Szóval szerintem inkább egy karbantartott, nem leélt autó, viszonylag nagy futással, mint egy gazdátlan akár fele akkorával...
Történetesen azok az alkatrészek, amik el tudnak kopni, azok cserélhetőek is. (Kuplung, fék, futóműalkatrészek) És ha ezt a vétel előtt nem sokkal megcsinálták, akkor nem kérdés mit éri meg megvenni...
Attól, hogy kopott a kormány, meg a pedálgumik, még nem romlik el az autó...
Nyilván nem, de én úgy gondolkodok, hogy eleve egy 100.000km feletti futású autót tudok megvenni (sőt, jelen esetben az Avéban 203.000km volt). Számomra a kopó alkatrészek a kuplung, a fékek, gumik, gyertyák, szűrők. Talán ennyi. A
csapágy, generátor, kompresszor (klíma), vízpumpa, szivattyúk és hasonlók nálam nem kopó alkatrészek. Azoknak bírnia kell! Úgy is mondhatnám, hogy
tartós életű alkatrészek. Ha ezek meghibásodnak (konkrétan vásárlás előtti próbánál ezek bármelyike rendellenesen működik), akkor az az autó
nekem nem kell.
Ha valóban megkíméltek és rendszeresen szervizeltek egy autót, akkor 100.000km felett a fékei szorulhatnak cserére, mint, ahogy a kuplungja is. Ez mind nagyrészt
vezetési stílus függvénye. Legalábbis a japán autók esetében...
A próbaút során ezeket (IS!) mérlegelve döntök, hogy komolyan érdekel-e a kocsi, vagy sem.
Pl. nagy mértékben nyugtatott az a tudat, hogy magyar utakon gyakorlatilag nem futott az autó, csak német autópályán és országúton. Tehát, sem a csapágyakkal, sem a lengéscsillapítókkal, sem a futómű egyéb más elemével nem lehet nagy gond. Nincs is.
A kuplungon éreztem, hogy nem új, de azóta is használjuk, csak egyre kevésbé tetszik és 1 éven belül kicseréltetem. (Ennyi idő alatt legalább az asszony is megszokja az autót és nem fogja feleslegesen csúsztatni a kuplungot.)
A fék kissé más kérdés. A próba során nem gyorsítottam autópályatempóra és nem fékeztem onnan, hogy tudjam, kissé hullámosak a tárcsák és ez rázza a krományt. Ez hétköznapi országúti tempónál egyáltalán nem érződik, így ez sem igényel azonnali beavatkozást Hogy ezt nem vettem anno észre, az az én hibám, jóllehet, az autó minden más része nagyon szépen működött, futását meghazudtoló állapotban volt.
Majd ősszel, a következő olajcserénél kicseréltetem.