Nem is tudom, hogy hol kezdjem: Kellene egy gyerekszállítóautóaziskolába.
Két napja ezt nézegetem, és még a típusig sem jutottam el teljesen: Vagon R +. Ignis , Agila , esetleg Punto. Szívesen maradnék márka-hű egy kis Yarissal, de egy szép példány már meghaladja a költségvetést. Számolgattam: havi 2-300 km lenne a futása.
Várom a jó-tanácsokat.
Hehe, mi is voltunk így tavaly...Nekem bonyolította a dolgot, hogy:
- kicsi autó kellett, hogy könnyű legyen parkolni
- 5 ajtós kellett, hogy a gyerekeket könnyen ki-be lehessen tenni a hátsó gyerekülésből
- automata váltós kellett, hogy könnyű legyen vezetni
Yaris nekem is drága volt. Mi is egy év alatt 4500 km-ert mentünk vele csak.
Elég gyenge volt a felhozatal, végül olyat vettem amit én sem gondoltam volna előtte, hogy egyszer lesz egy ilyen: Renault Clio II
Hogy, hogyan jött ez ki?
- viszonylag olcsó volt és fiatalabb mint a többi, amiket akkor lehetett kapni ezekkel a tulajdonságokkal
- első francia tulajos volt, tehát Franciaországból frissen behozott autó volt
- valós 95ekm-es futású volt, komolyan..., de tényleg...
- kívül-belül-alul nagyon szép, megkímélt volt és végig szervizelt, semmi rozsda nem úgy, mint az előtte majdnem megvett Opel Corsa B-nél...
- sok extra: mint mondtam automata váltó (nem félautomata, azokat kerültem) +klíma +4 légzsák +bőrülés +ABS +szervokormány +fed.comp +centrál zár +gyári könnyűfém felnik stb.
Asszony szereti, végre vezet tizenxévvel a jogosítvány megszerzése után! Nem fullad le a kereszteződésben, nem gurul vissza az emelkedőn, min. két dologgal kevesebb köti le a figyelmét (kuplungkezelés, váltás), emiatt nem ment el a kedve a vezetéstől már a tanulási folyamat elején, mint régebben.
Eddigi hibák:
- légzsák ellenőrző/visszajelző lámpa a műszerfalon egyszer csak világított: javítása: ülés alatti csatlakozó kábel fixre forrasztásával megtörtént...
- jobb első ajtó zárját a központi zár nem mindig csukja-nyitja: javítás: még várat magára...
Kopó alkatrészek cseréje:
- első féktárcsák cseréje mert vékonynak találtam (még a gyárban felszerelt volt rajta) és hozzá fékbetét, nem egy vagyon, mert tucatautó, van hozzá alkatrész bőven, a márkásabbak sem megfizethetetlenek, én Brembo-kat vettem rá.
Műszaki szemmel ami nekem pozitív csalódás volt:
- nagyon tetszik az alumínium motorháztető, amit ha jól tudom a Thalia-ból kispóroltak...
- a műanyag első sárvédők sem fognak elrohadni
- vezetési stílushoz igazodó, öntanuló automata váltó, ami meglepő módon tényleg alkalmazkodik a sofőrhöz, pedig azt hittem csak marketing szöveg
- nagyon hangulatos a belső világítás, meglepődtem rajta, gondolom a magas felszereltségi szint (Initiale) miatt ilyen, még a mindkét oldali napellenzőben lévő tükrök is meg vannak világítva felnyitáskor a tükrök mindkét oldalán egy-egy lámpával, tehát igazi női autó -> asszonynak tetszik -> tehát nekem is tetszik... Carinám elbújhat a gyenge belső világításával e-mellet, de azért van amiben az a tuti!
Nem azt tanácsolom, hogy vegyél Renault Clio II-őt, sosem gondoltam volna, hogy elkötelezett Toyotásként azt fogok venni, hanem ez csak egy példa, szerintem ne a márka eldöntésével kezd el a nézelődést, hogyha a neked fontos szempontokat kiírod és aszerint keresel autót, akkor bizony akár olyan márka is esetleg felmerülhet, amire előtte nem is gondoltál volna, de az akkor fellelhető autók közül az igen jó állapota mégis meg fog győzni arról, hogy azt kell megvenni, hiszen olcsó használt autónál állapotot kell venni, nem nevet és akkor a végén ön is nevet.
De átnézetni ám alaposan megvétel előtt, akár nagyon olcsó akár nem!