Nem. Illetve nem csak. Ezzel a Passat-generációval kimagaslóan sok volt a probléma - főleg a 2001-es facelift előttivel. Ezt nem én mondom, hanem maguk a németek
Magukból a TDI-kből pont a motorral nincs különösebb gond - legalábbis ami az egyszerűbb, nem PD-s változatokat illeti. De a PD-sekből is akad vállalható. Bár ha nekem kéne választanom, tutira az alap 90 lovast venném. Azzal, ha rendesen cserélik benne az olajat meg a vezérműszíjat, alig lehet probléma.
Nem egészen. A PD-ket olcsóbb javítani, mint a sima TDI-k adagolóját. Tesóm decemberben 100e-ért vett 4db-ot Szegeden egy ürgétől, aki a német VW gyárban dolgozott több, mint egy évtizeden keresztül. Azzal foglalkozik, hogy a használt PD elemeket felújítja, 100%-osan gyári értékekre hangolja be (van a műhelyében egy működő TDI motor, amin teszteli a felújított darabokat) és 1 év garit ad rá. Az árban a szerelés is benne van.
Tesóméban 350.000km van és most kellett hozzányúlni a gyári elemekhez. Igaz, ő az átlagnál jóval igényesebb gazdi, de az évi 30.000km neki is beleszalad.
Ezzel csak azt akartam írni, hogy messze nem annyira rosszak a PDTDI-k (tartósságra), mint a hírük.
Anno a 90-es évek elején, amikor az 1,9 motorral rárakták a turbót és lett 75LE belőle, mindenki fogta a fejét, hogy milyen problémás motor lesz. Nem lett. Aztán jött a TDI 90LE-vel. Ugyanez. Aztán a PDTDI szintúgy. Mára a javítási költségek tekintetében a PDTDI az olcsóbb.