pl az e12 corollánál hol van hátul tengely?
ott van a merev hid, két oldalán meg csapágyazott kerékagyon a kerekek
Az nem merev híd
... De, igazad van: nem is merev tengely. Hanem csatolt lengőkaros hátsó futómű. Vagy: csatolt lengőkaros hátsó tengely. Ugyanis ha a két kerék között fix kapcsolat van (tehát nem független a felfüggesztés), akkor tengelyről beszélünk.
És persze van egy rakás olyan kocsi (főleg haszonjárművek), ahol csakugyan merev tengely van hátul - attól függetlenül, hogy a hajtás elöl van. Hogy hirtelen mondjak egy személyautót is: Fiat Panda (a régi, kocka). Az elsőkerék-hajtású, és hátul merev tengelyes.
Ráadásul a terminológia nem egységes, és nincs kőbe vésve: az általam leggyakrabban olvasott német autós lapok és katalógusok pl. ezt a megoldást, ami az E12-esen van, szokták hívni "Starrachse mit Längslenkern"-nek (merev tengely hosszanti lengőkarokkal) - és "Verbundlenker-Achse"-nak (csatolt lengőkaros tengely) is. Én az utóbbit használom, mert a merev tengely, az más. Az egy rúd a két kerék között, ami nincs sehogyan sem megvezetve, csak a rugókon és a lengéscsillapítókon át csatlakozik a karosszériához (vagy az alvázhoz).
-----------------------------
Azt is tegyük azért hozzá, hogy
gyűjtőnéven, egyszerűsítve minden autónak van egy első, és egy (vagy több) hátsó tengelye. Ez a tágabb értelemben vett "tengely" fogalma, függetlenül attól, hogy ezen belül a futómű konkrétan milyen műszaki megoldásokat tartalmaz. És természetesen függetlenül a hajtástól is.
Röviden: a tengely nem attól tengely, hogy hajtott-e vagy sem.