Az, hogy mennyire kell erőltetni, nem a motor méretétől, hanem a teljesítményétől függ. Mivel ezek az újfajta, aránylag kicsi, turbós motorok is nagy teljesítményűek, ezért ezeket sem kell erőltetni (=pörgetni) ahhoz, hogy menjenek. Sőt. A legtöbbjük pont hogy olyan alacsony fordulaton is jól megy már, amire nem képes még egy másfél-kétszer akkora szívó motor sem.
Tehát mivel ezeket az újfajta kis turbókat sem kell pörgetni ahhoz, hogy menjenek, ezért én nem hinném, hogy nagyságrenddel kisebb élettartam lenne várható tőlük, mint egy hasonló teljesítményű, régebbi, nagyobb szívómotortól.
Kivéve persze magát a turbót. Az, ha nem vigyáznak rá, nyilván egy plusz hibaforrás (lesz).
Majd nézzünk meg egy motorjelleggörbét, mert általában állítható, hogy (főleg kisméretű) turbós motornak magasabb fordulat kell, hogy egy (talán azonos teljesítményű) szívómotorral hasonlóan teljesítsen. De ha ez nem is lenne igaz, a kisebb méret miatt nagyobb a motor alkatrészeinek fajlagos terhelése, következésképpen gyorsabban használódik is el.
Ez régebben sem volt máshogy.
Amúgy, nem írom alá az álláspontodat, mert ha egy termékről elterjed, hogy nem tartós, az visszaüt.
Nem volt máshogy alapból, csak a mértéke volt kisebb ennek a tendenciának.
Nem is kell aláírnod, csak megjegyzem, hogy autókra is igaz egy márka imázsának a tehetetlensége: amit a (rég)múltban elért, abból még sokáig megél a márka akkor is, ha már közel sem olyan a minősége/megbízhatósága.
De mindegy, hogy most mit ötölünk-hatolunk, elmondjuk a véleményünket, mert ahogy már írtam,
majd kiderül.