Nálunk csak 1 nagyváros van, ott meg nem jártam még saját autóval soha, de nem is tervezem, így felőlem kitilthatnak onnan életem végéig is.
Mindenesetre így, hogy 460cm-ig nézhetek autót, "kicsit" nagyobb a választék és végre beférnek olyanok is, amiket tényleg nyugodt szívvel vennék meg, elférek bennük kényelmesen és ha netán 4 fővel el kell menni valahová, akkor nincs nyomorgás, van csomagtér.
Ha már itt vagyunk, akkor az Accord, Avensis, Carisma, Mondeo, Octavia, Passat, Primera, Vectra, 626 felhozatalból (bocs, ha kihagytam volna valamilyen 98-tól fiatalabb és 600 körül kapható középkategóriásat az említésre méltó kategóriából) egyértelműen japánt kell venni, vagy alternatíva lehet egy sokak által jónak mondott Octavia is? Passat, Mondeo, Vectra szerintem azonnal kiesik, mert nagy a megbízhatóságbeli különbség, de az Octavia-ról nem hallani rosszat, igaz csak Golf4 padlólemez. Vagy netán van valami titkos favorit a középkategóriában, ami bestbuy-nak számít? Koreai középkategóriát pl nem ismerem. (Na jó a 156-ost, 406-ost, a C5-öt és a Lagunát imádom nézni, jó bennük ülni, de fenntartani már nem szeretném egyiket sem ) Valamint, ha van olyan köztetek, aki a japán felhozatal minden tagját próbálta már, vagy van tapasztalata velük, az tudna egy sorrendet állítani közöttük a belső minőség, megbízhatóság és alkatrész árak szempontjából? Nekem a szívem egy 5 ajtós Carisma felé húz, de az eszem fél a francia váltótól
Koreaiak még nem igazán voltak jók ebben az időszakban.
Európaiak közül szerintem maximum az Octaviáról beszéljünk
... tényleg egy aránylag tartós, és az átlagnál nem kevésbé megbízható kocsi. De két dolgot tudni kell róla: egyrészt belül meglehetősen puritánok az első generációs, azon belül is korai kiadású Octaviák; másrészt nem igazi középkategóriás autó, hanem egy Golf-osztályú kompakt, nagy csomagtartóval. Hátul a lábtér kifejezetten szűk, mögéd pl. tutira nem fog beülni senki egy ilyen Octaviában - leszámítva talán egy 10 éves gyereket. Az E10-es Corollához képest is szűkebb hátul.
Ha ez nem probléma, és találsz belőle mondjuk egy korrekt állapotú, 1.6 8V benzinest, lehetőleg olyasmik nélkül, mint elektromos ablakemelő - akkor OK.
De azért én inkább maradnék a japánoknál
...
Azokon belül pedig így nézne ki az én sorrendem, kezdve a legjobbal: Avensis, 626-Accord (holtversenyben), Primera-Carisma (holtversenyben).