A felszereltség variálhatósága csakis új autóvásárlásnál számít, de ezt újabban igen jól összerakják a japók. Az más kérdés, hogy itdehaza KI vesz új autót manapság? Tehát, a kérdésem az, hogy a szabad konfigurálhatóságnak mégis mi a jelentősége? (Szerintem nem sok, ellenben iszonyúan el lehet szállni vele árban)
Egy németet hiába konfigurálhatod tetszőlegesen, ha a végére 1,5x annyiba fog kerülni, mint egy azonosan felszerelt, csomagban árult japán.
Tegnap is megnéztem egy új Octaviát is, meg Golfot (aurishoz mérve), valamint egy Verso-t a Touranhoz mérve konfigurátorban.
Előbbieknél, az Octavia gyakorlatilag nincs 6-6,5 millió Ft alatt, Golf +500.000Ft.
A Touran teljesen azonos felszereltséggel +500.000Ft a Versohoz képest. Kérdem, miért?
hát először is, mi van, ha én xenonlámpát akarok és üvegtetőt? de nem kérek bőrülést, hátsó elektromos ablakot stb? a skodriba szimplán csak megveszem, a japánoknál meg a végén simán drágább lesz a kocsi, mert kötelező megvennem még csomó extrát, ami egyébként nem kellene. aztán, az európai típusokból simán lehet alkudni. nem is keveset. a VW-t nem tudom, de a fordnál-opelnél 20-25%-ot adtak. a japánoknál ez nem így működik. szóval új autóból japánt én valószínűleg nem vennék (...többet, egyszer más sikerült
). a használt az más, abból eddig nekem is csak japán volt