Pálya: 7-7,5, országút 6-6,5
Láb- és guminyomás-függő, de valóban ilyesmi. Nekem inkább 6 országúton, és inkább 7 130 körül.
Palaczk, azt ne feledd, hogy a Carina hiába nagyobb egy számmal, valószínűleg könnyebb, mint az E12. Vegyél 1,6-os E12-t, az sem fogyaszt sokkal többet, és az tényleg baromi jól megy, csendes, biztonságos, és nincs '80-as évek közepe hangulata a belterének. Igaz, csomagtartója a Carinához képest pici, de legalább jól bővíthető.
Bő 1.2 tonna volt egy liftback 1.6-os Carina E a német piacon 97-ben, a kombi pedig 1.25 tonna. A mi '96-os Carinánk, amelynek a fogyasztását ismerem, 1.2 tonna volt. Tehát egy korai, HB 1.4-es E12-esnél kicsivel nehezebb autóról beszélünk. Légellenállásban viszont rendkívül jó volt a Carina E (nézz csak rá), e téren kb. egálban lehetnek az E12-vel, sőt (a Carina ugyanolyan széles, viszont alacsonyabb).
Menetteljesítmények terén kb. egálban lehet az 1.4 HB E12 és az említett Carinák; illetve rugalmasságban picivel jobb a Carina, de tényleg csak picivel. Nincs érdemi különbség.
A Carina beltere lényegesen tágasabb (főleg hátul, lábtér vonatkozásában), a csomagtartó ég és föld. Vezethetőségben kb. egálban vannak, azzal a különbséggel, hogy a Carina váltója kevésbé finoman jár. A fék a Corollában jobb. Úttartás terén a Carina előnyben van (független hátsó felfüggesztés, nem pattog el a hátulja, az orrát is később kezdi el kifelé nyomni a kanyarból). Menetkényelem kábé döntetlen - a Carina rugózása kényelmesebb, cserébe a Corollában alacsonyabb a menetzaj. A Carina ülése számomra tökéletes, tizen-órás vezetés során is jól éreztem magam benne, továbbá van állítható deréktámasza is - ez újabb előny a Corollával szemben; cserébe annak magasságban is állítható az ülése. Viszont ami a beltér designját és minőségét illeti, hát abban valóban klasszissal jobb a Corolla - ugyanakkor ergonómiában, kezelhetőségben nem rosszabb a Carina.
Biztonság terén a Corolla fölényben van, ez nyilvánvaló. Ezzel együtt, a Carinában is van övfeszítő, oldalütközés-védelem, két légzsák és ABS. De a törési jellemzői tutira rosszabbak a Corolláénál.
Egy nagyon komoly előnye viszont van a Carinának, amit a Corolla sehogy sem tud kompenzálni: ismerem, tökéletesen, behatóan. Tudom, hogyan kell működnie, hogyan kell szólnia stb. Használt autó vásárlásánál mondanom sem kell, mennyit nyom ez a latban.
És, megmondom őszintén, egy icipicit félek a VVTi motoroktól. Mármint a Carina 4A-FE gépéhez képest, mert az Toyota viszonylatban is egy halhatatlan, hibátlan motor. A késői évjáratoknak gyakorlatilag nincs jellemző problémája. Csak mennek és mennek. Ezzel szemben, mint tudjuk, a VVTi-k (főleg a koraiak) nem voltak éppen mentesek a problémáktól
... Ja, és a Carina motorjában nem ütköznek a szelepek a dugókkal, ha elszáll a vezérlés. Nos, lehet hogy túlzásba viszem, de nekem azért van Toyotám, mert megbízhatóság-freak vagyok
...
----------------------
Szóval, láthatod, a döntés nem egyszerű!
1.6-os Corollát amúgy akkor vennék, ha épp belebotlanék. Tehát megvenném szívesen azt is, de nem keresek kimondottan ilyet.
Hogy a dolog még picit bonyolultabb legyen: liftback kasztnival szeritem el tudnék csábulni az E11 felé is. Mármint a faceliftes felé. Egy jól felszerelt, liftback 1.6-os E11, az finom lenne