A szárny nélküli E11 LB fara tényleg csúnyácska. Szárnnyal azért teljesen máshogy néz ki az egész autó sziluettje. A kombi számomra túl szűk fent és a korabeli E11 és T22 Avék is hasonlóan szűkösek, legalábbis a konkurens, baltával szabdalt bódéjához képest. De az is tény, hogy elférek benne, pedig 188cm vagyok. Nem is hellyel nem vagyok teljesen kibékülve, hanem sokkal inkább az ülés és a kormány állíthatóságával, illetve, annak inkább hiányával. Nem elég széles a tartomány, amiben állíthatók. De kényelmetlennek sem mondanám, mert simán megjártuk ősszel a Békéscsaba-Pécs távot, úgy, hogy semmi bajom nem volt. Egyszerűen ideális esetben nálam alacsonyabb emberekre szabták az autót, és kész. Az Avéban viszont tényleg zavar, hogy a kormány tengely irányban nem állítható.
A kerek lámpáról: VW Polo??? Lancia Lybra??? Mini??? Ne mondja nekem senki, hogy ezeken jobban néz ki...
A piskóta lámpás E11 legalább már korrektül is világít. Nagyon sok "szépnek" mondott autóról ez nem mondható el...
Az E11 LB fara szerintem elsősorban a lámpái miatt csúnya. Rémesek azok a formavilágba nem illő, összeolvadt gumicukor-darabokra emlékeztető izék. Más formájú és rajzolatú lámpákkal egész más lenne a helyzet - önmagában a legömbölyítettség nem gond, meg lehet azt is oldani tetszetősen.
Amúgy nem nevezném különösebben jó konstrukciónak az E11-est. Tudja a "kötelező" Toyota házi feladatot: megbízható, könnyen vezethető, gazdaságos - és ezek fontos dolgok, de ezzel kb. fel is soroltuk az előnyöket. Ami marad: egy, a legtöbb konkurenséhez képest szűk, aránylag kényelmetlen rugózású, nem különösebben praktikus, ötletes megoldásokat nélkülöző, átlagos autó. A csúcskategóriás megbízhatóság, a jö vezethetőség és a gazdaságos fenntarthatóság "viszi" az E11-et, ez nem kérdés - de az összes Corolla közül, amivel eddig közelebbi dolgom volt (E8-tól az E15-ig), ebbe fektettek a legkevesebb agymunkát a Toyota mérnökei, leszámítva a fura designt. Az előd E10 és az utód E12 egyaránt jobb autó volt a megjelenése idején.
Nem a kerek (pontosabban: ovális, ami nem ugyanaz) lámpa a gond vele. Hanem az összkép. Fura a fényszórók, az indexek, a hűtőrács és a fém felületek aránya, mérete és elhelyezkedése a kocsi orrán.