Szerző Téma: Milyen autót vegyek?  (Megtekintve 1770639 alkalommal)

0 Felhasználó és 11 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #4335 Dátum: 2012.12.11 21:33:00 »
Hát hogy 5-10 év múlva mi lesz az üzemanyaggal, ha lesz valami új hajtáslánc hogy fogják megoldani az átmenetet.
Mert ugye nem mondhatod azt hogy 2024 január 1-től csak elektromos autók vehetnek részt a forgalomban ...
Óriási kőolaj-készletek vannak még, úgyhogy én emiatt nem aggódom. Persze a kitermelésük egyre drágább lesz, ez tény. De szvsz még sok-sok évtizedig egyeduralkodó marad a kőolaj-származékkal üzemeltetett, belső égésű motor, bár a hibridek aránya nyilván erősen nőni fog - tehát végső soron azokat is a ilyen motor hajtja.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #4336 Dátum: 2012.12.11 21:35:15 »
Nekem fura mód a kisöccse is...bár a fapad kivitelek eléggé bénán néznek, ez egy GTX a képen.
Áhh, egy 305-ös  :yes: ... Hogy kihalt  ::) ... Szép autó, szerintem is - bár az 505-ösnek jobban eltaláltak az arányai, ennek valahogy egy kicsit túl vékony, és alacsony a hátsó tengely mögötti része.

Érdekes módon, az árak (egyelőre) nem követték a ritkulást: ha sikerül találni egy korrekt 305-öst, többnyire nem drága. Ez amúgy az előd 304-esre is igaz.
« Utoljára szerkesztve: 2012.12.11 21:37:03 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #4337 Dátum: 2012.12.11 21:37:43 »
Ezek nélkül a dolgok nélkül lehet használni az autókat. Ha tönkremennek, maximum majd nem pótolják őket. Bár ami nagy számban elterjed, abból megszületik majd az utángyártott is, kis(ebb) pénzért. Ez eddig sem volt máshogy.
Na nehogy már törött lámpákkal,szenzorok, kanyarkövető, sávelhagyás kütyű stb nélkül el se indulhatsz, meg kompletten van az elején, muszáj lesz cserélned.
És vennél ilyen autót, aminek törve vannak ezek az elején?
 Eldurrant lékzsákos autót se veszel meg, csak hogy egy mai példát mondjak. :D

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #4338 Dátum: 2012.12.11 21:38:27 »
Ez meg viszont örökálmom marad:
Hát igen  :yes: ... Ezekből több maradt fent, de az áruk is már az "álom" kategóriába került  :D ... Az 504-es kupé is igen húzós már, a kabrió pedig atomdrága.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #4339 Dátum: 2012.12.11 21:39:37 »
Na nehogy már törött lámpákkal,szenzorok, kanyarkövető, sávelhagyás kütyű stb nélkül el se indulhatsz, meg kompletten van az elején, muszáj lesz cserélned.
És vennél ilyen autót, aminek törve vannak ezek az elején?
 Eldurrant lékzsákos autót se veszel meg, csak hogy egy mai példát mondjak. :D
300 ezres kategóriában, már nem számít(ana) annyit.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #4340 Dátum: 2012.12.11 21:41:59 »
Utóbbi kettő nekem nem igazán ugrott volna be, ebben az összefüggésben. Persze, lesz 20x és 30x Peugeot, ami elfut 300-at. De azért pont ennél a márkánál lesz szvsz aránylag kicsi ezeknek az aránya - mármint a legtöbb más márkához képest.
Pedig még futnak manapság is 205, 306, 106, 405  stb stb autók, úgy ahogy tulajdonosaik gondozzák (persze ez igaz minden típusra).
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #4341 Dátum: 2012.12.11 21:47:56 »
Áhh, egy 305-ös  :yes: ... Hogy kihalt  ::) ... Szép autó, szerintem is - bár az 505-ösnek jobban eltaláltak az arányai, ennek valahogy egy kicsit túl vékony, és alacsony a hátsó tengely mögötti része.

Érdekes módon, az árak (egyelőre) nem követték a ritkulást: ha sikerül találni egy korrekt 305-öst, többnyire nem drága. Ez amúgy az előd 304-esre is igaz.
Nem voltak a Peugetok tartósak, gyorsan rohadtak és nem voltak igazán megbizhatóak (persze nem kell egy Zsigulihoz hasonlítani annál 100x jobbak voltak)Bocs a Zsiguli rajongóktól.
Nekünk az első 404-es diesel 67-71-ig volt meg (ujkorától) szuper volt, aztán megvette egy dagadt állat és 6 év alatt rommá hajtotta.
Aztán volt egy 404-es benzinesünk 71-77-ig, én élveztem, nagyon jól ment,szervizben  beállitásokat minden alkalommal elrontották, aztán kézzel állitották utánna . De ez is csak 6 évig volt meg.
De a későbbiek is  hamar kiszuperálódtak, talán mint a Fordok meg Opelek.

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #4342 Dátum: 2012.12.11 21:49:07 »
300 ezres kategóriában, már nem számít(ana) annyit.
Ja vehetsz rá 1,5 millóért elejét vagy viheted a bontóba. [rohog]

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #4343 Dátum: 2012.12.11 22:06:42 »
Pedig még futnak manapság is 205, 306, 106, 405  stb stb autók, úgy ahogy tulajdonosaik gondozzák (persze ez igaz minden típusra).
A 205-ös egy aránylag megbízható típus volt. 106-os egyszerű kis jószág. 306-osból, és pláne 405-ösből viszont már jól láthatóan kevesebb van ahhoz képest, mint sok más, hasonló korú típusból.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #4344 Dátum: 2012.12.11 22:23:55 »
A 205-ös egy aránylag megbízható típus volt. 106-os egyszerű kis jószág. 306-osból, és pláne 405-ösből viszont már jól láthatóan kevesebb van ahhoz képest, mint sok más, hasonló korú típusból.
Gondolom itthon is inkább az F Astrát és III-as Golfot vették akkoriban.
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26334
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #4345 Dátum: 2012.12.11 23:53:52 »
Pedig vannak még F és G Astrák, III-as Golfok, Ford Focusok is 2-300e feletti futásteljesítménnyel.
Gyári váltóolajjal? Mert ez lenne a lényeg, nem a 2-300ezres futás. Azt szinte bármelyik típus egyede tudja.
music     

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26334
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #4346 Dátum: 2012.12.12 00:04:34 »
Ezét  :szemez: ?



Vicces, hogy mennyire nem voltunk soha egy nevezőn, ha autó-desingról van szó  :D ... Nálam pont a hátsó lámpa az egyik fő ok, amiért tetszik a Kappa... Az a kedvenc részletem rajta.
Nem, erre gondoltam. Ezé már egy kicsit jobb, de a színösszeállítása elég gagyi. (Tudom, hogy mire akar nagyon hasonlítani...)
Vesd össze ezzel!
« Utoljára szerkesztve: 2012.12.12 00:08:17 írta music »
music     

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10262
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #4347 Dátum: 2012.12.12 12:46:02 »
Az, hogy mennyire kell erőltetni, nem a motor méretétől, hanem a teljesítményétől függ. Mivel ezek az újfajta, aránylag kicsi, turbós motorok is nagy teljesítményűek, ezért ezeket sem kell erőltetni (=pörgetni) ahhoz, hogy menjenek. Sőt. A legtöbbjük pont hogy olyan alacsony fordulaton is jól megy már, amire nem képes még egy másfél-kétszer akkora szívó motor sem.

Tehát mivel ezeket az újfajta kis turbókat sem kell pörgetni ahhoz, hogy menjenek, ezért én nem hinném, hogy nagyságrenddel kisebb élettartam lenne várható tőlük, mint egy hasonló teljesítményű, régebbi, nagyobb szívómotortól.

Kivéve persze magát a turbót. Az, ha nem vigyáznak rá, nyilván egy plusz hibaforrás (lesz).
Majd nézzünk meg egy motorjelleggörbét, mert általában állítható, hogy (főleg kisméretű) turbós motornak magasabb fordulat kell, hogy egy (talán azonos teljesítményű) szívómotorral hasonlóan teljesítsen. De ha ez nem is lenne igaz, a kisebb méret miatt nagyobb a motor alkatrészeinek fajlagos  terhelése, következésképpen gyorsabban használódik is el.
Ez régebben sem volt máshogy.

Amúgy, nem írom alá az álláspontodat, mert ha egy termékről elterjed, hogy nem tartós, az visszaüt.
Nem volt máshogy alapból, csak a mértéke volt kisebb ennek a tendenciának.
Nem is kell aláírnod, csak megjegyzem, hogy autókra is igaz egy márka imázsának a tehetetlensége: amit a (rég)múltban elért, abból még sokáig megél a márka akkor is, ha már közel sem olyan a minősége/megbízhatósága.

De mindegy, hogy most mit ötölünk-hatolunk, elmondjuk a véleményünket, mert ahogy már írtam, majd kiderül.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #4348 Dátum: 2012.12.12 17:22:14 »
Nem, erre gondoltam. Ezé már egy kicsit jobb, de a színösszeállítása elég gagyi. (Tudom, hogy mire akar nagyon hasonlítani...)
Vesd össze ezzel!
Összevettem... A Corolláé sokkal pocsékabb. Formavilágát és színösszeállítását tekintve egyaránt. A Lexus egyetlen baja, hogy pofátlanul koppintja a W140-es Mercit.

Néha még mindig meg tudsz lepni, ilyen design-kérdésekben  :)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #4349 Dátum: 2012.12.12 17:25:09 »
Majd nézzünk meg egy motorjelleggörbét, mert általában állítható, hogy (főleg kisméretű) turbós motornak magasabb fordulat kell, hogy egy (talán azonos teljesítményű) szívómotorral hasonlóan teljesítsen.
Ezeknek az új generációsoknak nem  :) ... Pont ez a jó bennük. Nem kell pörgetni őket ahhoz, hogy menjenek. Egy konkrét példa: VW 1.2 TSI: 105 LE/5000 (már ez sem magas), és most figyelj: 175 Nm/1500 !
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )