Szerző Téma: Milyen autót vegyek?  (Megtekintve 1770839 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #5100 Dátum: 2013.05.16 10:09:03 »
De egy nő tehet arról hogy gyűrűt hordott :D
Semmi sem kötelező.  :tt2:  :pai:
         

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #5101 Dátum: 2013.05.16 10:16:58 »
Az mindegy hogy 130 vagy 150 ekm van benne :yes:
De az nem hogy 250 vagy 150e. Ha sok van benne , meg se nézik :D A Jazzbe 150e volt, amig kiírtam a hirdetésben, senki fel se hivott. Töröltem a km-t mindjárt lett pár érdeklődő.
 Szoval  inkább tekert legyen , csak az óra ne mutasson sokat, ez mán pszihologia: hátha jól járok és még sincs olyan sok km benne.
Ha eladó leszel már nem leszel büszke a km-re , mert nem lesz rá érdeklődő.
Ha meg visszatekered és kiderül, akkor meg jön a reklamáció. Legegyszerűbb nem megmondani, max felhív és rákérdez.
Mondjuk én szerencsés vagyok, előreláthatólag egy 20 éves autót akarok majd eladni, amibe lesz olyan 270e km addigra. Valszeg a vevőjelölteket nem a km óra állapota fogja érdekelni :D
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #5102 Dátum: 2013.05.16 10:19:37 »
Km-re pontosan nem is lehet. De az már látszik, ha 50-100.000km-rel nem stimmel...
Csak a példa kedvéért: Pár hónapja belinkeltem az egyéb autókhoz egy 220.000km-t futott Mercedes E-klasse-t. A bőr kormánya még csak ki sem volt fényesedve!  :eek:
Akkor egy kicsit fényesedett kormányú másik Merci E-klasséban, ami 160.000-et mutat alsó hangon lehet ennek a duplája (300.000km). EZ az árulkodó.
Régen nézegettem a Merciket, meg vettem is 1-2-t. A módszer hogy mindenki megy vele 100.000km-t aztán visszatekerteti a következő tulaj megint.... Igy vettem egy 10 éves 190D-t 174ekm-el . Én voltam 5-10-ik közötti tulajdonos. A km akár teljesen reális is lehetett volna, Én is beletettem 170ekm és sok mindent nem kellett cserélni ami egy mai 4-5 éves autóban gyakran előjön: csapágyak -0,kuplung-0, váltó-0,vizpumpa-0
Persze volt  egy két javítás, de semmi nagy.
Szoval akár 1.000.000 km-el is jó állapotuaknak mondhatók, de ki szeretne egy ilyent venni :D

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #5103 Dátum: 2013.05.16 10:22:32 »
Régen nézegettem a Merciket, meg vettem is 1-2-t. A módszer hogy mindenki megy vele 100.000km-t aztán visszatekerteti a következő tulaj megint.... Igy vettem egy 10 éves 190D-t 174ekm-el . Én voltam 5-10-ik közötti tulajdonos. A km akár teljesen reális is lehetett volna, Én is beletettem 170ekm és sok mindent nem kellett cserélni ami egy mai 4-5 éves autóban gyakran előjön: csapágyak -0,kuplung-0, váltó-0,vizpumpa-0
Persze volt  egy két javítás, de semmi nagy.
Szoval akár 1.000.000 km-el is jó állapotuaknak mondhatók, de ki szeretne egy ilyent venni :D
Najó, de az egy 190-es merci volt :D
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #5104 Dátum: 2013.05.16 10:46:53 »
Ha meg visszatekered és kiderül, akkor meg jön a reklamáció. Legegyszerűbb nem megmondani, max felhív és rákérdez.
Mondjuk én szerencsés vagyok, előreláthatólag egy 20 éves autót akarok majd eladni, amibe lesz olyan 270e km addigra. Valszeg a vevőjelölteket nem a km óra állapota fogja érdekelni :D
Így van, nem kell hangoztatni, ha meglátja vagy beleszeret vagy nem :innocent:
Egyébként miből veszed észre, hogy tekergették? Hogy kopott a kormány, vagy kiült az ülés [rohog] Ezeknek más okai is lehetnek mint a km :szemez: A motor (nem) kopáson legtöbbször nem látod a km-t. Ha meg beszarik a kuplung vagy váltó stb megint nem km függő. Mit akarsz ráfogni? Max. kifogásnak jó.
Tudom vezetett szervizkönyv :tt2: Kicsit leszűkiti a választékot, plána ha még korrektnek is kell lennie :szemez:

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #5105 Dátum: 2013.05.16 10:52:32 »
Így van, nem kell hangoztatni, ha meglátja vagy beleszeret vagy nem :innocent:
Egyébként miből veszed észre, hogy tekergették? Hogy kopott a kormány, vagy kiült az ülés [rohog] Ezeknek más okai is lehetnek mint a km :szemez: A motor (nem) kopáson legtöbbször nem látod a km-t. Ha meg beszarik a kuplung vagy váltó stb megint nem km függő. Mit akarsz ráfogni? Max. kifogásnak jó.
Tudom vezetett szervizkönyv :tt2: Kicsit leszűkiti a választékot, plána ha még korrektnek is kell lennie :szemez:
Ha nem igen értesz hozzá, akkor így látod a dolgot használtautó vásárlóként.  :flowers:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #5106 Dátum: 2013.05.16 11:02:28 »
Ha nem igen értesz hozzá, akkor így látod a dolgot használtautó vásárlóként.  :flowers:
Hát nem értek hozzá, ebben igazad van ;)
Persze aki olyan profi, hogy szerelőműhelyben darabokra szedi az akár érthet is hozzá.
Nekem két autószerelőbarátom is vett ugy autót, motort hogy komplett motorgenerállal kezdte (amit vásárláskor nem sejtett).Ezek után nem is tudom ki ért hozzá  :devil:

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #5107 Dátum: 2013.05.16 11:10:01 »
Azért én nem fetisizálnám ennyire a futásteljesítményt.

Itt van pl a mi példánk, az E11-el. Amikor megvettük, annak volt a legtöbb az órájában, a megnézésre kiválogatott autók között. Előtte megnéztünk 2 E11-et (90, és 130e km-el), úgy le voltak lakva, az egyiken nem volt fék az egyik oldalon, meg búgott a kerékcsapágy, a másiknak a kuplungja nem emelt ki, és valami zörgött a kipuffban. Aztán elmentünk megnézni a 170e km-t futottat, amiről kiderült, hogy tavaly cseréltek kuplungot+szerkezetet, abban az évben első tárcsát+betéteket, év elején olajat, hűtővizet, és vez.mű szíjat...

Megvettük, kicseréltünk 2 szilentet, meg 2 szimmeringet, átmostuk a motort, olajteknőt tömítettünk, és azóta (3 év, ~15km) szó szerint semmit nem kellett cserélni, csak tankolni...

Szóval szerintem inkább egy karbantartott, nem leélt autó, viszonylag nagy futással, mint egy gazdátlan akár fele akkorával...
Történetesen azok az alkatrészek, amik el tudnak kopni, azok cserélhetőek is. (Kuplung, fék, futóműalkatrészek) És ha ezt a vétel előtt nem sokkal megcsinálták, akkor nem kérdés mit éri meg megvenni...

Attól, hogy kopott a kormány, meg a pedálgumik, még nem romlik el az autó...  :flowers:

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #5108 Dátum: 2013.05.16 11:31:36 »
Azért én nem fetisizálnám ennyire a futásteljesítményt.

Itt van pl a mi példánk, az E11-el. Amikor megvettük, annak volt a legtöbb az órájában, a megnézésre kiválogatott autók között. Előtte megnéztünk 2 E11-et (90, és 130e km-el), úgy le voltak lakva, az egyiken nem volt fék az egyik oldalon, meg búgott a kerékcsapágy, a másiknak a kuplungja nem emelt ki, és valami zörgött a kipuffban. Aztán elmentünk megnézni a 170e km-t futottat, amiről kiderült, hogy tavaly cseréltek kuplungot+szerkezetet, abban az évben első tárcsát+betéteket, év elején olajat, hűtővizet, és vez.mű szíjat...

Megvettük, kicseréltünk 2 szilentet, meg 2 szimmeringet, átmostuk a motort, olajteknőt tömítettünk, és azóta (3 év, ~15km) szó szerint semmit nem kellett cserélni, csak tankolni...

Szóval szerintem inkább egy karbantartott, nem leélt autó, viszonylag nagy futással, mint egy gazdátlan akár fele akkorával...
Történetesen azok az alkatrészek, amik el tudnak kopni, azok cserélhetőek is. (Kuplung, fék, futóműalkatrészek) És ha ezt a vétel előtt nem sokkal megcsinálták, akkor nem kérdés mit éri meg megvenni...

Attól, hogy kopott a kormány, meg a pedálgumik, még nem romlik el az autó...  :flowers:
Ebben is van igazság :innocent:
Ha olvasok egy hirdetés, hogy mennyi mindent kicseréltek rajta, az jut eszembe, hogy mennyi minden van még rajta, amit majd ezután kell kicserélni [rohog]
Egy fék meg kerékcsapágy javitás se a világ ;) és ha más nincs és még a km is kevés, az azért nem rossz ;)

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #5109 Dátum: 2013.05.16 11:35:01 »
Megvettük, kicseréltünk 2 szilentet, meg 2 szimmeringet, átmostuk a motort, olajteknőt tömítettünk, és azóta (3 év, ~15km) szó szerint semmit nem kellett cserélni, csak tankolni...
Nekem is kb 10-15e km után  roggyant meg, csak én azt 1 év alatt hajtottam béle :D
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #5110 Dátum: 2013.05.16 12:05:11 »
tegnap egy előző passat kombival taxiztam. 310ezer volt benne. simán elhittam volna a 110-et is, annyira egyben volt mindene

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #5111 Dátum: 2013.05.16 12:17:55 »
Bár nem bőr, de a Corimban 134 ezer km alatt totál kikészítette az előző tulaj a kormányt, helyenként darabok hiányoznak belőle. Gyűrűt viselt... :nonono:
Miért nem bőrözteted be?
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #5112 Dátum: 2013.05.16 12:28:37 »
Ha őszinte akarok lenni, nem érdekel. Csak nem szép.  ::)
         

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #5113 Dátum: 2013.05.16 12:48:40 »
Ha őszinte akarok lenni, nem érdekel. Csak nem szép.  ::)
Rakjál rá egy bőr kormányvédőt, öltöztet ;)
Én is raktam rá, csak valahogy olyan fura kinai naftalin szaga van [rohog]

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #5114 Dátum: 2013.05.16 12:50:57 »
Szóval szerintem inkább egy karbantartott, nem leélt autó, viszonylag nagy futással, mint egy gazdátlan akár fele akkorával...
Történetesen azok az alkatrészek, amik el tudnak kopni, azok cserélhetőek is. (Kuplung, fék, futóműalkatrészek) És ha ezt a vétel előtt nem sokkal megcsinálták, akkor nem kérdés mit éri meg megvenni...

Attól, hogy kopott a kormány, meg a pedálgumik, még nem romlik el az autó...  :flowers:
Nyilván nem, de én úgy gondolkodok, hogy eleve egy 100.000km feletti futású autót tudok megvenni (sőt, jelen esetben az Avéban 203.000km volt). Számomra a kopó alkatrészek a kuplung, a fékek, gumik, gyertyák, szűrők. Talán ennyi. A csapágy, generátor, kompresszor (klíma), vízpumpa, szivattyúk és hasonlók nálam nem kopó alkatrészek. Azoknak bírnia kell! Úgy is mondhatnám, hogy tartós életű alkatrészek. Ha ezek meghibásodnak (konkrétan vásárlás előtti próbánál ezek bármelyike rendellenesen működik), akkor az az autó nekem nem kell.
Ha valóban megkíméltek és rendszeresen szervizeltek egy autót, akkor 100.000km felett a fékei szorulhatnak cserére, mint, ahogy a kuplungja is. Ez mind nagyrészt vezetési stílus függvénye. Legalábbis a japán autók esetében...
A próbaút során ezeket (IS!) mérlegelve döntök, hogy komolyan érdekel-e a kocsi, vagy sem.  :excl:
Pl. nagy mértékben nyugtatott az a tudat, hogy magyar utakon gyakorlatilag nem futott az autó, csak német autópályán és országúton. Tehát, sem a csapágyakkal, sem a lengéscsillapítókkal, sem a futómű egyéb más elemével nem lehet nagy gond. Nincs is.
A kuplungon éreztem, hogy nem új, de azóta is használjuk, csak egyre kevésbé tetszik és 1 éven belül kicseréltetem. (Ennyi idő alatt legalább az asszony is megszokja az autót és nem fogja feleslegesen csúsztatni a kuplungot.)
A fék kissé más kérdés. A próba során nem gyorsítottam autópályatempóra és nem fékeztem onnan, hogy tudjam, kissé hullámosak a tárcsák és ez rázza a krományt. Ez hétköznapi országúti tempónál egyáltalán nem érződik, így ez sem igényel azonnali beavatkozást Hogy ezt nem vettem anno észre, az az én hibám, jóllehet, az autó minden más része nagyon szépen működött, futását meghazudtoló állapotban volt.
Majd ősszel, a következő olajcserénél kicseréltetem.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i