igaz, és igaz. én mindenesetre akkor is olyan kocsit keresnék, ami ismerősé volt. a piacról meg vennék egy 323-as mazdát. de szimpatizálok a 306-os pözsóval is vagy megkérném a szerelőmet, hogy keressen nekem egy kocsit, amit magának is megvenne...öcsémnek így lett kocsija és egyelőre bejött
Mondjuk úgy, hogy ismerőstől meg mernék venni pár olyan típust is, amit idegentől nem. De elég kicsi ez a halmaz. Bármilyen gondos karbantartás, ismert előélet mellett is adott a nagyobb meghibásodási valószínűség - ez "be van építve" az alkatrészekbe.
306-osból legfeljebb a kabriót merném megvenni, 2. (vagy 3.) autó szerepkörben, mert így nem számítana (annyira) a problémás mivolta. Mert sajnos az. A következő jellemző problémákat említi az AutoBild 2010-es TÜV-statja: elszakadó gáz- és kuplungbowdenek, meghibásodó üzemanyagpumpák, gyújtásvezérlők és -trafók, hűtő-ventillátorok és vízcsövek; átégő hengerfej-tömítések Ezekre panaszkodnak az ő tapasztalataik szerint az átlagnál gyakrabban a 306-os tulajok. Emellett, a 10-11 éves korosztályban adott egy 26 %-os bukási arány (az említett Megane I 25.4 %-ot tud), míg az ugyanennyi idős E11-es Corollánál ez 12.9 % - és a Corollánál a felsorolt hibák közül csak a hengerfej-tömítést említik (ne felejtsük el, hogy Németországról beszélünk - autópálya, tartós padlógáz... De ez persze mindkét típusnak "mentség").
A Mazda 323 19.3 %-os bukási arányt tud ebben a korosztályban.
Adalék információ a felsorolt típusok átlagos futása az adott korosztályban - az eredményt amúgy nem árnyalja, lévén kvázi egyforma: 323 117 ezer km, 306 125 ezer, Megane 113 ezer, Corolla 119 ezer.
Viszonyítási alapként, az adott korosztály legjobbja, illetve legrosszabbja: Toyota RAV4, 10.2 %, 117 ezer km; illetve Ford Ka, 35.0 %, 60 ezer km.