Szerző Téma: D-4D & D-CAT  (Megtekintve 1385438 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3645 Dátum: 2016.11.08 19:42:17 »
Az SCV takarítását mindenképp egy komolyabb ultrahangos tisztítóban kellene megejteni (a hőmérséklet szabályzása szükséges általában). Vannak nem túl olcsón megvásárolható folyadékok az ultrahangos tisztításhoz, abból az "alkalomhoz illőt" kell megvenni. Nekem nincs tapasztalatom az ügyben, de már egy ideje tervezem, hogy megejtem ezt a műveletet.

Üdv:
BF
nekem a szerelő tömény Spuriban áztatva tisztította (UH készülékkel) az injektorokat darabonként 2x 15 percig. Rengeteg trutyit kiszedett belőlük.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3646 Dátum: 2016.11.08 22:16:48 »
...
DPF szűrőt nem tudom miért hivatkozod, se a srác se én nem írtunk ilyet.  :tt2:
A PDF szűrőjét meg teljes mértékben képesített vagyok rendbetenni.

KrumpLee

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 12
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3647 Dátum: 2016.11.08 23:44:27 »
Köszönöm a segítséget. Beszélek pár elektronikai műszerésszel, hogy lehetne megoldani ezt az SCV szelep vezérlést a tisztításkor.(a PWM vezérlésről egyből a számítógépem ventillátor vezérlése jutott eszembe at is PWM)  Ha pár ezer forintba kerül lehet befektetek egybe. Én úgy gondolkodom, ha ennyibe kerülne, megoldaná a problémámat, esetleg kölcsön is lehetne adni másnak is akkor már megérte! Ultrahangos mosót is néztem kb 15.000Ft.
Addig gyűjtöm tőletek az információt :)
bepi81- től kérdezném az injektorok tisztításának folyamatát (esetleg azt is vezérelték-e a mosás közben)
mipo -  az én autóm is ezt a hibát dobja ki ha nagyon tolom neki! Úgy tudom az autómban nincs részecskeszűrő! Se kettős tömegű, remélem .
keeper83 -  a vízmelegítő gyertyák sima izzítógyertyák vagy mik? Nem találok róluk semmit a rajzon kívül.( vennék bele 4 újat izzítani, 3 használtat meg átrakni vizet melegíteni.)

Mindenki: találtam egy https://www.youtube.com/watch?v=YNwz_dbc4Ww&list=PLXyXA4_iSbGhLWactjwEogQl2rmjBRgh7&index=4 is amit a videón a srác a legvégén fog. Ebbe ahogy kivettem a videóból valamilyen szűrő van.Azt mondja a turbónyomást is ezen keresztül figyeli. Ki is pucolja a kimeneti vékony csövet. ha az eldugulhat akkor ez is.  Lehet ilyet venni cserélni, tisztítani. Úgy rémlik több helyen is van ilyen a D-4D motoron a vacuumrendszerben.

Köszönöm mindenkinek a segítséget

Zsotti

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3648 Dátum: 2016.11.09 08:14:37 »
Köszönöm a segítséget. Beszélek pár elektronikai műszerésszel, hogy lehetne megoldani ezt az SCV szelep vezérlést a tisztításkor.(a PWM vezérlésről egyből a számítógépem ventillátor vezérlése jutott eszembe at is PWM)  Ha pár ezer forintba kerül lehet befektetek egybe. Én úgy gondolkodom, ha ennyibe kerülne, megoldaná a problémámat, esetleg kölcsön is lehetne adni másnak is akkor már megérte! Ultrahangos mosót is néztem kb 15.000Ft.
Addig gyűjtöm tőletek az információt :)
bepi81- től kérdezném az injektorok tisztításának folyamatát (esetleg azt is vezérelték-e a mosás közben)
mipo -  az én autóm is ezt a hibát dobja ki ha nagyon tolom neki! Úgy tudom az autómban nincs részecskeszűrő! Se kettős tömegű, remélem .
keeper83 -  a vízmelegítő gyertyák sima izzítógyertyák vagy mik? Nem találok róluk semmit a rajzon kívül.( vennék bele 4 újat izzítani, 3 használtat meg átrakni vizet melegíteni.)

Mindenki: találtam egy https://www.youtube.com/watch?v=YNwz_dbc4Ww&list=PLXyXA4_iSbGhLWactjwEogQl2rmjBRgh7&index=4 is amit a videón a srác a legvégén fog. Ebbe ahogy kivettem a videóból valamilyen szűrő van.Azt mondja a turbónyomást is ezen keresztül figyeli. Ki is pucolja a kimeneti vékony csövet. ha az eldugulhat akkor ez is.  Lehet ilyet venni cserélni, tisztítani. Úgy rémlik több helyen is van ilyen a D-4D motoron a vacuumrendszerben.

Köszönöm mindenkinek a segítséget

Zsotti

Aki keres az talál:
Például itt. Vagy cikkszám alapján: Denso DG-400. De felütheted a Denso vagy NGK online glow plug katalógusát és rákeresel az Avensis kifejezésre és keresed különleges méretű/funkciójú izzítógyertyákat.
Esetleg másik oldalról megközelítve: innen a normál izzítógyertyák cikkszáma 19850-27010, innen a vízkör izzítógyertyáinak a cikkszáma pedig: 87343-05010 vagy 87343-20010
Én nem vagyok szerelő, de azért ezek könnyen megtalálható információk.
Fontos! Ahogy láthatod is, nem egyforma a normál izzítógyetyákkal!

Üdv:
BF

KrumpLee

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 12
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3649 Dátum: 2016.11.10 00:12:11 »
Köszi :)

Az sima izzító gyertyákkal képben vagyok, de a vízmelegítőkkel nem. Most van először toyotám. Volt mazda, mitsubishi, mazda, nissan, benzines-diesel. Nem volt még olyan autóm amibe lett volna ilyen vízmelegítés. A toyotába (D-4D) most kezdem mélyebben beleásni magamat a segítségetekkel. Sajnos muszáj is mert nem újonan vettem 0km-esen. Így 230.000km-körül (ha igaz) jönnek elő problémák amit próbálok megelőzni, megoldani illetve segíteni másoknak amivel én találkoztam. A vízmelegítő gyertyákat kimérhettem volna akkor is amikor az EGR szelepet kipucoltam. Az utolsó videón mutatott kis szűrőről tudsz valamit mondani? Szerintem ennyi km-alatt elkoszolódhat az is. Okozhat-e hibát (turbonyomás, vacuumérték). Kell azt cserélni, lehet tisztítani, hogyan kell rákeresni?

Zsotti

zolika8904

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 16
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3650 Dátum: 2016.11.10 21:28:12 »
Sziasztok.Mi lehet az oka annak,ha kezdem padlozni 2200 as fordulaton mintha kihagyna a turbó vagy valami okból kifolyóan egy kissé megtorpan az autó.Aztán 2500-2600 fele ismét észrevehetően erőre kap.
Köszönöm előre is a segitséget!

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3651 Dátum: 2016.11.10 22:08:17 »
egr szelep?
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

Tomcy

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 58
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3652 Dátum: 2016.11.16 20:33:21 »
Sziasztok!
Tudja valaki, hogy 2003-as T25 2.0d4d-ben a lökös melyik részén van a külső levegő hőmérő?
Köszi!

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3653 Dátum: 2016.11.16 23:24:21 »
@KrumpLee

A folyamatot nem láttam, csak elmondta a szerelő. Feltöltötte a készüléket Spurival (piros) és belehelyezte az injektort, majd bekapcsolta. Mivel Lidl-s a készülék, tehát, nem ipari felhasználásra van gyártva, 15 perc elteltével pihentette, majd újabb 15 perc ketyegés következett. Meglepő volt a kosz mennyiség, ami kijött belőle.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3654 Dátum: 2016.11.17 08:03:09 »
Sziasztok!
Tudja valaki, hogy 2003-as T25 2.0d4d-ben a lökös melyik részén van a külső levegő hőmérő?
Köszi!

Itt: Sensor, Outer Ambient Temperature

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3655 Dátum: 2016.11.17 09:17:55 »
@KrumpLee

A folyamatot nem láttam, csak elmondta a szerelő. Feltöltötte a készüléket Spurival (piros) és belehelyezte az injektort, majd bekapcsolta. Mivel Lidl-s a készülék, tehát, nem ipari felhasználásra van gyártva, 15 perc elteltével pihentette, majd újabb 15 perc ketyegés következett. Meglepő volt a kosz mennyiség, ami kijött belőle.
mi volt a lidlis készülék?? ?? ???
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

KrumpLee

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 12
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3656 Dátum: 2016.11.18 18:57:01 »
@KrumpLee

A folyamatot nem láttam, csak elmondta a szerelő. Feltöltötte a készüléket Spurival (piros) és belehelyezte az injektort, majd bekapcsolta. Mivel Lidl-s a készülék, tehát, nem ipari felhasználásra van gyártva, 15 perc elteltével pihentette, majd újabb 15 perc ketyegés következett. Meglepő volt a kosz mennyiség, ami kijött belőle.

Köszi. Én úgy akarom majd csinálni az scv szelepeknél mint a videón amit linkeltem ( mivel szelep, meg akarom vezérelni nyit-zár)
Ultrahangos mosót ilyeneket találtam:
https://www.conrad.hu/hu/ultrahangos-tisztito-06-l-160x90x50-mm-50-w-emag-1390569.html
http://www.salshop.hu/spd/RO_000596/HQ-HQ-JC50-Ultrahangos-tisztito-ekszertisztito-LCD
Most nincs 180.000Ft-om egy iparira  :)

Tomcy

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 58
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3657 Dátum: 2016.11.18 22:13:27 »
Itt: Sensor, Outer Ambient Temperature
Köszi!

nyikita_Z

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 16
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3658 Dátum: 2016.11.19 16:30:04 »
Üdv!  :helpsmilie: Valaki tud abban segíteni hogy a D-CAT-on hol van a termosztát? Úgy néz ki nem zár le. IS 220d-ről lenne szó, hosszában van beépítve a motor ugye és a tűzfal felőli oldalon valahol az EGR környékén lehet?  :helpsmilie:

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3659 Dátum: 2016.11.19 17:03:27 »
Üdv!  :helpsmilie: Valaki tud abban segíteni hogy a D-CAT-on hol van a termosztát? Úgy néz ki nem zár le. IS 220d-ről lenne szó, hosszában van beépítve a motor ugye és a tűzfal felőli oldalon valahol az EGR környékén lehet?  :helpsmilie:

Szia,
Magukon a 177LE motorokon az EGR oldalon, a vezérléshez közelebb a motorblokk oldalában (alul) van. A Lexusnál, mivel hosszában van a motor, lehet, hogy a másik oldalon van, bár a motorkonstrukció nagyjából ugyanaz. A Toyodiy-en nézd meg.