1. Az, hogy egy konstrukció "olajevős", nem azt jelenti, hogy minden egyes motornak ennie kéne az olajat, tehát simán lehet, hogy van ilyen.
2. A te esetedben egy 14 éves, nem írtad, hány km-t (és milyen körülmények között) futott autóról beszélünk, és ennyi idő után már a tulajdonos is bőven okot adhat olajevésre.
3. Hacsak nem brutális mértékű az olajfogyás, egyáltalán nem kell valahol látható jelének lennie. Ha a gyertyák olajosak, az már a nagyon gáz kategória, ha fut néha autópályán hosszabb menetet, ott leég a kipufogóról a lerakódás, szóval ezt így nem lehet megmondani. De fordítsuk meg a dolgot: mit jelent az, hogy eszi az olajat, pontosabban mi az a mérték, ami már túl van a tűréshatáron? A gyártók általában néhány deci / 1000 km (igen, nem tévedés, ezer, nem pedig tízezer)-ben adják meg a tűréshatárt részben önvédelemből. A pálca max. és minimum jelzése közt bő egy liter van, tehát ha kb. 1500-2000 km alatt lemegy max-ról a minimumra, az a gyártó szerint még éppen belefér. Addig tulajdonképpen az utántöltögetés a legegyszerűbb kezelési mód.