Szerző Téma: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek  (Megtekintve 1314580 alkalommal)

0 Felhasználó és 23 vendég van a témában

Kookaburra

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 621
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #3855 Dátum: 2012.10.20 22:38:02 »
Hallottál már olyat, hogy megbüntettek valakit, mert a középső sávban ment és nem tartott jobbra? mert én nem.

Miről folyik a szó? Arról, hogy mi szabályos, vagy arról, hogy mi az ami szabálytalan, de - eddig még  - senkit sem büntettek meg érte?
Yaris 1,4 D-4D EXE VSC 2009.

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #3856 Dátum: 2012.10.20 22:41:08 »
Hallottál már olyat, hogy megbüntettek valakit, mert a középső sávban ment és nem tartott jobbra? mert én nem.
Te is jársz a németeknél, nem? Ott úgy tudom, nagyon figyelik.
         

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #3857 Dátum: 2012.10.21 08:46:06 »
Inkább váltok 2x sávot szabályosan. Nincs abban sok veszély, ha nem hirtelen teszem, hanem időben megkezdve a manővert.
Más szabálytalan vezetése különben sem jogosít fel engem a szabálytalanságra.
Egyetértek.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #3858 Dátum: 2012.10.21 10:11:09 »
Ha én nem "trollkodtam" volna, akkor ezen Fórum Tisztelt Olvasóközönsége még mindig abban a tévhitben élne, hogy több sávos úton, lakott területen kívül nem létezik balra fordulási lehetőség, miképpen ezt Te rendkívüli magabiztossággal (NAGY BETŰKKEL KIABÁLVA és vastagon kiemelve) állítottad. Fényképpel bizonyítottam, hogy tévedtél. Ilyen előzményekkel szerintem Te vagy az utolsó, akinek erkölcsi alapja lenne az én állítólagos "trollkodásomat" számonkérni.
Légy büszke magadra és veregesd meg jól a válladat, hogy még pontosan felidézni sem vagy képes dolgokat...  :flowers:

Ahogy azt írtam is korábban, tévedtem, mert létezik ugyan ilyen, de a jelenleg hatályos ÚT (útügyi műszaki leírás) szerint nem építhetnek ilyet. Régen, 10-15 éve ez megengedett volt, ma már nem.

Továbbá, egy igen fontos különbség van köztünk:

Inkább tévedjek 5-ször olyat, amilyet feljebb visszaidéztél (pontatlanul), minthogy akár csak egyszer is arra buzdítsak egy nyílt fórumon családos embereket, hogy olyan ön- és közveszélyes szituációba keveredjenek, amit Te jogszabályra hivatkozva sugalmazol!  :censored: És EZ trollkodás, ahogy írtam is!
Közlekedj úgy, ahogy a beszűkült burokba szorult fejed irányít, de ne adja a sors, hogy eközben pl. Velem összeakadj...  :ph34r: :cool2:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #3859 Dátum: 2012.10.21 10:15:19 »
Inkább váltok 2x sávot szabályosan. Nincs abban sok veszély, ha nem hirtelen teszem, hanem időben megkezdve a manővert.
Más szabálytalan vezetése különben sem jogosít fel engem a szabálytalanságra.
Így van, amennyiben van 3 azonos irányban haladó forgalmi sáv, és a középsőben halad valaki előttem, akkor nekem Őt utolérve a haladási sávomtól függetlenül kötelességem a belső sávból balról megelőzni, majd visszatérni a szélső sávba.
Ez az egyértelmű (és félreérthetetlen, tehát, legkevésbé balesetveszélyes!) magatartás!
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #3860 Dátum: 2012.10.21 11:08:55 »
 :nono:
Ez az utolsó utáni figyelmeztetés, ezt követően ha személyeskedő megjegyzést rögzít a fórumba valaki, moderáció ÉS 5 pontos figyelmeztetés a "jutalma".
 :nono:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #3861 Dátum: 2012.10.21 11:49:09 »
:-):-)
Inkább sexeljetek,ne háborúzzatok!:-):-)
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

Kookaburra

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 621
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #3862 Dátum: 2012.10.21 11:59:23 »
Így van, amennyiben van 3 azonos irányban haladó forgalmi sáv, és a középsőben halad valaki előttem, akkor nekem Őt utolérve a haladási sávomtól függetlenül kötelességem a belső sávból balról megelőzni, majd visszatérni a szélső sávba.
Ez az egyértelmű (és félreérthetetlen, tehát, legkevésbé balesetveszélyes!) magatartás!

Azt állítani, hogy négy sávváltás biztonságosabb, mint irányváltoztatás nélkül sávon belül haladni, nos ez már majdnem a teljes abszurditás. A jobbratartási kötelezettség megsértéséről már nem is beszéltünk.
Yaris 1,4 D-4D EXE VSC 2009.

Kookaburra

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 621
Re: Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #3863 Dátum: 2012.10.21 13:13:53 »
Légy büszke magadra és veregesd meg jól a válladat, hogy még pontosan felidézni sem vagy képes dolgokat...  :flowers:

Feleslegesnek tartottam betű szerint idecitálni, de a lényegét tekintve az idézet pontos volt. Mivel  - úgy tűnik - ragaszkodsz hozzá, íme itt van betű szerint:

Na ilyen, hogy lakott területen kívül párhuzamos közlekedésre alkalmas úton belső sávból balra kanyarodás konkrétan NINCS! Ez maximum egy külön balra kanyarodó sávval kiegészítve építhető, de mindegy. Azt gondolom, hogy, mivel nem tanultál forgalomtechnikát/úttervezést, összekevered a lakott területen, illetve azon kívüli párhuzamos közlekedésre alkalmas utakat. A kettő között több ponton is jelentős eltérések vannak!!! :whistling:

Azért, hogy összehasonlítható legyen, magamat is idézem, hogyan utaltam a bejegyzésedre: "...ezen Fórum Tisztelt Olvasóközönsége még mindig abban a tévhitben élne, hogy több sávos úton, lakott területen kívül nem létezik balra fordulási lehetőség, miképpen ezt Te rendkívüli magabiztossággal (NAGY BETŰKKEL KIABÁLVA és vastagon kiemelve) állítottad."
Így egymás mellé téve ki-ki eldöntheti, tartalmilag pontos volt-e az idézet, vagy nem. Szerintem legfeljebb Nálad a "párhuzamos közlekedésre alkalmas", nálam a "több sávos", illetve Nálad a "NINCS", nálam a "nem létezik" és - majdnem kihagytam - a "kanyarodás" vs. "fordulási lehetőség" kifejezésekben érezhető némi különbség, de úgy vélem ezek tartalmilag nagyjából lefedik egymást.

Ahogy azt írtam is korábban, tévedtem, mert létezik ugyan ilyen, de a jelenleg hatályos ÚT (útügyi műszaki leírás) szerint nem építhetnek ilyet. Régen, 10-15 éve ez megengedett volt, ma már nem.

Nem írtad, hogy tévedtél! Alább idézem - most már betű szerint - azt, amit válaszoltál. A tévedés vagy a tévedtem szó egyetlen-egyszer sem fordul elő benne.

Hm... Lehet, hogy mégis engedélyezett (volt anno), de ez ilyen körülmények között elég szerencsétlen és kerülendő megoldás. Valószínűleg inkább a két oldali kis utak becsatlakoztathatósága volt itt a szempont, ami miatt a főúton haladóknak ez esetben nem lehet tiltani a kanyarodást.
Baleseti kockázat szempontjából az ilyen esetek erősen kerülendők, új út építésénél, vagy egy szakasz felújításakor már nem csinálnak ilyet, nem véletlen.
Pl. felénk most a 47. sz főutat újítják fel és erősítik a 11,5t tengelyterhelésnek megfelelően, minden becsatlakozás külön kanyarodó sávval kerül kialakításra. Anno valószínűleg ez nem volt előírás.
Az iskolában tanultakat nem kell elfelejteni, de ki kell bővíteni a való élet által megkövetelt tudással. Ennyi erővel a régen tanított autógyártást is el kell felejteni, mert azok az autók kevésbé szigorú szempontok/igények figyelembevételével készültek...  ;)

Ha a tartalmat vizsgálom, abban is csak feltételes módban ("Lehet, hogy mégis engedélyezett (volt anno)...") engeded meg a "lakott területen kívül párhuzamos közlekedésre alkalmas úton belső sávból balra kanyarodás"-t ami magában rejti azt, hogy lehet, hogy mégsem. A továbbiakban is jobbára csak a balesetveszélyről meg a kerülendőről írsz (fentebb olvasható szó szerint, felesleges lenne idemásolni), de arról, hogy Te tévedtél volna, arra egyetlen szó sem utal.

Továbbá, egy igen fontos különbség van köztünk:

Inkább tévedjek 5-ször olyat, amilyet feljebb visszaidéztél (pontatlanul), minthogy akár csak egyszer is arra buzdítsak egy nyílt fórumon családos embereket, hogy olyan ön- és közveszélyes szituációba keveredjenek, amit Te jogszabályra hivatkozva sugalmazol!  :censored: És EZ trollkodás, ahogy írtam is!
Közlekedj úgy, ahogy a beszűkült burokba szorult fejed irányít, de ne adja a sors, hogy eközben pl. Velem összeakadj...  :ph34r: :cool2:

Szerintem egy - a belső sávba beragadt - jármű mögött a biztonságos követési távolság töredékének megfelelő térközzel kilométereken keresztül haladni sokkal veszélyesebb, mint az üres sávban másodpercek alatt elmenni mellette. A jobbratartási kötelezettség negligálásáról (amely felvetésemre eddig nem érkezett érdemi reakció, pedig ezen a vonalon érdemes lenne tovább gondolkodni, hogy ki sért szabályt és ki nem) már nem is ejtek szót.
A burkolt (vagy tálán nem is oly' burkolt) fenyegetésre nem kívánok reagálni.
Yaris 1,4 D-4D EXE VSC 2009.

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #3864 Dátum: 2012.10.21 18:13:21 »
Magassági kormányt minden hátul haladó autóba!  :sorcerer:
Gabe 254.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #3865 Dátum: 2012.10.22 18:41:13 »
Szerintem egy - a belső sávba beragadt - jármű mögött a biztonságos követési távolság töredékének megfelelő térközzel kilométereken keresztül haladni sokkal veszélyesebb, mint az üres sávban másodpercek alatt elmenni mellette. A jobbratartási kötelezettség negligálásáról (amely felvetésemre eddig nem érkezett érdemi reakció, pedig ezen a vonalon érdemes lenne tovább gondolkodni, hogy ki sért szabályt és ki nem) már nem is ejtek szót.
Kiemelt rész: természetesen a biztonságos követési távolságot ilyenkor is meg kell tartani.

Viszont ismét megkérdezném: milyen más módon jelezhetném az előzési szándékomat a belső sávba "ragadt" autósnak, azon kívül, hogy besorolok mögéje? Ha ezt nem teszem meg, miből következtethetne arra, hogy meg szeretném előzni?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #3866 Dátum: 2012.10.22 19:29:33 »
Kifejtenéd bővebben miért veszélyes az, ha a középső sávba "beragad" autó mellett jobbról elmegy valaki?
Mert autópályán nem kell arra számítanod, hogy a tőled jobbra lévő sávban érkezik egy nálad gyorsabb jármű. A jobbról előzés tilalmából adódóan ez ugyanis, elméletileg, nem fordulhat(na) elő. Illegális. Egyéb földrészeket nem tekintettem át, de Európában nem tudok olyan országról, ahol autópályán szabályosan lehetne jobbról előzni.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #3867 Dátum: 2012.10.22 19:35:10 »
Visszakérdezek. Elárulnád hogyan lehetne jobbról "előzni", ha mindenki eleget tenne a jobbratartási kötelezettségének?
Autópályán, előzés céljából, tartósan lehet haladni a belső sávban. Amennyiben ezt a megengedett legnagyobb sebességgel teszed, akkor nem minősül részedről akadályozásnak, ha eközben utolér egy gyorsabb (értsd: a megengedett legnagyobb sebességnél gyorsabban haladó) jármű. Ebben a helyzetben pedig gyakran látható sajnos (legalábbis nálunk, Magyarországon), hogy ez az utóbbi jármű nem várja meg, amíg te mondjuk megelőzöd a párszáz méterrel előrébb a külső sávban haladó teherautót, hanem kivág jobbra és megelőz jobbról.

Na, például így lehet jobbról előzni, annak ellenére, hogy a megelőzött jármű vezetője nem sértett meg semmilyen szabályt.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #3868 Dátum: 2012.10.22 19:37:22 »
Mert autópályán nem kell arra számítanod, hogy a tőled jobbra lévő sávban érkezik egy nálad gyorsabb jármű. A jobbról előzés tilalmából adódóan ez ugyanis, elméletileg, nem fordulhat(na) elő. Illegális. Egyéb földrészeket nem tekintettem át, de Európában nem tudok olyan országról, ahol autópályán szabályosan lehetne jobbról előzni.
Szal ha azt látom a külső sávban, hogy a belső sáv beragadt, akkor kötelességem lelassítani és felvennem a sebességüket?
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #3869 Dátum: 2012.10.22 19:38:47 »
Szal amikor nyáron jöttem haza pályán a külső sávban egyenletes tempóban és a középső sáv be volt lassulva, akkor én jobbról előztem?
Igen. A szabályos magatartás az lett volna, ha átsorolsz a belső sávba, és ott előzöl. Balról. Ez néha nagyon fárasztó és idegesítő tud lenni, de nem szabad máshogy csinálni. Én konkrétan nem is MEREM máshogy csinálni, mert félek attól, hogy a középsőbe ragadt birka épp akkor kap észbe és sorol ki (a körültekintést elmulasztva, mivel ugye elvileg autópályán jobbról nem jöhet gyorsabb jármű), amikor mellé érek  :wacko:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )