Miért is akarod lecserélni a Yarist?
Amúgy igenis vannak olyan igények, hogy legyen az autó megbízható, garanciális, legyen megjelenése, presztizse. Ez mind munkahely, és élethelyzet függő...
Illetve a kényelmi, biztonsági funkciók is folyamatosan fejlődnek. Ez is lehet egy igény...
Persze ítélkezni, és általánosítani mindig egyszerűbb...
Persze
...
Mindegy; ez egy mókuskerék, a fogyasztói társadalom jellemzője. Hogy van más út is, arra ott a Century példája, pont a Toyota részéről. Csak sajnos az ilyesmi olyan ritka, mint a fehér holló. Így aztán pazaroljuk az erőforrásokat, és nem mellesleg szórjuk a pénzt. Nem lenne erre az egészre szükség, ha nem úgy gondolkodnánk, hogy egy 10+ éves autó, az már ősöreg, nincs presztízse, nem lehet vele megjelenni stb.
Ítélkezés, általánosítás? Lehet; vállalom, tekintettel arra, hogy egy alapvetően negatív és káros jelenségről ítélkezem, aminek a megfordításához "csak" a gondolkodásmódunkon kéne változtatni.
Hogy én miért akarom majd lecserélni a Yarist (HA valóban sor kerül majd erre - "majd", tehát legkorábban két év múlva)? Azért, mert addigra lesz benne közel 250 ezer kilométer. Nem azért, mert addigra 12 éves lesz - bár, az általános mérce szerint, ez ugye már önmagában véve is vastagon indok lenne a cserére. De nekem biztos nem lenne az. A mai napig az (idén 30 éves) Camryvel, meg az ugyanannyi idős Starlettel járnék, ha nem kezdtem volna el oktatni.
Még egy aspektus. Szoktak érvelni az új autó mellett a környezetvédelemmel. Hát, ez a legnagyobb nonszensz az összes közül! A legjobb környezetvédelem ezen a téren az, ha a régi autót nem kell elbontani, és nem kell helyette egy újat legyártani. Az a többlet károsanyag, amit adott mennyiségű használat mellett kibocsát az újabbhoz képest, ezt messze nem kompenzálja.