ebből, tekintettel arra hogy mit néznek egy műszakin, pont a beépített alkatrészek élettartamára, tartósságára lehet következtetni.
Ez a német TÜV hogy van? :hmmmm: Nálunk se 2 fillér a vizsga, gondolom náluk még drágább. Ha sejtem hogy nem jó a kocsim, átnézetem (pláne ha egy "elromlós" autóm van). Nálunk a céges vizsgahelyeken is előbb megnézik, nem buktatnak rögtön, még a legolcsóbba helyeken sem :hmmmm:

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #6347 Dátum: 2014.02.23 18:09:34 »
Hahaha, ez nem típushiba, hanem gondatlan gazda!!!!    Minden autón simán előjöhet, kivétel nélkül.  A kasztni alatti esővíz elvezető el van tömődve a motorháztető és a szélvédő között beeső falevelektől, meg portól, kell egy kis víz, gépi mosó aztán szépen megtelepszik a kellemes korrozív trutymó a sárvédő-küszöb-tarérjlemez szentháromság tövében, ahol le kellene folynia a víznek és gyakorlatilag konstans 2 hét kánikula alatt szárad(hat) csak ki.

Itt aztán nem számít a galvanizált kasztni sem, az évek és a víz megteszi a hatását. Ne adj Isten egy lappangó testzárlat még némi áramot is juttat az elegyhez.  Mmmmmm, ide hallom a korriziót.

Tessék tavasszal alaposan kimosni az érintett területet, 10 perces slagolással csodát lehet tenni.
A bemutatott Fabia küszöbje is így járt. A rozsdaboglya mögött 5-10 cm magasan áll a trutymó, le merem fogadni.

Ha nagyon kell képeket mókolhatok.
Lehet benne valami, horganyzottnál 20 év után biztos. De azért az is lehet konstrukciós hiba , hogy ott megáll a trutyi, mert az már csak olyan megállos.

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9393
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #6348 Dátum: 2014.02.23 18:13:15 »
Lehet benne valami, horganyzottnál 20 év után biztos. De azért az is lehet konstrukciós hiba , hogy ott megáll a trutyi, mert az már csak olyan megállos.
Azért azt az autót sem hülyék tervezték ... ki kell tisztítani a kifolyót!!!

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #6349 Dátum: 2014.02.23 18:32:43 »
Lehet benne valami, horganyzottnál 20 év után biztos. De azért az is lehet konstrukciós hiba , hogy ott megáll a trutyi, mert az már csak olyan megállos.

Kivétel nélkül mindegyikben megáll, nincsen ott konstrukciós hiba. A Rollsban és a Tata Nano-ban is.  Mondjuk a Rolls inkább áll garázsban, mint a Nano. De Murry komám Fabiaja jellemzően idáig csillaggarázsban állt, alkalmasint fák alatt, ahonnan hullik a falevél, por meg mindenütt van és eső is.  Nem kell ide sok. A panelben meg nem mindenütt van slag, amivel ki lehetne slagolni.  Max a kézimosóban. 10 tulajdonos közül max egy, aki kivereti a trutyit.
A másik kedvenc hely a hátsó sárvédőív visszahajtása. Na itt is megáll a saras trutymó, télen kellemesen sós hatással.  Innen is illik kiveretni. Kerekenként egy fél perces művelet, és nem csámcsog a rozsda.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #6350 Dátum: 2014.02.23 18:41:37 »
Kivétel nélkül mindegyikben megáll, nincsen ott konstrukciós hiba. A Rollsban és a Tata Nano-ban is.  Mondjuk a Rolls inkább áll garázsban, mint a Nano. De Murry komám Fabiaja jellemzően idáig csillaggarázsban állt, alkalmasint fák alatt, ahonnan hullik a falevél, por meg mindenütt van és eső is.  Nem kell ide sok. A panelben meg nem mindenütt van slag, amivel ki lehetne slagolni.  Max a kézimosóban. 10 tulajdonos közül max egy, aki kivereti a trutyit.
A másik kedvenc hely a hátsó sárvédőív visszahajtása. Na itt is megáll a saras trutymó, télen kellemesen sós hatással.  Innen is illik kiveretni. Kerekenként egy fél perces művelet, és nem csámcsog a rozsda.
Kocsija válogatja :hmmmm: Szerintem ez is "konstrukciós hiba":
Nekem a 22 éves 123-as Merci se, de a 18 éves 190D se rohadt a sárvédőknél :no:
Az első a küszöb elején rohadt (inkább kőfelverődéstől), a másik a műanyag alatt a küszöb végig rohadt.
Kerékívek inkább sérüléstől szoktak kezdeni rohadni, ha javítgatják pláne.

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12157
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #6351 Dátum: 2014.02.23 19:04:10 »
Kivétel nélkül mindegyikben megáll, nincsen ott konstrukciós hiba.

így van, a corollánál is megállt. amúgy mindent leírtál, minden így van.  ;) :hug:
ki kell verni az a lényeg.  :otlet:
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3037
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #6352 Dátum: 2014.02.23 19:16:39 »
Hahaha, ez nem típushiba, hanem gondatlan gazda!!!!    Minden autón simán előjöhet, kivétel nélkül.  A kasztni alatti esővíz elvezető el van tömődve a motorháztető és a szélvédő között beeső falevelektől, meg portól, kell egy kis víz, gépi mosó aztán szépen megtelepszik a kellemes korrozív trutymó a sárvédő-küszöb-tarérjlemez szentháromság tövében, ahol le kellene folynia a víznek és gyakorlatilag konstans 2 hét kánikula alatt szárad(hat) csak ki.

Itt aztán nem számít a galvanizált kasztni sem, az évek és a víz megteszi a hatását. Ne adj Isten egy lappangó testzárlat még némi áramot is juttat az elegyhez.  Mmmmmm, ide hallom a korriziót.

Tessék tavasszal alaposan kimosni az érintett területet, 10 perces slagolással csodát lehet tenni.
A bemutatott Fabia küszöbje is így járt. A rozsdaboglya mögött 5-10 cm magasan áll a trutymó, le merem fogadni.

Ha nagyon kell képeket mókolhatok.
Javallom a DIY részbe karbantartás címszó alá betenni! ::) :yes:
...De ha már szóba jött: érdemes tavaszi nagytakarításkor a sárpofozók mögé nézni - akár az első ajtók felől is -, mert a levelek az esővíz-elvezető két oldalán leesve ott komposztálódnak. Anno egy-egy marék humuszt termeltem ki onnan, és már láttam AE92-es Corit ezért szétrohadt lemezekkel.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #6353 Dátum: 2014.02.23 19:21:11 »
Kocsija válogatja :hmmmm: Szerintem ez is "konstrukciós hiba":
Nekem a 22 éves 123-as Merci se, de a 18 éves 190D se rohadt a sárvédőknél :no:
Az első a küszöb elején rohadt (inkább kőfelverődéstől), a másik a műanyag alatt a küszöb végig rohadt.
Kerékívek inkább sérüléstől szoktak kezdeni rohadni, ha javítgatják pláne.

Teljesen másról szól a téma, mint amit Te írsz.  De mindegy. A Merci is tud rohadni ott, hidd el.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #6354 Dátum: 2014.02.23 19:21:35 »
így van, a corollánál is megállt. amúgy mindent leírtál, minden így van.  ;) :hug:
ki kell verni az a lényeg.  :otlet:

 [rohog] [rohog] [rohog] [rohog] [rohog] [rohog] [rohog] [rohog] [rohog] [rohog] [rohog] [rohog] [rohog]
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #6355 Dátum: 2014.02.23 20:27:00 »
egy újabb eladó bömbi, tisztességesen felszerelve. na ezt hajtották rendesen. alkuképes ár. így néz ki egy télleg kétszázezret futott bömbi vezetőülése...

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3037
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #6356 Dátum: 2014.02.23 20:49:56 »
Teljesen másról szól a téma, mint amit Te írsz.  De mindegy. A Merci is tud rohadni ott, hidd el.
W124-es restaurálása

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #6357 Dátum: 2014.02.23 21:04:57 »
W124-es restaurálása

Ez rossz példa!!! Az E (124-es ) bevezetésével 1993-tól,  amikor megjelent a C Merci is, áttértek a vizbázisu festékre ami elképesztően tudott rohadni.Ez még rosszabb volt a kereklámpásoknál.
Én nem erre gondoltam, az enyém még 1989-es jó minőségű volt, de így még a 123-as se rohadt, igaz az enyém (újkorától nálunk volt) nagyon megkímélt volt, 22 éves állapotában 134ekm-el.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #6358 Dátum: 2014.02.23 21:20:19 »
Ha sejtem hogy nem jó a kocsim, átnézetem...
Ha pedig nem sejted, akkor nem nézeted át  :)

Ennyi. Erre (is) való a műszaki vizsga. Kideríteni az autók hibáit. Sok olyan hibalehetőség van, amiket az autót vezetve nem/alig lehet észlelni (pl. korrodált fém- vagy porózus gumi fékcső).
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3037
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #6359 Dátum: 2014.02.23 21:23:55 »
Ez rossz példa!!! Az E (124-es ) bevezetésével 1993-tól,  amikor megjelent a C Merci is, áttértek a vizbázisu festékre ami elképesztően tudott rohadni.Ez még rosszabb volt a kereklámpásoknál.
Én nem erre gondoltam, az enyém még 1989-es jó minőségű volt, de így még a 123-as se rohadt, igaz az enyém (újkorától nálunk volt) nagyon megkímélt volt, 22 éves állapotában 134ekm-el.
Ne haragudj, ne vedd személyeskedésnek, elhiszem, hogy az jó állapotú volt.  :surrender: Itt meg egy fotogaléria egy 1980-as 123-as restaurálásáról.
Csupán Trotter hsz-ára reagáltam: igenis, a mercik is (mint ahogy minden autó, amely az 'A' oszlop tövében vezeti el a szélvédőről lefolyó vizet) tudnak rohadni. Ott is. Ha nem a sárvédőnél, akkor alatta. Részletgazdag beszámoló az egyik legismertebb magyar W123-as fantól - aki mindezek ellenére imádja őket.  :hug: Tiszteletem ezért  :yes:
"Ja, az állólámpás Mercik legkritikusabb pontjának is el kell látnom a baját: ez a szélvédő tövében levő szellőzőrács alatti tér, ahol összegyűlik a sok szemét, ami nem tud kifolyni a motor mögötti, három, gumiajtócskával ellátott lefolyón. Húsz éven túl a karosszéria-tömítőanyagok repedezni kezdenek, harmincon túl már mállanak. Az ide befolyó víz bemegy a kardánalagút, a taposók és a szellőződoboz összeeresztésében levő hegesztésekbe, szétcincálja azokat, és az autónak a lelke rohad ki. Több tucat ilyen autót láttam már – az első szériások többsége hasonló. Ezt kilakatolni – borzalom."