Persze, csak par eves minimalis futasu autokban ilyen kaliberu hiba megse szokott megesni. En komolyan fel vagyok haborodva a toyota neveben is. Jelen pillanatban fontolgatom is szakmabelikent, hogy irjak egy komolyabb levelet egy kozponti cimre, hogy megis magyarazzak mar el de komolyan, hogy egy ilyen markanal ilyen hiba ilyen fiatalon es futas mellett szerintuk okes-e. Mi errol a velemenyuk? Ennel komolyabban igenybevett muszereknel megoldjak a tulfeszultseg elleni vedelmet, de mast nem mondjak egy par ezer Forintos villamos aljzat elosztonal se problema az ilyesmi mar vagy 20 eve. Egyszeruen vicc, vicc a a roluk kialakult kep tudataban.
Azért ne ess át ló túloldalára.
Ez a hiba, bár előfordult, nem átlagos. Mennyi lehet az előfordulása (műszaregység)? 10.000-ből 1db? Ez csak akkor zavaró, ha éppen a tulajdon autómmal esik meg, egyébként, statisztikailag elhanyagolható. És igen, még a Toyota gyárban is készülhet olyan alkatrész, ami valami oknál fogva anyaghibás. Palaczk arra céloz, hogy egy ilyen eset más gyártóknál nagyobb eséllyel fordul elő, de ez nem azt jelenti, hogy a Toyotánál egyáltalán nem.
Amíg a gépek mögött ember is áll, addig lesz hiba, a kérdés csak annyi, hogy szám szerint mennyi hibáról van szó, és főleg, hogy mihez képest sok-kevés ez a szám.
Bár a Toyota sem hibátlan, mégis összességében a világ egyik legmegbízhatóbb autógyártója, sőt, 1-2 nappal ezelőtt hallottam a rádióban, hogy a világ legértékesebb gyártójává választották a Toyotát 2011-ben.
Nálatok nincs baj az Audival 90.000km után? Nem is törvényszerű, hogy legyen. De a típusra bizony, hogy több hibafajta jellemző, mint egy hasonló kategóriás Toyota esetében. Ez nem azt jelenti, hogy az Audi szar, dehogy. Csak a prémiumsága nincs kötelező összefüggésben a megbízhatósággal, nem azért prémium, mert annyival megbízhatóbb is.
A prémium szegmensben a megbízhatóság etalonja a Lexus - bármily meglepő -. Nem olyan szép, mint egy Audi, vagy BMW? Kinek hogy...
Ellenben mindkettőnél megbízhatóbb, ráadásul hosszú távon egyre nő a különbség a Lexus javára.