Ezt vágom, de ne a két szélsőséges példát mondjuk mint Toyota és Alfa.
Egy jóbarátomnak 1.4-es 2005-ös Clioja van (ezek kb olyan 800ezer-1 millió körül mennek most). 150 ezer van neki benne, és tény hogy volt pár apróbb gond a futóművel (néhány szilentet, meg talán kormányösszekötőt cserélni kellett), illetve volt a gyujtótrafós történet és egyébként kötelező szervízek. Éves szinten 35 ezret megy vele, tehát nincs kímélve. Tehát kellett rá költeni, de közel sem annyit, mint amennyivel egy hasonló korú pl Yaris került volna.
Ezzel szemben itt az én Corollám, szintén 150 ezer km-rel és volt egy 300 ezres váltójavítás 120 ezernél. Tudom, ne példálózzak vele, mert egyedi eset, de akkor is, engem elég érzékenyen érintett. Ja és ok, hogy 2 évvel fiatalabb az autóm, de kb 1 millióval többe is került, mint neki. Szóval nem minden fekete és fehér.