Szerző Téma: D-4D & D-CAT  (Megtekintve 1385105 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Gatamm

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 15
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3795 Dátum: 2017.01.16 07:07:21 »
Ha hengerfejes akkor beledolgozik az égéstérbe a viz vagy forditva.
persze nem feltétlenül zabálja a vizet de fogy belőle olyankor de szerintem nem az lesz a baja,lehet csak párázik a drága aztán annyi.

Valószínűleg a DPNR tisztítás a "hiba". Valaki azt mondta hogy benyomja a gázolajat a rendszer a kipufogó felé hogy égjen ki, és ha nem tudja befejezni akkor újra kezdi.
Már találtam egy szerelőt aki a hengerfejet megjavította volna 360-400 között. Ebben benne lett volna a teljes motor ki, hengerfej és henger gépmunka, csavarok tömítés csere. A csak hengerfej levétel, és gépmunka állítólag kevés a Toyota is előírja a henger gépmunkát.
Egyébként vettem egy OBD csatlakozóról olvasó kütyüt és nulla hibát ír ki a rengeteg adat mellett.

Kösz a segítséget mindenkinek. Üdv.

kori01

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 177
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3796 Dátum: 2017.01.16 08:09:57 »
Valószínűleg a DPNR tisztítás a "hiba". Valaki azt mondta hogy benyomja a gázolajat a rendszer a kipufogó felé hogy égjen ki, és ha nem tudja befejezni akkor újra kezdi.
Már találtam egy szerelőt aki a hengerfejet megjavította volna 360-400 között. Ebben benne lett volna a teljes motor ki, hengerfej és henger gépmunka, csavarok tömítés csere. A csak hengerfej levétel, és gépmunka állítólag kevés a Toyota is előírja a henger gépmunkát.
Egyébként vettem egy OBD csatlakozóról olvasó kütyüt és nulla hibát ír ki a rengeteg adat mellett.

Kösz a segítséget mindenkinek. Üdv.
Ha olajat nyom be ugy müködik akkor megtaláltad a hibát.
Vagy tisztítás,vagy autópálya.

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3797 Dátum: 2017.01.16 08:52:19 »
Ha olajat nyom be ugy müködik akkor megtaláltad a hibát.
Vagy tisztítás,vagy autópálya.

Ezt kifejtenéd kicsit bővebben?

kori01

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 177
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3798 Dátum: 2017.01.16 11:57:45 »
Ezt kifejtenéd kicsit bővebben?
ha gázolajat fecskendez be mindig akkor érthető a füstölés,de az autópályán meghajtás lenne jó neki hogy égje ki.
vagy ki is lehet tisztitatni a szűrőt.
érhető remélem.

knorbi76

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 22
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3799 Dátum: 2017.01.16 15:41:17 »
Sziasztok!

A következő jelenséget tapasztalom mostanában.
Simán indul az autó hidegben, elindulok, és úgy 50-60 fokos vízhőmérsékletnél elkezd füstölni az autó, kékes fehéres füsttel. Van mikor abbahagyja, de volt hogy melegen is füstölt. Már leraktam egy hétre az autót mert hengerfejre gyanakodtam. A víz nem fogy, olajbetöltő nem habos. Viszont amikor füstöl, akkor a kipufogó vége olajos vizes. Úgy tapasztaltam hogy minél hidegebb van annál jobban füstöl.
Előre is kösz a tippeket.

Üdv.
Sziasztok, most hoztam meg a D-cat motoros versot, hasonló panaszokkal. A Toyota a D-cat-nél úgy oldotta meg a részecskeszűrő tisztítást, hogy egy ötödik befecskendezőt rakott a kipufogóba. Ez időközönként üzemanyagot fecskendez be, de nem a részecskeszűrőt tisztítja ilyenkor, hanem a befecskendező apró fúvókáját tartja tisztán, hogy ne kormolódjon be, és ha kell akkor tökéletesen működjön. Ez nem káros, de ha zavar akkor kijött frissebb szoftver, amit Toyota márkaszervizben tudják ráfrissíten ia gépre. Az új szoftvernél olyan fordulatszámnál fecskendez, hogy nem lehet észre venni. Legalább is nekem ezt mondta a szerelő. 

gergolabs

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 393
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3800 Dátum: 2017.01.16 17:57:40 »
Úgy gondolom igazad van, próbálja csak 22 km kevés neki amit a munkába megteszek. Pedig csak max motiont tankolok, augusztusban voltam hosszabb úton, és azóta megtelt?

Üdv.
22 km tapasztalataim szerint nem elég, én régen 30km egyszeri út után éreztem télen, hogy normálisan bemelegedett, előtte nem, de minél hidegebb van, annál nehezebb.
Ja és csak télen láttam füstölni fehéren a kocsit, persze sosem tovább mint pár perc.
Szerintem a DPNR akár pár száz km után is megtelhet. Javítsatok ki, ha nem.
'08 RX400h
'09 Prius 3

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3801 Dátum: 2017.01.16 20:55:41 »
Ezt kifejtenéd kicsit bővebben?
Nekem a toyotánál valami 8e Ft körüli árért tisztították ki.
Rákapcsolnak egy gyári tisztító programot menet közben. Ezt szerintem nem pótolja egy sima autópályás menet.

kori01

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 177
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3802 Dátum: 2017.01.16 21:56:09 »
Nekem a toyotánál valami 8e Ft körüli árért tisztították ki.
Rákapcsolnak egy gyári tisztító programot menet közben. Ezt szerintem nem pótolja egy sima autópályás menet.
irtam vagy tisztítás vagy autópálya.
de nyilván tisztitani jobb lehet.

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3803 Dátum: 2017.01.17 07:55:47 »
Nekem a toyotánál valami 8e Ft körüli árért tisztították ki.
Rákapcsolnak egy gyári tisztító programot menet közben. Ezt szerintem nem pótolja egy sima autópályás menet.

Azzal pontosan tisztában vagyok, hogy a teli DPNR-t milyen módokon lehet/van értelme tisztítani, rengeteg infó elhangzott már ezzel kapcsolatban a fórumon. Talán Spet kolléga, aki ennek több soron, nagyon mélyen utánament és mérés szinten ellenörzött vissza egy rakás folyamatot.

Én az alábbi gondolatmenetet nem értettem kristály tisztán, de tudom, hogy nálam a hiba.

"Ha olajat nyom be ugy müködik akkor megtaláltad a hibát.
Vagy tisztítás,vagy autópálya."

Megpróbálom még egyszer, aztán majd javítsatok nyugodtan! Komolyan! Tényleg érdekel!

1. olaj = gázolaj ? Azért még az előtte elhangzottak alapján sem egyértelmű asszociáció.

2. A "Ha" mit csinál, "akkor" ok, okozati reláció további részét sem tudom kibogozni.

Az eleje talán ez akart lenni: " Ha úgy működik a rendszer, hogy a regeneráláshoz plusz gázolajat fecskendez a DPNR-be, akkor..."
De itt aztán jön a csavar: "megtaláltad a hibát."
Tehát, ha a Toyota így regenerál, akkor megvan a hiba. Az egy hiba, hogy egy autó plusz üzemanyag befecskendezésével regenerál? Ha nem így tenné (legjobb tudomásom szerint ilyen nincs, mindegyik plusz üa. felhasználásával regenerál, a kérdés csak a befecskendezés helye), akkor még sajnos keresni kellene a hibát?
Na már most, ha ez egy hiba, hogy regenerál, akkor az a megoldás, hogy "tisztítás, vagy autópálya"? Autópályán mi? Meddig? Milyen üzemben? Mit mit tisztítsanak?

Ezekre a dolgokra értettem a kifejtést. Egyszerűen csak a pontos gondolatmenet érdekelt volna, mert számomra (ismét csak jelzem, hogy tuti én vagyok a fakerekes!) sajnos abból a két mondatból nem derült ki.

Üdv:
BF


« Utoljára szerkesztve: 2017.01.17 08:02:55 írta keeper83 »

Gatamm

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 15
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3804 Dátum: 2017.01.17 11:03:59 »
Sziasztok, most hoztam meg a D-cat motoros versot, hasonló panaszokkal. A Toyota a D-cat-nél úgy oldotta meg a részecskeszűrő tisztítást, hogy egy ötödik befecskendezőt rakott a kipufogóba. Ez időközönként üzemanyagot fecskendez be, de nem a részecskeszűrőt tisztítja ilyenkor, hanem a befecskendező apró fúvókáját tartja tisztán, hogy ne kormolódjon be, és ha kell akkor tökéletesen működjön. Ez nem káros, de ha zavar akkor kijött frissebb szoftver, amit Toyota márkaszervizben tudják ráfrissíten ia gépre. Az új szoftvernél olyan fordulatszámnál fecskendez, hogy nem lehet észre venni. Legalább is nekem ezt mondta a szerelő.
Megkérdeztem Toyota M5-öt a szoftver frissítésről. Nem igazán ajánlották, mert lehet hogy nem sikerül, és utána nem indul el, csak ha a cserélik a komplett számítógépet.

Üdv.

gergolabs

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 393
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3805 Dátum: 2017.01.17 11:44:28 »
Ez azért egy elég érdekes válasz az M5 részéről(vagy aki a nevükben beszélt). Keress szerintem egy másik Toyotát, ahol értenek is ahhoz amit csinálnak.
'08 RX400h
'09 Prius 3

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9395
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3806 Dátum: 2017.01.17 12:10:39 »
Na, ezt azért illik egy márkaszerviznek hibamentesen megoldani és nem a tulaj felelősségére  :nono:

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10700
D-4D & D-CAT
« Válasz #3807 Dátum: 2017.01.17 12:20:03 »
No igen, azért viszi az ember (szak)szervizbe, hogy ott szakszerű, és nem utolsó sorban garanciális javítást végezzenek. Ergo ha elszúrják, akkor állják csak ők az új szoftvert, na de ilyen ökörséget mondani?  :hmmmm:
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

gergolabs

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 393
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3808 Dátum: 2017.01.17 14:32:20 »
Még az ugrott be az M5 kapcsán, hogy jó hogy nem azt írták, hogy az autót szét kell szedni, de lehet, hogy összerakni már nem tudják.  [rohog]
'08 RX400h
'09 Prius 3

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3809 Dátum: 2017.01.17 15:31:04 »
Megkérdeztem Toyota M5-öt a szoftver frissítésről. Nem igazán ajánlották, mert lehet hogy nem sikerül, és utána nem indul el, csak ha a cserélik a komplett számítógépet.

Üdv.
Nem a szoftver frissítésével oldják meg a dpf tisztítását, hanem rákötnek egy laptopot, és elmennek vele egy jó negyedórát autókázni. Menet közben a rákötött laptop programja végzi-végezteti el a tisztítást.
Házilag is lehet tisztítgatni, mindenféle cucc bespiccelgetésével, (PL egy Würth spray majdnem annyiba kerül, mint a laptopos tisztítás) de én azt gondolom, hogy a laptopos módszer a korrekt eljárás. Ott megmondják a telítettségi állapotot előtte-utána, vagy azt is, ha már menthetetlen a dpf.

 :eek: Hoppá! :eek:
http://www.portfolio.hu/vallalatok/kitiltottak_a_dizel_autokat_a_norveg_fovarosbol.5.242670.html
« Utoljára szerkesztve: 2017.01.17 15:40:06 írta Izso »