Szerző Téma: Milyen autót vegyek?  (Megtekintve 1770724 alkalommal)

0 Felhasználó és 9 vendég van a témában

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #5535 Dátum: 2013.08.13 01:05:08 »
Nem is tudom, hogy hol kezdjem: Kellene egy gyerekszállítóautóaziskolába.

Két napja ezt nézegetem, és még a típusig sem jutottam el teljesen: Vagon R +. Ignis , Agila , esetleg Punto. Szívesen maradnék márka-hű egy kis Yarissal, de egy szép példány már meghaladja a költségvetést. Számolgattam: havi 2-300 km lenne a futása. 

Várom a jó-tanácsokat.
Hehe, mi is voltunk így tavaly...Nekem bonyolította a dolgot, hogy:
- kicsi autó kellett, hogy könnyű legyen parkolni
- 5 ajtós kellett, hogy a gyerekeket könnyen ki-be lehessen tenni a hátsó gyerekülésből
- automata váltós kellett, hogy könnyű legyen vezetni
Yaris nekem is drága volt. Mi is egy év alatt 4500 km-ert mentünk vele csak.
Elég gyenge volt a felhozatal, végül olyat vettem amit én sem gondoltam volna előtte, hogy egyszer lesz egy ilyen: Renault Clio II
Hogy, hogyan jött ez ki?
- viszonylag olcsó volt és fiatalabb mint a többi, amiket akkor lehetett kapni ezekkel a tulajdonságokkal
- első francia tulajos volt, tehát Franciaországból frissen behozott autó volt
- valós 95ekm-es futású volt, komolyan..., de tényleg...
- kívül-belül-alul nagyon szép, megkímélt volt és végig szervizelt, semmi rozsda nem úgy, mint az előtte majdnem megvett Opel Corsa B-nél...
- sok extra: mint mondtam automata váltó (nem félautomata, azokat kerültem) +klíma +4 légzsák +bőrülés +ABS +szervokormány +fed.comp +centrál zár +gyári könnyűfém felnik stb.

Asszony szereti, végre vezet tizenxévvel a jogosítvány megszerzése után! Nem fullad le a kereszteződésben, nem gurul vissza az emelkedőn, min. két dologgal kevesebb köti le a figyelmét (kuplungkezelés, váltás), emiatt nem ment el a kedve a vezetéstől már a tanulási folyamat elején, mint régebben.

Eddigi hibák:
- légzsák ellenőrző/visszajelző lámpa a műszerfalon egyszer csak világított: javítása: ülés alatti csatlakozó kábel fixre forrasztásával megtörtént...
- jobb első ajtó zárját a központi zár nem mindig csukja-nyitja: javítás: még várat magára...
Kopó alkatrészek cseréje:
- első féktárcsák cseréje mert vékonynak találtam (még a gyárban felszerelt volt rajta) és hozzá fékbetét, nem egy vagyon, mert tucatautó, van hozzá alkatrész bőven, a márkásabbak sem megfizethetetlenek, én Brembo-kat vettem rá.

Műszaki szemmel ami nekem pozitív csalódás volt:
- nagyon tetszik az alumínium motorháztető, amit ha jól tudom a Thalia-ból kispóroltak...
- a műanyag első sárvédők sem fognak elrohadni  :D
- vezetési stílushoz igazodó, öntanuló automata váltó, ami meglepő módon tényleg alkalmazkodik a sofőrhöz, pedig azt hittem csak marketing szöveg
- nagyon hangulatos a belső világítás, meglepődtem rajta, gondolom a magas felszereltségi szint (Initiale) miatt ilyen, még a mindkét oldali napellenzőben lévő tükrök is meg vannak világítva felnyitáskor a tükrök mindkét oldalán egy-egy lámpával, tehát igazi női autó -> asszonynak tetszik -> tehát nekem is tetszik... Carinám elbújhat a gyenge belső világításával e-mellet, de azért van amiben az a tuti!

Nem azt tanácsolom, hogy vegyél Renault Clio II-őt, sosem gondoltam volna, hogy elkötelezett Toyotásként azt fogok venni, hanem ez csak egy példa, szerintem ne a márka eldöntésével kezd el a nézelődést, hogyha a neked fontos szempontokat kiírod  és aszerint keresel autót, akkor bizony akár olyan márka is esetleg felmerülhet, amire előtte nem is gondoltál volna, de az akkor fellelhető autók közül az igen jó állapota mégis meg fog győzni arról, hogy azt kell megvenni, hiszen olcsó használt autónál állapotot kell venni, nem nevet és akkor a végén ön is nevet.  ;) De átnézetni ám alaposan megvétel előtt, akár nagyon olcsó akár nem!
« Utoljára szerkesztve: 2013.08.13 01:08:56 írta FUBA »
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10262
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #5536 Dátum: 2013.08.13 01:15:33 »
FUBA!

Há' erről volt már szó ezelőtt, hogy Clio-t vettél?? Jól eltitkoltad, nem?  :lol: Sehol egy kép??
Jó tippek  :yes:
« Utoljára szerkesztve: 2013.08.13 01:35:57 írta vd1234 »

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #5537 Dátum: 2013.08.13 02:07:11 »
FUBA!

Há' erről volt már szó ezelőtt, hogy Clio-t vettél?? Jól eltitkoltad, nem?  :lol: Sehol egy kép??
De megnézem én is, mi a felhozatal ebből manapság, a sokban hasonló helyzet miatt, köszi a tippet  ;)
Kicsit több adat róla esetleg? Mennyi volt, mikori, ccm, stb. ?

Már említettem pedig régebben itt valamikor, Trotter védelmébe is vett azonnal, nehogy elsöpörjenek a kemény fórumozók... [rohog]
Nagyon azért még mindig nem szoktam előhozni, szóval a mai napot nevezhetjük az én coming out day-emnek!  :lol:
1999-es évjárat. 1.6-os 90 pacis, tehát nem a 16 szelepes, reménykedem az egyszerű konstrukció miatt tartós lesz (majd kiderül).
450e FT volt átírással regadóval illetékkel vizsgával, vezérműszíj, olaj, légszűrő, pollenszűrő cserével, szóval mindennel együtt. Ma már még olcsóbb egy ilyesmi szerintem, csak nehéz első tulajost meg tényleg keveset futottat találni!
Akkor még 800-900-ért mentek a legszakadtabb Yaris-ok. Előtte amit néztem 5 ajtós 1.4-es 60 pacis Opel Corsa B, automata váltóval, 350eFt-ra jött volna ki, de a bal hátsó ajtó alja el volt rohadna és az első nyúlványt is lakatolni kellett volna, tehát rá kellett volna költenem kb. 75eFt-ot min. hogy a feleségemnek is megfeleljen, de akkor még nem lett volna benne légkondi, meg bőrülések, meg csak egy kormánylégzsák volt benne ha jól emlékszem, itt meg 4 van és fiatalabb a Clio 4 évvel a motorteljesítménye is 1.5x-ös, ABS sem árt talán az asszonynak, noha én nem szeretem. Arra jutottam, hogy olcsóbb lesz nekem a drágább a végén.
Néztem én Suzuki Swift 5 ajtós automata váltós autókat is 1.0, 1.3-as motorral, de a feleségemnek nem tetszett és nem is volt szép állapotú ezért nem erőltettem. Három ajtósra is én néha majdnem elcsábultam, de ott tényleg szenvedés a gyerekeket hátra ki-be tenni. Ott is előjött érdekes módon a Renault Twingó, abból is csak a tényleg valódi automata váltós a Matic, nem pedig az Easy, harmónika tetővel hangulatos kis autó az is, de nem 5 ajtós tehát elvetettük. Ugyan ilyen sorsra jutott a Honda Civic 3 ajtós automata váltós is. Corolla nem volt 5 ajtós automata váltóval, pedig nekem az lett volna a favorit. Carina automatával is próbálkoztam az asszonynál, de túl nagy, nem bírna vele parkolni. Még volt egy Mazda 323F is, de az túl feltűnő, meg sportos volt a feleségemnek, nekem nem lett volna gond, de ugye nem nekem kellet autó, ezért hagytam magam befolyásolni.  :D
Ezek a képek voltak fenn a hahun, nem röhögni a (francia) rendszám takaráson, nem én csináltam.  :D
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

Myko

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1993
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #5538 Dátum: 2013.08.13 08:12:37 »
Hm egy Initiale avagy Baccara az egyes szériában,azért ezek nem rosszak, rogyásig extrázva!
Toyota Corolla '02 1.4VVT-i Linea Terra Plus

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12157
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #5539 Dátum: 2013.08.13 08:13:34 »
jó ez a clio, mindig is csíptem a cliokat  :clap:

szörnyű ez a sok comig-out !!  [rohog]

úgy látszik nem csak én vettem észre hogy x  kategóriás+felszereltségű kisautó japánban sajnos sokkal drágább.  :cry:
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #5540 Dátum: 2013.08.13 08:14:13 »
Fuba: Jó és racionális választás volt a kis Clio. Gratulálok hozzá!!

A nyolcszelepes motor örök élet plusz egy nap, nem sok baja lesz. Arra kell vigyázni, hogy normális időben 10E km.-ként le legyen öblítve a motorolaj, ami NE legyen Castrol.  Én Elf-et, vagy Total-t javasolnék.  Azt szeresse.

A központi zár problémára: egyszerű KH van benne, az A oszlop és az ajtó közötti átvezető steckert mozgasd meg, szedd szét, stb.  Elvileg megjavul. Ha nem, akkor a motor steckert kell piszkatolni a kárpitbontást követően. 
Még egy tipp: ha hosszan nyomva tartod a belső ajtózáró gombot, akkor 5 km/h fölött automatikusan reteszel, bármely belső ajtónyitásra kireteszel.

A lágzsákvisszajelző meg típushiba, se sima KH az is.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

diegho

  • Vendég
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #5541 Dátum: 2013.08.13 10:35:02 »
Ennek a kis clio-nak mekkora csomagtere van? Ezeknél a kis autóknál mindig nagy kérdés, hogy a gyári adat mennyire valós. Néztem WagonR, PoloIV, Punto2 csomagtartókat, de a Punto mindent vitt eddig.

diegho

  • Vendég
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #5542 Dátum: 2013.08.13 11:25:27 »

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9394
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #5543 Dátum: 2013.08.13 11:27:49 »
 :D

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #5544 Dátum: 2013.08.13 11:36:15 »
Azért a franciák tudnak valamit, 1.9D 9098LE: http://www.hasznaltauto.hu/auto/citroen/xsara/citroen_xsara_1.9_td_sx-7108646
Ezekkel a motorokkal szerintem alapvetően nem sok probléma lehet, ha karbantartották, de minden más ... A futóműve pl. iszonyat, olyan szinten bizonytalan, hogy ehhez hasonlót még nem vezettem. Borzalom.  :no:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

diegho

  • Vendég
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #5545 Dátum: 2013.08.13 12:17:24 »
Ezekkel a motorokkal szerintem alapvetően nem sok probléma lehet, ha karbantartották, de minden más ... A futóműve pl. iszonyat, olyan szinten bizonytalan, hogy ehhez hasonlót még nem vezettem. Borzalom.  :no:

De érted ez 9098 lóerő, kilencezer kilencvennyolc!!!!

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10262
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #5546 Dátum: 2013.08.13 13:11:02 »
De érted ez 9098 lóerő, kilencezer kilencvennyolc!!!!
Mióta keresel ekkora teljesítményű gépeket a használtautó-n?  ;)

diegho

  • Vendég
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #5547 Dátum: 2013.08.13 14:58:45 »
Mióta keresel ekkora teljesítményű gépeket a használtautó-n?  ;)

Másik fórumba linkelték, onnan van.

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #5548 Dátum: 2013.08.13 20:15:07 »
Fuba: Jó és racionális választás volt a kis Clio. Gratulálok hozzá!!

A nyolcszelepes motor örök élet plusz egy nap, nem sok baja lesz. Arra kell vigyázni, hogy normális időben 10E km.-ként le legyen öblítve a motorolaj, ami NE legyen Castrol.  Én Elf-et, vagy Total-t javasolnék.  Azt szeresse.

A központi zár problémára: egyszerű KH van benne, az A oszlop és az ajtó közötti átvezető steckert mozgasd meg, szedd szét, stb.  Elvileg megjavul. Ha nem, akkor a motor steckert kell piszkatolni a kárpitbontást követően. 
Még egy tipp: ha hosszan nyomva tartod a belső ajtózáró gombot, akkor 5 km/h fölött automatikusan reteszel, bármely belső ajtónyitásra kireteszel.

A lágzsákvisszajelző meg típushiba, se sima KH az is.
Köszönöm a tanácsokat! Megfogadom és kipróbálom...
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #5549 Dátum: 2013.08.13 21:49:54 »
Mi is egy év alatt 4500 km-ert mentünk vele csak.

- első francia tulajos volt, tehát Franciaországból frissen behozott autó volt
- valós 95ekm-es futású volt, komolyan..., de tényleg...
- sok extra: mint mondtam automata váltó (nem félautomata, azokat kerültem) +klíma +4 légzsák +bőrülés +ABS +szervokormány +fed.comp +centrál zár +gyári könnyűfém felnik stb.
Na, ez így egy vállalható kombó  :yes: ... A 95 ezres kiinduló futású, jó állapotú Clio, évi 4.500-as futás mellett, még sokáig bírni fogja alighanem, komolyabb hibák nélkül. Grat hozzá  :) !


...olcsó használt autónál állapotot kell venni, nem nevet és akkor a végén ön is nevet.  ;)
Ez viszont az egyik legveszélyesebb autós tévhit  :helpsmilie: ... minél olcsóbb/öregebb, pont hogy annál fontosabb, hogy nevet vegyél :excl: Nevet, ÉS azon belül állapotot. A szabály alóli kivételek (mint amilyen a tiétek is) ezen nem változtatnak semmit.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )